påfågeln skrev 2010-11-21 13:08:58 följande:
Hej! Vi har gjort 6 syskonförsök, fem fulla IVF och ett FET. Har sedan tidigare två barn som kommit till på naturligt sett på första försöket, dotter 15 år och son 6 år. Men har haft två utomkvedshavandeskap och varit tvungen att operera bort båda äggledarna, så vi har noll procents chans att lyckas hemma. Har redan fått pengar till ett försök av svärmor, och tagit ett banklån till ett, de andra tre + FET har vi lyckats skrapa ihop själva. NU vet jag inte vad vi ska göra, innerst inne vill jag göra ett försök till men jag vet inte hur vi ska lösa det ekonomiskt. Någon som har något mirakel tips? Väntar mens vilken dag som helst så skulle i teorin hinna med ett försök till innan jul.
Hej
Jobbigt att inte kunna fortsätta pga ekonomi! Visst borde de kunna vara flexibla och tillåta 3-pack om man har bra värden och svarat bra på tidigare behandlingar!
Ser att du tagit banklån till IVF. Det var det jag skulle föreslå.... Jag tog ett banklån och var man medlem i ett SACO förbund så fick man superbra ränta (låg) jämfört med ett annat lån. Kunde i stort sett låna upp till 200 000 me denna låga ränta. Då, typ 3,5 %. Kolla om ev ditt fackförbund har något liknande avtal. Visst ska det betalas tillbaka men man behöver inte hosta upp alla IVF pengarna på engång. Ett litet tips kanske.
Lycka till