• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maraki73 skrev 2011-12-20 13:15:01 följande:
    Tack så mycket !!! Jag är tillbaka från VUL och vi fick se en liten en på 7,8 mm med ett pickande hjärta Glad nu hoppas jag bara att den stannar där till augusti.

kramHjärta
    Åh så skönt! Så härligt nu får du världens bästa jul Skrattande.
    Grattis kramar Hjärta
  • Enya70
    Inanna - du vet att jag tänker på dig och hoppas allt jag kan för att du ska få ett fantastiskt bra VUL imorgon.
    Kram på dig tjejen Hjärta
  • Enya70
    Inanna - jag tror på dig! Det kommer att gå bra idag och jag fokuserar all min energi åt ditt håll.
    Lycka till kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-12-20 22:51:25 följande:
    Trots att jag inte varit skrivande aktiv i tråden på ett tag så ska du veta att du dyker upp i mina tankar varje dag, och då tar jag tag i tummarna! Nu är det din tur att få se ett litet hjärta picka. Eller två.
    Hur har du det själv Fjällis? Jag tänker på dig ganska ofta.
    Kramar
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-12-20 23:56:13 följande:
    Ego: jag har inte så mycket att rapportera från sänghalmsträsket - hade ägglossning i helgen och hoppet på ett mirakel tycks aldrig överge mig ! Funderar mycket fram och tillbaka på om det ska bli en ny IVF och i så fall hur jag ska finansiera den. Idag har jag varit på en "vanlig" gynkoll (cellprov och ditten och datten). Han tog upp något som jag tyckte var intressant i fråga om Pergotime  (vi pratade om hur man lyckas bli gravid på hemmaplan); och han hade märkt att många kvinnor inte blir gravida under kuren (ofta p g a slemhinnan påverkas negativt av Pergon), däremot tyckte han sig ha sett ett mönster att det kan finnas förbättrade chanser till graviditet i efterkommande menscykel efter en Pergobehandling. Jag tänkte förstås på dig, Enya, eftersom det var så ditt upplägg blev inför din lyckade IVF.  Kanske en månads Pergokur kan gynna både IVF-resultat och hemmaförsök. Intressant, i så fall.
    Precis, så blev det ju faktiskt för mig. Helt oplanerat men Ludmila tyckte definitivt att jag skulle köra med en månads pergo innan IVF:n, MEN för att ha större chans den månaden (PERGO månaden alltså).

När jag sedan körde igång IVF nr 10 månaden efter Pergon så såg vi direkt på första VUL på sprutdag 8 att det var definitiv skillnad i respons hos äggblåsorna. Fler och mycket mer jämnt stimulerade. Förut har jag alltid haft 1-2 ledande större blåsor på varje stock och nu var det 5-6 jämnstora på varje stock.

Läkaren i Solna gapade och sa oj oj oj vilken skillnad. När jag sedan gjorde sista VUL på CFC dagarna innan äggplock så reagerade Svend likadant så det var verkligen markant skillnad.

Slump eller ej det vet jag inte men om din läkare Fjällis noterat en boosteffekt månaden efter Pergo så passar jag ju definitivt in där
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-12-21 11:43:20 följande:
    Domedagen är imorgon vid klockslaget 10:45. Efter det så kommer inget vara sig likt oavsett utfall! Tack snälla rara Enya att du hoppas för mig Hjärta!
    Jamenjavisst imorgon är det ju. Snurrade till det och trodde det var idag...
    Hursomhelst så tror jag verkligen på dig den här gången.
    Bra tänkt där med listan Glad. Du ska se att du får stanna på den länge framöver.
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-12-22 14:04:59 följande:
    Tack alla rara tjejer för att ni hoppats för mig Hjärta! Jag var på VUL kl 10:45, mitt livs mest nervösa stund. Som tur var så var min sambo med som stöd! Det gick att se ett embryo på ca 8 mm med ett tickande hjärta. Jag är i vecka 7 + 3. Hon  sa att embryot hade rätt storlek men nu börjar jag oroa mig för om det inte är något för litet  för vecka 8. På skärmen gick också att se ev. en gulsäck till och kanske ytterligare ett embryo som var alldeles för litet. Jag ska tillbaka till kliniken 9/1 för ett extra VUL för att se vad som kommer hända med den ev. tvillingen. Det kan vara ett vanishing twin syndrome.
    Men Inanna så glad jag blir Solig. så fantastiskt men tickande hjärta och rätt storlek och allt. 8 mm är helt normalt i v.7 + 3! Oj, vilken julklapp du fick till slut efter en påfrestande höst. Tårarna rinner ner för kinden här så lycklig jag blev för din skull!

Men berätta hur kändes det då när det till slut fanns ett perfekt litet hjärta där på skärmen.
    Nu får du försöka inte oroa dig så. NJUT av detta fantastiska och ha en underbar jul!

Kramar Hjärta
  • Enya70
    Söte79 skrev 2011-12-22 15:53:28 följande:
    Idag är jag i v. 8+6. bönan 2 cm. Har ingen aning om det är rätt storlek eller inte

Vill önska er en riktigt God Jul med era nära och kära!! Tomte 
    Kära Söte , vad jobbigt du har det med så mycket blödningar och allt. Men det verkar ju åtminstone som om allt står rätt till med lilla bönan. Som för övrigt är precis så stor som den ska vara enligt tabellen jag googlade fram

Inanna - ditt embryo är också i helt rätt storlek!

Typical measurements
    Gestational Age for CRL Age               CRL (cm)   8.0 Weeks: 1.6 cm 9.2 Weeks: 2.5 cm 9.9 Weeks: 3.0 cm 10.9 Weeks: 4.0 cm 12.1 Weeks: 5.5 cm 13.2 Weeks: 7.0 cm 14.0 Weeks: 8.0 cm

The following formula is an approximation:

Gestational age [weeks of pregnancy] = crown-rump length (cm) + 6.5

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?