• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan skrev 2011-12-13 07:18:45 följande:
    Tack Enya och Zin för ert peppande! Känns tyvärr utom allt hopp då jag har kraftig blödning i 3 dagar nu. :( Men som sagt det finns hopp för framtiden. Ska nyttja mitt sista gratis försök i Örebro i februari men tänkte kolla ALLT som går innan.

Enya: Vad fick du för mediciner innan och under behandlingen? Det jag vet m säkerhet är att jag ska ha Gonal-F då jag gjort plus under mens på båda de behandlingarna. Men vad fick du mer? Åt du kortison?

Kram på er alla och ha en härlig Luciadag!
    Hej hej, svarar lite sent för jag är på tjänsteresa i Tyskland och har inte hunnit in hit förrän ikväll.

Jag fick Gonal-F och Ovitrelle förstås. Sedan tog jag Medrol (samma som prednisolon)
    16 mg om dagen dagen innan ET, ET dagen och dagen efter ET
    sedan trappade jag ner till 8 mg om dagen 1 el två dagar och sedan 5 mg om dagen fram till TD

Jag tog också barnalbyl ca 100 mg om dagen från ET och har fortsatt fram till för ngn vecka sedan

Lycka till nu nästa gång!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-12-13 07:20:26 följande:
    Enya: det är så underbart att läsa om din graviditet och de olika delmålen! Jag får rysningar av välbehag, tänk att det blir bebis denna gång!! Det gör min väldigt lycklig Hjärta
    Väntar bara på att det ska bli din tur nu efter jul Hjärta. Kram från ett regnigt och blåsigt Dresden där jag för tillfället är på jobbresa.
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-12-13 10:31:25 följande:
    Enya: jag blir varm i hjärtat av lycka när jag läser om din graviditetHjärta
    Tack fina! Hjärta
  • Enya70
    Enya70 skrev 2011-12-14 21:44:08 följande:
    Hej hej, svarar lite sent för jag är på tjänsteresa i Tyskland och har inte hunnit in hit förrän ikväll.

Jag fick Gonal-F och Ovitrelle förstås. Sedan tog jag Medrol (samma som prednisolon)
    16 mg om dagen dagen innan ET, ET dagen och dagen efter ET
    sedan trappade jag ner till 8 mg om dagen 1 el två dagar och sedan 5 mg om dagen fram till TD

Jag tog också barnalbyl ca 100 mg om dagen från ET och har fortsatt fram till för ngn vecka sedan

Lycka till nu nästa gång!
    Och så progesteron förstås 2 ggr 400 mg om dagen
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-12-13 21:43:20 följande:
    Ja tjejer, vill uppmana er att lyssna på Dr Zin.

Jag lyckades bli gravid på 5-e ruvning, direkt efter behandling av svamp och BV, lider också av ständiga svampinfektioner. GBS fick jag inte lämna då jag blödde båda gångerna jag var hos en privat gyn i Täby, men tjatade mig till mycoplasma prov. Eftersom det var bara jag som behandlades så hade vi ingen sex innan IVF behandlingen pga återsmittrisken. I v12 bad jag min MVC läkare om att ta BV igen och GBS och det var inga alls problem att göra det.

Samma sak med Enya, hon lyckades bli gravid på den ruvning (minst hennes 8-e) som kom direkt efter hon hade varit hos Ludmila. Sammanträffande? Det kan vara det, men jag tycker inte vi har så många kort att spela med. Man behöver inte åka till Ludmila för att få en behandling, men man måste veta vad man är ute efter när man går till en gynläkare. Man måste tyvärr ta i lite och peka på symptom som man kan lära sig typ på vårdguiden.
    Det stämmer precis det 8:e ruvningen på 10 fulla IVF försök (två uteblivna ET, och inga FET). Och jag var hos Ludmila i juni och avslutade antibiotikakur för BV (utan symptom) i juli och blev gravid i augusti.

