• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia

Hej o tack för alla lyckönskningar!

Det blev 3 ägg ur 3 stora blåsor. De något mindre brydde hon sig inte om att punktera (Förvånad) - jag brukar ju ha ägg i dem också. Men huvudargumentet var att de "inte brukar vara något att ha om det ens finns några ägg i dem"

Hur som helst så håller jag tummarna nu för att de tre som finns är riktigt bra. ET på torsdag kl 13.30 om jag inte hör något från dem på förmiddagen samma dag,

Riita - tack för infon om ditt förra alias. Jag var så trött i huvudet att jag inte kunde komma på vem du var. Jag har också sett att det är två streck på Clearblues digitala. Jag hade också en månad då jag aldrig fick glad gubbe och märkte att strecken gick från svag till starkt tillbaks till svagt under tiden för trolig ÄL.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Riita

ChippiChoppi. Grattis till äggen!
    Tack för info. Ja det verkar väl som jag får leva utan ÄL den här månaden. Men vi har kört på hemma ändå för man vet ju aldrig.

Turlid - inte upphört men definitivt blivit mycket mindre. *suckar*

• turlid70

ChippiChoppi grattis till dina ägg, bra jobbat! I nästa steg håller vi tummarna att alla tre blir befruktade. Får du inte ringa dem imorgon och fråga?

• Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-23 18:42:20 följande:
    ChippiChoppi grattis till dina ägg, bra jobbat! I nästa steg håller vi tummarna att alla tre blir befruktade. Får du inte ringa dem imorgon och fråga?
    Vet inte riktigt. Hur som helst är jag på konferens och min jobbmobil har kraschat. Jag använder en gammal privat historia som stänger av sig direkt om man försöker prata - men det går (oftast) att SMS:a

Har beställt ny mobil på jobbet som jag hoppas kommer på fredag
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • pp08

ChippiChoppi: grattis till äggen, hoppas de är guldägg

Rita: jag brukar också kolla på strecken med CBs digitala ÄL test, och oftast märker jag när ÄL är på gång , (strecken blir starkare). och det stämmer oftast att streckorna är lika starka (väldig starka) när även glada gubben visas i displayen.

• turlid70
    Skruttefia skrev 2010-11-23 16:28:28 följande:
    Hej o tack för alla lyckönskningar!

Det blev 3 ägg ur 3 stora blåsor. De något mindre brydde hon sig inte om att punktera (Förvånad) - jag brukar ju ha ägg i dem också. Men huvudargumentet var att de "inte brukar vara något att ha om det ens finns några ägg i dem"

Hur som helst så håller jag tummarna nu för att de tre som finns är riktigt bra. ET på torsdag kl 13.30 om jag inte hör något från dem på förmiddagen samma dag,
    Lycka till på ET idag ChippiChoppi, håller tummarna att allting går bra.
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-25 07:53:34 följande:
    Lycka till på ET idag ChippiChoppi, håller tummarna att allting går bra.
    Tack! Nu är det lite nervöst - om jag inte hör från S:t G så ska jag vara på plats kl 13.30. Annars så ringer de någon gång mellan 10-12. Nervöst!!!
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-25 09:30:03 följande:
    Tack! Nu är det lite nervöst - om jag inte hör från S:t G så ska jag vara på plats kl 13.30. Annars så ringer de någon gång mellan 10-12. Nervöst!!!
    Håller tummarna för dig idag! Hoppas du får tillbaka 1-2 finfina ägg!
  • Lyxmamma

ChippiChopp: Håller tummarna så att det knakar! Själv gjorde jag ET igår på Carl von Linne. Jag är nyfiken på vad du hade för AMH-värde? Har du lust att dela med dig av den informationen?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?