• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-05-27 19:09:29 följande:
    Nä men se där! Köp 4 till vet jag, för dem 4 i frysen Skrattande Lycka till!
    Undrar om vi kan ha lika stor tur imorgon då sambon är sugen på att spela på hästar Glad!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 20:53:58 följande:
    Grattis Inanna!!! Fyra stycken till frysen är ju skitbra!!!
    Tack! Skönt att ha två syskonpar till i reserv Glad!
  • Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-05-28 06:56:00 följande:
    Gomorron på er! Tog ett CB digitaltest nu och det stod "Inte Gravid" där Rynkar på näsan  Undrar om man kan sluta med proggisarna nu då eller om man ska vänta tills på måndag när de ska ringa från Carlanderska? Verkar som om de gör att mensen inte kommer. 
    Vi gör nog inga fler IVF-försök utan låter naturen ha sin gång. Eller låter plånboken ha sin gång är det väl egentligen Flört... Vi har precis köpt hus och flyttar in 1 juli, så ont om pengar är det gott om. Får se längre fram om vi kan spara till ett nytt försök kanske, eller om jag kan få gubben att ändra sig angående adoption.

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower} 
    Nej! Vad tråkigt Gråter! Hoppas det tar sig med hemmaförsök under sommaren! Annars kanske det blir en ny IVF längre fram! Lycka till med det nya huset och hoppas ni får en skön sommar med mycket Solig tillsammans! Tröstkramar {#emotions_dlg.flower}Hjärta!
  • Inanna Li

Zinfandel - Beklagar ditt Minus oerhört. Jag kände inom mig att du borde ha lyckats den här gången när din kropp äntligen är helt i balans! Men ha en skön sommar och dröm om de små frysisarna som kan få flytta in hos dig i augusti! Njut av vin, sol, god mat och trevligt umgänge! Massor av hoppfulla kramar om att du blir Gravid i höst {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li

Kalimero och Fjällsippan - Mina tankar finns hos er och in i det sista hoppas jag att det ska gå vägen Hjärta!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-28 19:40:35 följande:
    Tack Inanna! Ja, det kändes faktiskt bra denna gång så det var lite förvånande... Men, men, bara att köra på igen! Det blir sånt antiklimax, man satsar i 4 veckor (efter uppladdning) med sprutor, VUL, äggplock, återföring, förhoppningar, väntan, värk och en saftig räkning - för att bara få ett fult streck, det blir ju liksom skrattretande...! Men här ger vi inte upp, jag har knappt varit ledsen ens, det har nog mest bara känts som ironi på hög nivå Flört Men vet du vad, vi kommer att lyckas Skrattande 
    Ja, man lägger så himla mycket tid och krut (och kulor Rynkar på näsan) på det här och då blir det vansinnigt frustrerande när det inte funkar! Men visst ska vi lyckas Kyss
  • Inanna Li

Rowanda - Välkommen in i ruvargänget Solig! Att det är dyrt med IVF kan jag verkligen skriva under på!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 21:46:28 följande:
    Frågor som jag har haft på lut under dagen:

Inanna: hur gick det med din cysta på ÄP'et? Behövde hon punktera den?
    Jag glömde helt bort att skriva om cystan mitt i allt annat Skrattande! Men läkaren hittade den inte vid ÄP så hon misstänkte bara att den försvunnit av sig själv och det är ju jättebra!
  • Inanna Li
    buzans skrev 2011-05-28 23:36:22 följande:
    Hej! Tagit min tredje spruta ikväll. Spännande. När jag läser här i tråden funderar jag på en sak: får man inte mens när man tar vaggisar? Eller kommer mensen som vanligt ca dag 28? Kram
    Det är olika hos olika personer. För min del har mensen alltid kommit innan jag slutat med progesteronet. Första gången på RD 12, andra gången på RD 15 och alltid i närheten av BIM.
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-29 09:15:14 följande:
    BRA  Zinfandeln!!! Så tycker jag med...dock gillar jag tallriksmodellen då man idrottar mycket är det svårt att orka om man inte tar kolhydrater alls men man behöver inte så mycket som vi normalt äter.

Kram du starka kvinna.
    Här är jag äckligt morgonpigg men var trött igårkväll (nattmänniskan var kvällstrött)och var ute på morgonpromenad redan vid 05.30 idagCool = magen kommer igång då.
    nä, nu ska jag göra en smoothie så jag får äta lite bara gått på katrinplommordryck, vatten och blåbörsdryck och ska väcka karln som sover än.

Innan. vilken ruvardag är det nu?
    Tack för att du undrar Hjärta! Nu är det RD 2 och Li och Lo är 4 dagar gamla embryon. De blir blastisar imorgon och fäster på tisdag elller onsdag då de lyckats boa in sig riktigt gott i min livmoder Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?