• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Uppdaterar listan :o))

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• påfågeln

Hej i tråden! Härligt att ni alla kämpar på, själv har vi lagt locket på efter alla försök. Jag ska försöka att fokusera på de två barn jag har. Idag hände något oväntat, har en yngre syster som är 39 år hon lever ensam men bestämde sig för att hon ville ha barn så hon åkte ner till Danmark för insemination för två veckor sedan. Hon testade positivt idag på första försöket, och även om jag självklart är glas för hennes skull så kände jag ett sting i hjärtat, vi som har gjort sex IVF försök men inte lyckats. Är det ok att känna så?

• oceanney
    påfågeln skrev 2010-11-28 16:24:56 följande:
    Hej i tråden! Härligt att ni alla kämpar på, själv har vi lagt locket på efter alla försök. Jag ska försöka att fokusera på de två barn jag har. Idag hände något oväntat, har en yngre syster som är 39 år hon lever ensam men bestämde sig för att hon ville ha barn så hon åkte ner till Danmark för insemination för två veckor sedan. Hon testade positivt idag på första försöket, och även om jag självklart är glas för hennes skull så kände jag ett sting i hjärtat, vi som har gjort sex IVF försök men inte lyckats. Är det ok att känna så?
    Japp. Det är helt normalt. Känslor är dessvärre varken logiska eller rationella. "Stinget" är bara att det här är något du hemskt gärna vill själv, inte att du egentligen missunnar din syster hennes graviditet. Jag tror det är bättre att ägna några dagar att känna de här känslorna fullt ut, istället för att trycka tillbaka dem, för att sen förhoppningsvis kunna lägga dem bakom sig och glädjas med din syster.
  • dodotta

Hej på er! är ny här,och har lite funderingar runt ivf oxå. 42 år i januari så tiden rullar på.Jag har en son som fyller 2 år i januari,tog mig tre år innan han kom,med tre missfall alla ibörjan.Vi gjorde utredning men avbröt när jag blev gravid med min son.Nu vill vi så klart ha ett syskon men verkar vara helt omöjligt.Blev gravid i början på året som resulterade i ett missfall  vecka 8,sedan dess ingenting prickar in äl med 100% varje gång .Vi beställde tid för ny utredning hos en privat klinik,och då uppdagades det att jag har en translokation i kromosom 10 och 20 Nu min fråga: finns det någon som har genomgått ivf med denna prognos och lyckat få barn?Hur stora kan chanserna vara?

• Skruttefia

påfågeln - jag förstår så väl vad du menar och håller med oceanney att det är helt normalt att känna så - trots att du faktiskt har två barn! Hoppas du kan glädja dig med din syster åt hennes graviditet ändå så småningom.

dodotta - hej och välkommen! För att svara konkret på din fråga så har jag inte hört om någon öht med just denna diagnos och har därför inget svar på din fråga. Vet dock att det finns möjlighet till PGD i särskilda fall (dvs Pre Genetic Diagnostics), vilket innebär att man gör en kromosomanalys på äggen/embryona. Vet inte om detta kan vara en möjlighet för er, eftersom jag tyvärr inte heller vet något om ditt "fel". Har ni kontakt med läkare/IVF-läkare,så kan denna förhoppningsvis ge ett bättre svar. Kram

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Eviglängtan

Hej alla, har precis tagit mig upp ur gropen, föll ner i ett svart hål efter vårt misslyckade IVF, blä. Är nu åter på banan och ruvar sedan i fredags på 5 resp 6 dagars embryon (FET). Har dock börjat att blöda eller hur jag nu skall beskriva det, spotting, lite choklad brunt plus lite lite färsktblod. Mycket märkligt. Mensen kommer ju först när man slutat med Östrogentabaletterna...., undra varför jag små blöder redan? Någon som vet?

Beklagar allra djupast till alla er som testat minus, det är så fruktansvärt jobbigt att ord inte finns, vet så väl hur det känns.

Kan Östrogentabletter ge blödningar?

Grattis till alla som testat positivt och till alla er ruvare!

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, 39 år, syskonförsök, FET (26/11), testdag 14/12, Skåne.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• påfågeln

Hej Chippi och Oceanney! Tack för de värmande orden. Har glömmt att gratulera dig Chippi till ruvningen, jag håller tummarna så hårt jag kan. Har väl själv inte riktigt lyckats att släppa tanken helt på flera försök, ska kolla över ekonomin efter jul en gång till. Jag fyller 42 i Februari och skulle isåntfall vilja göra ett försök till i Januari.

• dodotta

Hej och tack för upplysningen chippichoppi.Jag har beställt tid hos en gen doktor men verkar som om det är ganska lång kö,de har inte ringt och gett mej något datum ännuTog kontakt för snart 2 veckor sedan.Hoppas han kan räta ut mina frågeteckenKommer ihåg att klinikläkaren pratade något om DPG men var vid tillfället lite snurrig efter att de hittat diagnosen på mitt fel så jag tog inte till mej informationen så braHar ju en risk att mina barn kan få någon slags defekt vid genfel .Klinikläkaren rekomenderade oss att tänka över det i 3 månader och gissa om ja tänker,det är ju ganska mycket pengar och jag förstår att det oftast inte fungerar på 1 fösöket,och så tänker jag på hälsan det finns kanske risker med det hela det är ju mycket hormoner eller vad det nu är man stoppar i sig.Är lite rädd för försöken och biverkningarna.Bor i spanien rättare sagt på mallorca.Den bästa kliniken finns i valencia  men då blir det genast lite krångligt med resorna till och från ön,gör nog försöket på kliniken här på plats.Ska bara fundera lite till.Grattis till dina 2 barn chippi fantastiskt.Får jag fråga hur gammal var du när du fick de båda?Jag var 40 när jag fick min första på naturlig väg,en hel underbar känsla och han är så go.Kram

• Zinfandel

Hej Eviglängtan - skönt att se att du ruvar igen!

Är på RD12, har fortfarande ont och alla andra symtom man kan räkna till östrogentabletterna. Mina förhoppningar är pyttesmå så jag planerar framåt istället och plöjer information, denna gång ska jag se till att vara delaktig i allt med så mycket kunskaper som  möjligt.

Ha en bra dag :) 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?