• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Riita

Fortfarande ingen ÄL här......  :(

• Skruttefia

pp08 - spännande! Håller tummarna för att det ska lyckas!

Riita - förlåt att jag inte riktigt hängt med i svängarna med namnbytet men jag kommer inte på din gamla signatur... Om du inte vill skriva offentligt i tråden så kanske du kan inboxa mig?

Själv tog jag ÄL-sprutan (Pregnyl) igår kväll kl 22. ÄP imorgon, tisdag, kl 10

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-11-21 13:45:00 följande:
    Har värsta PMS humör idag. Hoppas det är ett bra tecken, så var det nämligen förra gången.

RD11 idag men utan progesteronet skulle mens ha kommit inom de närmaste dagarna. Får avvakta lite till, TD från kliniken på fredag.
    Hoppfullt pp08, håller tummarna att mensen inte kommer alls!
  • turlid70
    Riita skrev 2010-11-21 18:13:35 följande:
    Fortfarande ingen ÄL här......  :(
    Jobbigt Riita, hoppas du får utslag snart.
  • linköping68
    påfågeln skrev 2010-11-21 13:08:58 följande:

Hej! Vi har gjort 6 syskonförsök, fem fulla IVF och ett FET. Har sedan tidigare två barn som kommit till på naturligt sett på första försöket, dotter 15 år och son 6 år. Men har haft två utomkvedshavandeskap och varit tvungen att operera bort båda äggledarna, så vi har noll procents chans att lyckas hemma. Har redan fått pengar till ett försök av svärmor, och tagit ett banklån till ett, de andra tre + FET har vi lyckats skrapa ihop själva. NU vet jag inte vad vi ska göra, innerst inne vill jag göra ett försök till men jag vet inte hur vi ska lösa det ekonomiskt. Någon som har något mirakel tips? Väntar mens vilken dag som helst så skulle i teorin hinna med ett försök till innan jul.

Hej
    Jobbigt att inte kunna fortsätta pga ekonomi! Visst borde de kunna vara flexibla och tillåta 3-pack om man har bra värden och svarat bra på tidigare behandlingar!

Ser att du tagit banklån till IVF. Det var det jag skulle föreslå.... Jag tog ett banklån och var man medlem i ett SACO förbund så fick man superbra ränta (låg) jämfört med ett annat lån. Kunde i stort sett låna upp till 200 000 me denna låga ränta. Då, typ 3,5 %. Kolla om ev ditt fackförbund har något liknande avtal.  Visst ska det betalas tillbaka men man behöver inte hosta upp alla IVF pengarna på engång. Ett litet tips kanske.
    Lycka till 
  • linköping68

Har någon erfarenhet av StGörans? Eller IVF kliniken som de kanske heter.... Eller är de olika? Har inte hittat någon adress till St Göran utan bara att de samarbetar med IVF kliniken. Någon som vet?

• Grisensmamma

Hej alla som försöker!

Jag har läst tråden ett tag, men inte skrivit något. Hoppas att ni tycker att det är okej att jag kommer med. Jag känner igen mig i mycket av det ni skriver. Jag är 38 år gammal och har sedan ett år tillbaka försökt att skaffa ett syskon till vår 5-åriga dotter. Min sambo har inte varit redo för ett syskon och till slut fick jag verkligen tjata mig till att vi skulle försöka ändå. Vår dotter kom till på naturlig väg på första försöket och ingen av oss trodde nog att det skulle bli så krångligt. Vi har genomgått utredning i landstinget och min sambo är helt okej och det är mig det beror på, hög ålder och sämre förutsättningar som jag förstått det. Jag hade FSH på 10.1 vilket är väl någorlunda okej. Vi har kontakt med en IVF-klinik där vi kompletterade med AMH-prov och idag fick jag reda på resultatet. Det var ett katastrofresultat: 0.06!!! Till saken hör att vi prövade med Pergotime en gång innan vi fick kontakt med IVF-kliniken och då utvecklades 3 äggblåsor som ägglossade (och 2 mindre som inte ägglossade). Jag undersöktes på IVF-kliniken vid nybesöket och då fick vi samlagsförbud, eftersom tanken är att det ska utvecklas en äggblåsa i taget. Jag blev sur på min läkare i landstinget som skrivit ut receptet och inte hade någon uppföljning och jag såg till att få ett återbesök. Det visade sig då som sagt att det var 3 ägg på gång. Jag och min sambo beslutade oss ändå för att försöka, men i torsdag fick jag min mens. Lite konstigt är det dock att jag fortfarande har mensvärk och lite gravidkänsla. När jag pratade med min läkare idag, kändes det som att benen slogs undan. Hon sa visserligen att vi inte skulle lägga för stor vikt vid AMH-provet, utan att det ändå är positivt att jag reagerade så bra på den lägsta dosen Pergotime. Jag kommer att få nässpray och sprutor och som jag förstod det kommer det att bli högsta dosen när vi sedan kör igång. Min läkare verkade tycka att mitt AMH-prov inte riktigt gick att förstå och hon hade försökt ta reda på om Pergotime (jag var på dag 9 när AMH-provet togs) kan ha inverkat på resultatet. Någon som känner till något om detta? Ni som kanske har kunskap om hur man kan tänka i det här läget, vad sjutton ska jag tro? Jag känner mig jättenere, men samtidigt kan jag inte förstå att det gick att få fram 3 ägg med hjälp av lägsta dosen Pergotime... Jag känner mig jättevilsen och ledsen. Allt verkar hänga på hur jag kommer att reagera på hormonstimuleringen. Jag ska på läkarbesök på torsdag för att kontrollera att jag inte fått några cystor inför hormonbehandlingen. Det ska bli skönt att prata med läkaren mer då. Ville bara dela med mig.

/A

• Inanna Li

Välkommen Grisensmamma! Det återstår att se hur du reagerar på spray och sprutor under IVF-behandlingen. Man ska ju inte stirra sig blind på ett värde i förväg. Det ska inte spela någon roll vilken dag AMH-provet tas på. Möjligen kan resultatet bli något högre på dag 2-3 i cykeln.  Det verkar bra med tre äggblåsor efter Pergotimebehandling. Så länge du ägglossar har du möjlighet att gravid och med IVF-behandlingens hjälp får du förhoppningsvis ut flera bra ägg som kan befruktas. Lycka till på torsdag och framöver!

• Skruttefia
    linköping68 skrev 2010-11-22 13:22:37 följande:
    Har någon erfarenhet av StGörans? Eller IVF kliniken som de kanske heter.... Eller är de olika? Har inte hittat någon adress till St Göran utan bara att de samarbetar med IVF kliniken. Någon som vet?

Det är  samma

Jag och påfågeln går där

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    linköping68 skrev 2010-11-22 13:22:37 följande:
    Skruttefia skrev 2010-11-22 15:00:15 följande:

Det är  samma

Jag och påfågeln går där

Tilläggskommentar. Det är en privat klinik som heter "IVF kliniken" Stockholm. De är inhysta i lokaler på S:t Göran och därför kallar vi dem "S:t Göran"
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?