• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • pp08

uppdaterar:

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• påfågeln

Hej! Jag är besviken på IVF kliniken i Stockholm, jag förstår att de har sina regler men lite flexibla skulle de kunna vara. Hade bokat ett samtal igår Kl 15.15, Dr var 30 minuter försenad vilket jag har förståelse för men ändå jag vart stressad skulle tilbaka till jobbet och maken kulle hämta sonen på skolan. I allafall vill jag berätta och vill gärna höra vad ni tycker. Jag har betalt totalt 150 000 kr för fem fulla IVF och ett FET, jag frågade redan i ett tidigt skede om tre pack men fick bestämmt nej eftersom jag var för gammal!! Precis innan har läkaren sagt att mina prover visar att jag är minst 5 år yngre än min faktiska ålder. Efter att ha svarat bra på behandlingarna , fått bra med ägg bra embryon gått till ET varje gång och fått till frysen undrade jag om de var möjligt att få någon typ av rabatt eftersom man faktiskt blir åldersdiskriminerad.Tycker att det är så jävligt att de som är yngre men har sämre prover än vad jag har faktiskt får köpa trepack.Någon rabatt var inte att tänka på.Så nu är våran IVF resa slut, jag hade gärna gjort ett försök till men ekonomin kan inte hosta upp 28 000 kr till nu, och som ni alla vet man blir inte yngre. Hoppas alla ni som fortsätter kämpa lyckas. Kram!          

• underverket 06

Påfågeln: Va tråkigt att ni inte kan försöka mer. Förstår er. Det är ju jättedyrt med alla försök. Vi har haft turen att mina föräldrar betalat dels tre- packen när vår son blev till. Det var 44000. Sedan nu syskonförsöken, ett IVF o ett FET, 32000. Nu ska vi göra ett nytt försök igen, 23500 o då ska vi låna av mina föräldrar o betala tillbaka 1000 i månaden. Blir det akutuellt med ytterligare IVF så gör vi likadant. Är öerhört tacksam för det, för hosta upp 23500 varje gång är mycket pengar. Har ni gjort 5 syskonförsök eller totalt 5 försök? Ni kan inte låna av någon o göra ett sista försök?

• underverket 06

Påfågeln: Glömde ju skriva att jag också tyckter det är konstigt att man inte kan få köpa 3- pack när man är över 38, trots goda värden. Att få köpa 3- pack tycker jag var pykologiskt bra, för man blev inte så stressad när man visste att man hade 3 försök på sig till skillnad mot när man köper ett i taget. Jag frågade faktisk aldrig nu i höstas om 3- pack när jag gjorde nytt IVF o fyllt 40. Det kanske man skulle ha gjort. Vet att någon i en tråd här fått köpa 3 - pack trots att hon var 40 fyllda. Kommer inte ihåg vilken klinik dock. På min klinik, CvL, har de tydligen ändrat reglera för 3- pack fr.o.m jan 2011. Såg att man bara får köpa 3- pack om man inte redan fått ett barn genom IVF. SÅ det hade varit kört för oss iallafall även om jag varit yngre, för nu har vi ju en son som blev till på andra IVf försöket.

• dallas

Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg

***GRAVIDA***

***Övrigt**

• Inanna Li

Jag vågade inte ens fråga min klinik om 3-pack men tycker också att de borde göra individuella bedömningar. Jag har hormonvärden och äggstockar  som en "normal"  32-åring så jag tycker också att de kunnat göra ett undantag. Hittills har jag lagt ut ca 75 000 på gravidförsök och snart kommer jag lägga ut ca 30 000 till. Jag hoppas verkligen banken kommer bevilja mig mera lån om den dagen skulle komma. Annars får jag väl försöka be min pappa som har gott om pengar att gå i borgen för mig. Jag vill ju inte ge upp så länge jag har bra chanser. Snart kommer jag ju bli för gammal ...

• påfågeln

Hej! Vi har gjort 6 syskonförsök, fem fulla IVF och ett FET. Har sedan tidigare två barn som kommit till på naturligt sett på första försöket, dotter 15 år och son 6 år. Men har haft två utomkvedshavandeskap och varit tvungen att operera bort båda äggledarna, så vi har noll procents chans att lyckas hemma. Har redan fått pengar till ett försök av svärmor, och tagit ett banklån till ett, de andra tre + FET har vi lyckats skrapa ihop själva. NU vet jag inte vad vi ska göra, innerst inne vill jag göra ett försök till men jag vet inte hur vi ska lösa det ekonomiskt. Någon som har något mirakel tips? Väntar mens vilken dag som helst så skulle i teorin hinna med ett försök till innan jul.

• Fahlvik

Flyttar ner mig försiktigt och hoppas få stanna där Flört

dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**

• pp08

Har värsta PMS humör idag. Hoppas det är ett bra tecken, så var det nämligen förra gången.

RD11 idag men utan progesteronet skulle mens ha kommit inom de närmaste dagarna. Får avvakta lite till, TD från kliniken på fredag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?