Mia69 skrev 2011-05-27 13:41:21 följande:
STORT GRATTIS Inanna! Visste att det skulle vara många mogna och 10 befruktade är ju fantastiskt!
Li och Lo version 2.0, härligt!!!
För att trösta dig kring ditt beslut har jag funderat mycket på kring blastocystodling av ej toppkvaliteembryo. Är nyfiken, Turlid, dina 5- och 6-dagars embryon, var de från topp-embryon dag 2 eller 3? Kanske är det bara bortkastad tid att sätta in blastocyster som inte har sitt ursprung ur toppembryon från början??? Tror kanske att det blev rätt beslut ändå, Inanna. Nu har du säkrat 2 toppembryon i frysen!!! Jag är så glad för din skull!!!
Jag hoppas och hoppas på att det finns en bra blastocyst till mig på måndag (är verkligen tvivlande just nu). Jag pratade med lab.-kvinnan igår och jag kommer vara noga med att få den blastocyst (om det nu finns någon) som har sitt ursprung ur en bra 3-dagars (man tittar till dem då). Usch, har verkligen en dålig känsla kring måndagen!!!
Tack för pepp och omtanke
! Det kanske är så att du har rätt i alla fall! Även om man får flera blastisar som går att frysa och klarar upptiningen kanske de ändå inte fäster eftersom de ej var toppkvalité från början. Men jag har också läst om embryon som sett halvbra ut på dag 2 och 3 och sedan frysts på dag 5 och blivit "toppbebisar" så chansen att de ska ta sig finns ju alltid ändå!
Av mina 3 blastocyster för ett år sen misstänker jag att bara ett var av tillräckligt bra kvalité tidigt. Det som fäste på första FET men sen blev MA (vad det nu säger om bra kvalité?)! Av de övriga två dog den ena vid upptiningen och den sista som jag fick vid FET 2 blödde ut redan RD 5. Förmodligen hade dessa sista inte toppkvalité på dag 3. Med det i bakhuvudet är det nog ändå bra att jag frös två toppembryon på dag 2!
Hoppas du får flera fina blastisar på måndag! Hoppas också du får den som ser/såg bäst ut tillbaka på måndag! Ha ingen dålig känsla! Du fick ju jättefina embryon sist!