• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-05 14:30:43 följande:
    Jo, tack, jag ska fortsätta att testa några dagar till, men min cykel är 27-28 dagar annars, sist vart den 30 iofs. Det värsta är att jag inte har några flyttningar, ytterst lite hade jag i onsdags eller torsdags tror jag, nu är det nästan helt tort inga äl flyttningar ialla fall, dock känner jag äl liknande värk i magen, vet inte vad jag ska tro. Ni som fick ÄL på dag 23, hur lång är er cykel?
    Min cykel är normalt 30-32 dagar och jag brukar få ÄL runt dag 18 så när jag fick det på dag 23 var det ju lite abnormt.
  • Betty Boop
    Betty Boop skrev 2010-12-05 12:37:35 följande:
    Varför skulle man göra IVF om det INTE handlar om genetiska sjukdomar? Jag hänger inte med riktigt..
    Evig längtan, sorry jag skrev fel. Menade så klart : varför skulle man göra PGD om det inte handlar om ärftliga sjukdomar?
  • Inanna Li
    Betty Boop skrev 2010-12-05 16:50:01 följande:
    Evig längtan, sorry jag skrev fel. Menade så klart : varför skulle man göra PGD om det inte handlar om ärftliga sjukdomar?
    Om man är runt 40 och över är ju enligt statistiken minst 80 % av alla ägg genetiskt defekta så det vore ju bra att kunna välja ut det ägg som inte har kromosomfel.
  • dodotta
    oceanney skrev 2010-12-04 23:45:13 följande:
    Ja Spaniens 2500 euro blev vida känt efter den rumänska tioåringen som födde sitt barn där för att få förlossningspengen... :)

Frankrike har "bara" 900 euro i engångsbidrag när barnet föds, tre månaders betald föräldraledighet, inga barnbidrag för mindre än tre barn. Däremot är sjukvården fantastisk. Inga vårdköer, det går att välja privatsjukhus och privatläkare och betala lika lite som för allmän vård. Frankrike och Spanien verkar rätt lika, det är därför jag undrar om inte de också har "gratis" (eller iallafall starkt subventionerade) IVFer. Har du kollat upp?

Hej Oceanney Ja länderna verkar ju ganska lika de är sant, Jag ska kolla upp det igen med doktorn på torsdag,man kan ju alltid hoppas.Hur går det för dej själv.Har du försökt många gånger och hur har det gått?
  • turlid70

Ingen glad gubbe på äl-stickan idag heller Rynkar på näsan. Läste att LH-hormonet är mer än 20 vid stegringen, clearblue har känskighet på 40, men jag kanske inte har högre än 22 vid stegringen, då är det ju meningslöst att testa med clearblue. Har ringt till kliniken, de ringer tillbaka snart så får vi disskutera vad finns det att göra.

• Skruttefia

turlid - usch vad tråkigt. Hoppas du får ett bra svar från kliniken.
    Kram

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • påfågeln

Hej chippi! Hur går det, ruvardag 10 om jag minns rätt? Min man och jag har pratat mycket om barn senaste tiden och läst mycket om äggdonation. Jag är inte främmande för det, har kollat upp lite olika länder och Island verkar intressant. Väntetiden är ca 9-12 månader för äggdonation, och kostnadet 4200 Euro, då har man tid på sig att spara ihop. Chansen att lyckas ligger på 60 % per försök, känns betydligt bättre än de ca 15 vi fick per försök vid IVF. Vi får se vad som händer. Kram. Håller tummarna att det lyckas för dig denna gång.

• Skruttefia

Hej påfågeln!

Jo, det börjar närma sig nu... Imorgon är det 14 dagar sedan ÄP. Officiell TD på Lucia, men eventuellt tjuvtestar jag på torsdag. Känner mig inte särskilt gravid, men har inte börjat känna det som om mensen är på väg heller. Å andra sidan skjuter proggisarna alltid upp min mens...

Vet flera från andra trådar som gått över från IVF till ÄD med lyckat resultat
    Har ni ställt er i kö än?

Kram

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70

Har pratat med kliniken, ska göra VUL ca en vecka efter nästa mens kommer för att se när jag ska börja testa, nu är det för sent sa dem, men jag undrar kan man inte se med vul om jag har haft ÄL nyligen eller inte? Glömde fråga om det, ska ringa dem igen, fast jag frågade om det förra gången och då sa dem att det inte var möjligt. Har någon av er gjort VUL och konstaterat att ni har haft ÄL?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?