• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi skrev 2011-05-27 13:04:41 följande:
    Sicket jobbigt beslut... konstigt att dom inte ville frysa några och odla vidare på andra... Nu håller jag tummarna att Li och Lo 2.0 (härligt namn!) stannar kvar hos dig!
    Tack! Det är två figurer från min första läsebok som min pappa gav mig i början av 70-talet Skrattande!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-27 13:09:54 följande:
    Härligt Innan!!!! nu ska du inte oroa dej för beslut är taget och det är det bästa!!! Nu hoppas och tror vi !!
    Tack! Nu ska jag bara ruva lugnt ett tag! Lycka till med Gravid! Hoppas den lilla har växt till sig fint till VUL! Känner mig fortfarande helt exalterad över att du/ni lyckades på egen hand! Så himla underbart!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 13:12:51 följande:
    Jag fick min Li och Lo-bok i skolan. Ljusblå. I första klass. Exakt på mitten av 70-talet !
    Jag fick min 1972 av pappa då han ville lära mig läsa tidigt Glad! Jag minns också att den var ljusblå och ligger nog kvar i källaren nånstans.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-27 13:13:14 följande:
    Jag tror också på dig Innanna. Du vet att en barnvagnsrullator väntar på dig Skrattande
    Tack! Oj, undrar om Snösport reserverat ett helt gäng rullatorer åt oss? Inga medar på min för jag har knappt stått på ett par skidor!
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-05-27 13:14:37 följande:
    Grattis Inanna, vilket toppenresultat. Men så jobbigt beslut!

Så mycket som skrivs i denna tråd, härligt, ledsen att om jag missar att kommentera minst hälften av er men jag hoppas på er alla. Känner mig dock i en annan mindre lyckad klass än alla unga värphönor här. 
    Tack kära vän! Jag hoppas sååå för dina små embryon! Du är verkligen värd ett riktigt mirakel! Massor av kramar Hjärta!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-27 13:22:42 följande:
    Inga medar...nähä. Vad sägs om ett litet skrov så du kan guppa fram på vattnet  då? Flört
    Kanske jag blir sjösjuk då Skrattande? Seglat har jag bara gjort en gång i mitt liv Flört!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:24:18 följande:
    De sparar på utgifter helt enkelt
    Måste vara så men jag hade kunnat betala 3000 till i extra frysavgift. Inte för att jag har råd men bara för att ...
  • Inanna Li
    moa123 skrev 2011-05-27 13:19:09 följande:
    Klart att du gjorde rätt Innana ! Du kunde ju inte riskera att få 0 till frysen på måndag. Fattar iofs inte att de inte kunde frysa 2 och odla vidare de andra 6. Trist inställning från deras sida.
    Tack! Visst är det trist! Hade varit kul att hoppas på ett par blastisar också!  Mia som går på samma klinik som jag fick ju göra både och vid sin första IVF men å andra sidan fick hon ju göra totalfrys. De kanske resonerar annorlunda då.
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-27 13:41:21 följande:
    STORT GRATTIS Inanna! Visste att det skulle vara många mogna och 10 befruktade är ju fantastiskt!SkrattandeLi och Lo version 2.0, härligt!!!Hjärta

För att trösta dig kring ditt beslut har jag funderat mycket på kring blastocystodling av ej toppkvaliteembryo. Är nyfiken, Turlid, dina 5- och 6-dagars embryon, var de från topp-embryon dag 2 eller 3? Kanske är det bara bortkastad tid att sätta in blastocyster som inte har sitt ursprung ur toppembryon från början??? Tror kanske att det blev rätt beslut ändå, Inanna. Nu har du säkrat 2 toppembryon i frysen!!! Jag är så glad för din skull!!!

Jag hoppas och hoppas på att det finns en bra blastocyst till mig på måndag (är verkligen tvivlande just nu). Jag pratade med lab.-kvinnan igår och jag kommer vara noga med att få den blastocyst (om det nu finns någon) som har sitt ursprung ur en bra 3-dagars (man tittar till dem då). Usch, har verkligen en dålig känsla kring måndagen!!!Rynkar på näsan
    Tack för pepp och omtanke Hjärta! Det kanske är så att du har rätt i alla fall! Även om man får flera blastisar som går att frysa och klarar upptiningen kanske de ändå inte fäster eftersom de ej var toppkvalité från början. Men jag har också läst om embryon som sett halvbra ut på dag 2 och 3 och sedan frysts på dag 5 och blivit "toppbebisar" så chansen att de ska ta sig finns ju alltid ändå!

Av mina 3 blastocyster för ett år sen misstänker jag att bara ett var av tillräckligt bra kvalité tidigt. Det som fäste på första FET men sen blev MA (vad det nu säger om bra kvalité?)! Av de övriga två dog den ena vid upptiningen och den sista som jag fick vid FET 2 blödde ut redan RD 5. Förmodligen hade dessa sista inte toppkvalité på dag 3. Med det i bakhuvudet är det nog ändå bra att jag frös två toppembryon på dag 2!

Hoppas du får flera fina blastisar på måndag! Hoppas också du får den som ser/såg bäst ut tillbaka på måndag! Ha ingen dålig känsla! Du fick ju jättefina embryon sist!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?