Blir imponerad av din koll! Och tack för grattis. Nu njuter jag faktiskt för fullt .
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-12-13 22:28:45 följande:
    Tjejer hjälp mig, jag ska till CFCs samarbetsgyn i slutet av veckan, vilka tester ska jag tjata mig till (jag som har återkommande UVI) och vad ska jag säga för anledning? Var det Predisonol man också skulle be om och varför? Jag är helt värdelös på allt detta, men ni vänner är ju hur duktiga som helst. Kram
    Myran ska du till Eva Svanborg?

Proverna kan Zin lista bättre än vad jag kan.
    Prednisolonet ber du om från CFC (boka en telefontid med din läkare där ) och får med dig i handen vid ET

Lycka till!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-12-13 22:54:09 följande:
    Enya: Kom på att jag helt glömt bort att gratta till lyckat UL. Åh, så härligt att allt såg bra ut. Ni gjorde ingen "detaljgranskning" kring "organ i de nedre regionerna"?Flört Kanske roligast med överraskning? Många kramar till Dig!SkrattandeHjärta
    Tack för grattis!
    Hi hi jag ville ju det väldigt gärna men min man vill hellre överraskas så då fick det bli så.
    Men klart vi spanade men lyckades inte se ngt tydligt
    Kram tillbaka
  • Enya70

Oj oj  och fy för blödningar Söte. Vilken tur som andra skrivit tidigare att du är i Thailand och får så bra kolla med ständiga VUL. Håller tummarna att allt fortsätter gå bra.

Lenafena - 5:e graviditeten is da shit!!! Så det så.

Inanna - tror att det mycket väl kan vara kontaktblödningar. Hur långt gången är du nu? Kan du tjata till dig ett tidigare VUL tror du? El ring helt enkelt och beställ ett privat. Efter dryga 6 veckor borde man kunna se ngt
    Kramar till dig!

• Enya70

MissBoring - tack för grattis!

Två saker var nya för denna lyckade IVF

1. Behandlingen hos Ludmila + att jag av Ludmila fick Pergotime som jag hann ta bara i juli
    IVF påbörjades i början på augusti och vid första VUL på 8:e sprutdagen så såg man redan där att ngt var annorlunda då det var fler äggblåsor på G och de var mer jämnstora än annars
    2. Starkare kortison

Kan vara tillfällighet eller så inte... Värt att prova tycker jag

• Enya70
    myran6801 skrev 2011-12-14 22:24:11 följande:
    Enya, det är verkligen så kul att vi får följa dig o att du fortsätter peppa o uppmuntra. Du är fantastisk! Tack för tips ang CFC o Predisonol. Skriver alltså läkaren på CFC ut det o så hämtar man ut det i Sverige? Stämmer att jag ska till Eva S, det var väl där du gick? Kram
    Skäms. Jag har själv fått så mycket stöd och uppmuntran här så jag vill gärna hänga här med er om jag får...

Två gånger har jag fått tabletterna i handen vid ET på CFC. En gång fick jag ett recept på kortison i handen s
    om jag hämtade ut i Sverige.
    Kolla på Fass vilka tillverkare det finns för Prednisolon i Sverige. CFC måste, om de skriver ut ett recept åt dig, ange just en sort som finns i Sverige annars får du inte hämta ut det. Utbyte not generika preparat gäller inte om receptet är utländskt.

Mitt recept var just på fel tillverkare så jag fick ringa en kollega på onkologen i Uppsala som fick maila in ett nytt recept till mig medan jag väntade på apoteket. Men om man inte känner ngn som kan hjälpa en på det viset så är det bättre att se till att det blir rätt från början.

Ja jag gick hos Eva Svanborg. Trevlig och duktig men möjligen lite tankspridd ibland. Men väldigt omtänksam och lät sig glatt övertalas att testa både det ena och det andra som jag lite fult antydde att CFC sagt jag skulle testa när det i själva verket var ni här inne som tipsat... Tungan ute.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?