• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skruttefia skrev 2013-04-26 10:19:56 följande:
    Snorpan - jag beklagar ditt minus.
    Jag är gammal "medlem" av tråden och kan berätta att det finns hopp. Jag blev gravid på ett FET (och alltså inte på ET från samma "skörd"). Jag var ca 41,5 vid ÄP och fick min dotter vid ca 42,5. 
    Och jag var 41 vid ÄP och ska föda inom tre veckor, och är nu 42. Glad
  • Sunseed
    Skruttefia skrev 2013-04-26 21:06:33 följande:

Underbart! Jag har följt dig i bakgrunden eftersom jag inte är aktiv längre i bebisverkstan
    Glad Jag förstår dig. Jag kommer att ha svårt att sluta finnas i vissa trådar även framöver. För man vill följa och se hur det går. Man önskar att ALLA blir gravida.
  • Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-05-16 22:38:30 följande:
    Godkväll har fått tag på en burk m predikstol 10mg och undrar om jag inför nästa FET kunde ta dem redan nu. Någon med med något bra uppslag på det. Beräknar att det blir om ca 3 veckor om något av äggen överlever. Egentligen vill jag deppa lite med er då jag fick höra att mitt ex fått en son igår kväll, så jävla orättvist att han som inte vill Ta hand om våra 2 barn nu får sitt 4 e barn. Och samtidigt ska jag inte gnälla som harvturen att ha två men jag vill ha med Rätt pappa denna gång, tror ni förstår. Hoppas alla mår bra, är det någon som håller på med någon behandling? Kram
    Jag började med Prednisolon ca en vecka innan FET men jag kan inte svara på hur tidigt innan man kan börja, tyvärr. Håller alla tummarna för ditt kommande FET!
  • Sunseed
    hemulen skrev 2013-06-05 16:00:47 följande:
    Nu har mina två små hjärtan kommit till världen! Den 28/5 föddes först en flicka 3040g, 50 cm. 11 minuter senare kom en pojke 3190 g, 51 cm. Det känns helt ofattbart och jag önskar av hela mitt hjärta att alla här inne får sin efterlängtade bebis Stor kram!
    Fantastiskt roligt. Ett stort, stort grattis. Jag vet hur du känner det. Jag fick min efterlängtade pojke den 30 april. All lycka till er! Hjärta
  • Sunseed

Tack vare hemulens inlägg ser jag nu att jag har glömt att uppdatera om att även vi blev föräldrar till slut. Tisdagen den 30 april (vecka 37+1) sattes jag igång p g a att Liten hade slutat växa i magen. Efter 14 timmars värkarbete som inte gav något (hade bara öppnat mig 1 cm) blev det akut kejsarsnitt på kvällen. 23.34 föddes så vår lilla son Hampus, 2405 gram och 45 cm lång. Han mådde, trots sin litenhet, jättefint men vi valde att vila upp oss lite på BB ett par dagar extra ändå. Det har varit en turbulent vår med allvarliga sjukdomar för mammans del (lungemboli). Alla krämpor i världen var trots allt värt det som blev belöningen. 

Kram på er 

• Sunseed
    MissBoring skrev 2013-06-05 18:16:49 följande:
    Sunseed, du är värd ett grattis här med
    Bambi2 skrev 2013-06-05 19:16:03 följande:
    Grattis till era FÖDSLAR skulle det ju vara! Jag har blivit så van vid att endast vänta på plus att en födsel tillslut har blivit något helt overkligt.
    Hjärta

• Sunseed
    underverket 06 skrev 2013-06-05 21:48:33 följande:
    Sunseed o Hermulen: Grattis till era mirakel. Vårt mirakel föddes i nov 2008 o vi får nöja oss med honom. Efter 4 fulla IVF o ett fet gav vi upp våra syskonförsök. Hänger inte längre i tråden, då vi inte kommer göra fler syskonförsök.
    Poppy 2012 skrev 2013-06-09 11:35:29 följande:
    Stort grattis Hermulen och Sunseed!!!!
    Tusen, miljoner tack! Hjärta

• Sunseed
    Cice skrev 2013-06-09 14:45:09 följande:
     Stort grattis hemlulen Skål Sunseed till era Baby  !!!!  {#emotions_dlg.flower}
    TACK!! Solig
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2013-06-10 10:20:14 följande:
    Ett stort grattis Hemulen!! Ja det är en obeskrivlig känsla när de små är ute OCH det är verkligen något man önskar att alla kämpare här inne skulle få uppleva. Jag fortsätter hålla tummarna till alla som tappert kämpar, även om jag inte är här inne så mycket längre finns ni i mina tankar väldigt ofta! Det är ju tack vare denna tråd som jag fick orken och kraften att kämpa. Hjärta

Å dessutom har jag utanför denna tråd fått möjligheten att lära känna en mkt härlig vän - Sunseed Solig

Vår lillskrutt har redan blivit fyra månader och vi slås av tanken varje dag att det är ett under att han är hos oss. 

Stor kram till er alla å jag önskar er en varm och härlig sommar Hjärta   
    Dito kära du! {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Skytten skrev 2013-06-17 13:06:14 följande:
    Hemulen och Sunseed - jag jublar här vid datorn! Har inte varit inne på så länge och så just idag kände jag att det är nog dags att kolla läget och så möts jag av dessa fantastiska nyheter. Jag blir så glad för er skull! Äntligen! Ta hand om er och hoppas att ni får en underbar sommar med era små. 

Solig  Tack gulliga, gulliga du!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?