-
Det hade säkert att göra med sprutorna att den plötsligt växte. Ja, skönt att den bara försvann !Fjällsippan skrev 2011-05-29 11:32:35 följande:Nämen, vad skönt! Jag har fått för mig att cystor ofta kommer och går för oss som genomgår behandlingar. Bra att dom går upp i intet av sig själva !
-
Ja, det känns bra Jag är fortfarande jätteförkyld med rethosta och snuva. Vet inte om jag kan ta mig till jobbet nästa vecka men hoppas jag är något bättre imorgon! Annars måste jag till läkare då jag redan varit sjukskriven i en vecka.turlid70 skrev 2011-05-29 12:36:36 följande:Verkligen lättnad. Skönt! Hur är det med förkylningen annars?
-
Fjällsippan - Grattis på födelsedagen
-
Vi hoppas på det i alla fall ...Snösport skrev 2011-05-29 13:57:46 följande:Innan: Härligt nu gottar de in sej riktigt nu!!! TROR på detta försöket Innan, nu jäklar!!
-
Ja, det var underbart att få 4 till frysen till slut! På sätt och vis hade ju blastisar varit bättre för då hade jag redan fått sålla ut dem med överlevnadschans men jag är nöjd ändå Oj, jag har ingen aning om de blev styckfrysta eller ej men det vore ju oerhört dumt att behöva tina två till om man bara skulle behöva en extra i så fall! Och tre får man ju inte sätta in i Sverige! Alternativet är ju att göra FET med ett embryo då och spara två till nästa gång men jag känner att jag vill ha två för att få större chans när jag betalar så mycket.. Hoppas jag slipper oroa mig för detta alls!Mia69 skrev 2011-05-29 14:03:34 följande:MEN Inanna: Vilket praktresultat från mästerhönan!!! Men, vad bra och vad skönt för dig med 4 i frysen nu!
Jag fick ju frysa både dag 2 och dag 5 förra gången men det berodde på att de hade lite dåligt samvete att jag blev så överstimulerad och inte fick ET. De ville inte orsaka att jag skulle stå helt "tom på embryon" om jag valde långtidsodling så de gjorde ett undantag för mig. MEN, frågan är vad man gör med 2 blastocyster odlade ur "bottenskrapet". Är det värt att lägga 11000 kr per FET på det? Tveksamt! Synd att de inte kan snabbfrysa 2-dagars ännu på kliniken. Det gör man ju utomlands och de startar testverksamhet på vår klinik nu under hösten (de har ju varit utomlands och lärt sig frysa obefruktade ägg och ligger lite i framkanten vad det gäller frysning). Då hade det varit självklart tror jag att välja 2-dagars så att man inte tappar något embryo som inte trivs "in-vitro".
Hoppas att de har styckfryst dina 2-dagars embryon för det spelar visst roll (har jag räknat ut- ekonomiskt). OM (detta är ju inte sannolikt för nu är det dags att plussa den här gången) du skall sätta tillbaka dina embryon och de är frysta 2 och 2 så kanske en av dem inte klarar upptiningen och då vågar du ju inte tina 2 till när man bara får sätta in 2. Då kan det ju behövas 2 FET fastän (gud förbjude) bara 2 överlever och det blir ju dyrare. Om du förstår hur jag menar...
Synd att de inte börjat med snabbfrysning av 2-dagars redan nu. Det är ju 90 % chans att embryona överlever upptiningen med den metoden. I alla fall när det gäller långtidsodlade.
Lycka till med ET imorgon! Hoppas du har fått många fina blastocyster och att den bästa får bosätta sig hos dig !
Tänk på att även blastocyster ur bottenskrapet på dag 2 kan ha repat sig och går att lyckas med men jag förstår hur du tänker och visst borde chansen vara mindre. -
Turlid - Om man får minst 5 befruktade på dag 2 på min och Mias klinik så får man om man vill odla vidare till dag 5. Helst vill de inte långtidsodla ägg från kvinnor över 39 men de kan göra undantag om de tror att det att kan gå bra. Eftersom det inte gick så bra för mig med befruktningen förra gången när bara hälften av äggen blev befruktade var det osäkert med långtidsodling denna gång så det bestämdes en tid för ET på dag 2. Men så här i efterhand tänker jag att jag också mycket väl kunde ha väntat tills på måndag för att se hur många som skulle ha överlevt. Det är ju bra på det sättet att man kan sålla ut de bästa embryona som har överlevnadschans. Men jag ångrar mig inte då jag tycker att vi fick ett resultat över förväntan och jag tröstar mig med att livmodern ändå är en bättre inkubator!
-
Tack ! Kul final! Stenis var en självklar vinnare!turlid70 skrev 2011-05-29 19:58:21 följande:Det är helt rätt att livmoder är den bästa ställe för dina Li och Lo. Hejar på de!
Nu är det final i MM på SVT1. Får inte missas :)) -
Boe - Tack! Nu hoppas jag de små boar in sig på tisdag eller onsdag ! Oj, vad vansiningt lättstimulerad du är som får sänka till en sån låg dos . Hoppas ÄP går strålande på onsdag! Håller tumamrna för många fina ägg och flera tilll frysen!
-
Mia - Tänker på dig idag! Lycka till
-
De är ju 5 dagar gamla blastisar idag och det brukar ta 1-2 dygn därefter innan de fäster!Zinfandel skrev 2011-05-30 09:19:29 följande:Inanna: Varför tror du inte de fäster förrän tisdag eller onsdag?! De borde väl antagligen redan fäst!