• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-05-26 10:16:17 följande:
    Inanna: ET på fredag menade jag ju, inte FET. Har väl kvar morfinrester... eller så är det väl Lutinus som gör en seg i kolan... eller kanske ananas...Skrattande
    Äsch, du har ju varit så inställd på FET hela tiden då du varit rädd för överstimulering igen Skrattande! Men nu ska vi båda göra ET och det ska gå kanonbra! Lutinus funkar bra förresten! Det är inte alls lika kladdigt som vagitorierna som jag hade förut! Ananas är ännu inte inköpt! Ska be sambon fixa det idag! Vill gärna hålla mig inomhus då jag är så dunderförkyld!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-26 10:48:48 följande:
    Fått besked nu; 8 befruktade, så jag får vara nöjd. Förra gången var det ju högre befruktningsgrad men jag misstänkte att det skulle vara sämre idag. Nu blir det kanske en blastis på måndag. Jippi!Skrattande
    Grattis! Det är ju helt OK resultat! Tror ju knappast det kommer bli bättre för mig! Kram!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-26 13:25:28 följande:
    Har nog drabbats av s k Inanna-syndromet när man jämför med tidigare resultat. Får väl inse att förra gångens resultat var helt sanslöst (i alla fall för min ålderGlad) med 15 av 17 befruktade och 8 av toppkvalitet. Hur kommer jag någonsin kunna slå eller matcha det?

Jag tänker positivt nu och man vet ju ingenting förrän man ser kvalitén på de som är befruktade och det är ju det som räknas egentligen...

Inanna: Jag tror att du denna gången kommer att få jättehög befruktningsgrad!!! (Tror verkligen att det finns ett samband med antal sprutdagar som inte alla IVF-läkare insett ännu.)  Se nu att att man inte kan säga något om glansdagar eftersom jag har gjort mina försök inom 2-3 månader och får ganska olika resultat (som inte har något med äggreserv , AMH eller ålder att göra...  däremot möjligen Puregondos och antal sprutdagar...)
    Känner mig hedrad att det nu finns ett syndrom uppkallat efter mig Skrattande! Kan ju inte säga annat än att jag förstår precis då jag fick 13 av 13 mogna ägg befruktade första gången och trodde att jag hädanefter alltid skulle göra lika bra ifrån mig. Men nu är jag mer luttrad sen förra behandlingen så jag skulle glädja mig oerhört om jag fick 8 av 13 befruktade! Vet ju tyvärr att det kan gå hursomhelst från gång till gång!

Ja, jag fick ju börja på dag 2, fick högre dos och en sprutdag längre så jag hoppas det kan göra något med befruktningsgraden! Och får vi fler än hälften mogna ägg befruktade denna gång är bara det en liten seger! Men det viktigaste är att det finns två bra embryon när vi kommer imorgon så jag får försöka se frysisar som bonus än så länge!

Kvalitén kan man ju inte veta något om alls! Inte mer än den på ytan!

Du fick ett sanslöst resultat första gången och faktiskt kan försök 2 också bli oerhört bra om flera hamnar i frysen på måndag!
  • Inanna Li

Fruttan - Vad skönt att ni nu har FET att se fram emot! Hoppas AHA hjälper! Kram!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-27 07:23:41 följande:
    Lycka till idag Inanna {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Tack vännen Glad!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-27 08:10:25 följande:
    Lycka till idag, Inanna! Jag tror det kommer att gå över all förväntan!!!Hjärta
    Vi får hoppas på det Hjärta!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 08:30:42 följande:
    Inanna: stort lycka till idag{#emotions_dlg.flower}!
    Tack Solig! Det känns bervöst!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-27 08:39:09 följande:
    Innana, håller tummarna för lyckad ET för dig idag!
    Tack min vän Hjärta! Hoppas på åtminstone två bra embryon!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?