• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maraki73 skrev 2011-11-29 11:05:07 följande:
    Hej allihop.
    Idag är jag på RD13 och i söndags testade jag och fick + men vågade inget skriva om det här eftersom jag inte va säker att det stämde. symptom jag haft är illamående, det bränner till i brösten ibland, ingen matlust lite yr då och då. kännt nån sorts aktivitet i livmodern och ont i ländryggen. Dessutom har jag kännt lukter mycket starkare.
    Till min stora chock idag så såg jag lite rosa när jag tog min lutinus i morse och är skraj att mensen ska komma. Vad kan det vara? hade fortfarande + imorse.

snälla hjälp :((
    Men oj vilken nyhet! Supergrattis! Tjohoooo Solig
    Det är säkert bara sköra slemhinnor som orsakar det rosa.
    Symptomen verkar ju vara klockrena. Speciellt det där med lukterna. Jag har varit och är rena spårhunden. Kan ta jobb på tullen som knarkhund tror jag... Flört
  • Enya70
    Söte79 skrev 2011-11-29 14:23:37 följande:
    Nu är jag klar... Men det är svårt att göra VUL på mig för ingenting ligger där det ska! :0) Men efter mänga turer fick jag se en liten liten böna! Den ligger helt rätt och var perfekt , iaf i mina ögon! :0)
    Åh så skönt! Stort grattis och ha nu en skön semester!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-11-29 21:17:22 följande:
    Nu har även Uppdrag Granskning fått ett låååångt mail Skrattande

/Zin på krigsstigen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Yeeeeeeeees!!!!!! Heja  {#emotions_dlg.djavulsk} Zin!!!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-11-29 21:56:24 följande:
    Ja, börja du på en gång. Du kan börja på halva dosen och trappa upp. Enya fick motsvarande 16 mg och Lully tog också 15 mg nu och lyckades (förvisso med Intralipider), jag tror du behöver upp i 15 mg Pred. 
    Håller helt med föregående talare!
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-11-30 12:52:14 följande:
    Enya: Hur går det, hur mår du?? Blev det något KUB-test?
    Hej Katte,

Tackar som frågar, det går bara bra Solig.
    Vi gjorde KUB i vecka 12.och fick fina siffror för min ålder så vi vågade skippa mkp el fvp.
    Nu inväntar vi utökat RUL med organscreening den 12:e december.

Idag när ajg går in i vecka 17 var jag en snabbis till bm och fick höra hjärtljud för allra första gången, helt otroligt häftigt. Som ett ånglok som tuffade på med 146 slag i minuten Kyss.

Jag hade ju grymt illamående fram tom v.12. Det försvann helt i ngn vecka men nu är det åter men inte alls lika intensivt så det blir ngn kräkning per dag och det får man ta. Så jag tycker jag mår bara prima jag Skrattande.

Hur mår du själv? Såg ju en UL bild på dina fina twins häromdagen. Helt bedårande! 
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-11-30 12:59:16 följande:
    Nu är jag tillbaka. Hade glömt att visa henne mitt senaste prov. Hon sa att jag omedelbart ska börja med Deltacortene idag när hon såg det (jag började igår på din inrådan, så du hade rätt). Ska också höja dosen till det dubbla från måndag. Dvs från 12,5 gr(10 prednisolon) till 25gr (20 prednisolon). På torsag nästa vecka ska det bli insättning av långtidsodlade embryon (får vi hoppas). Mycket riktigt ska jag dela dosen på morgon och kväll precis som du säger, 8 på morgonen och 20 på kvällen. Jag ska även ta ett nytt TSH nästa vecka.
    Låter toppen Maryhe! Nu jäklar ska det bara gå!
    Jag hoppas allt jag kan för dig Hjärta
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-11-30 17:57:05 följande:
    Enya: Nä jag tror du blandat ihop mig med någon, jag har inte lagt ut UL-bilder. Jag är faktiskt rätt restriktiv med sånt överhuvudtaget på nätet, jag lägger inte ut nånting alls på min son heller eftersom det alltid kommer finnas kvar och jag vill att han får välja själv när han blir vuxen. Men hur andra gör bryr jag mig inte om alls.
    Men grattis till att ha nästan kommit halvvägs! Måste kännas helt fantastiskt.!!! Har ni landat ännu i att det faktiskt funkade till slut?
    Tackar som frågar själv, jag mår som jag förtjänar dvs fördjävligt på ren svenska. Räknar bara ner dagarna nu till snitt-tiden den 12 dec. Båda ligger i säte så det blir ett planerat snitt OM inte någon vänder på sig....Eller OM det inte startar tidigare....Ovissheten är värst. Men hur som haver är detta iaf över snart och barnen mår bra vilket ju är det viktigaste.
    Ja men oj förlåt. Jo, nu vet jag det var Najje som också väntar tvillingar. Sorry Rynkar på näsan.

Vi försöker så smått släppa taget om det där eviga tänkandet att ngt kan gå åt skogen och troligtvis kommer att göra så. Små små steg i den riktningen har vi tagit hela tiden så nu känns det som om den sista spärren kommer att kunna släppas efter RUL den 12:e (på din snitt-dag).

Man märker ju sån otroligt tydlig skillnad på de som är gravida efter IVF som är så försiktiga i sina förhoppningar och så alla andra "normalt" gravida som shoppat barnvagnar och hela kitet redan. Jag blir helt förstummad över hur det är möjligt med sådan sorglöshet och tanken att inget kan gå fel. Men så befriande det måste vara att aldrig ha behövt tänka på annat sätt...

Håller tummarna att din förlossning blir som du tänkt dig.
    Kram
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-12-01 21:29:45 följande:
    Snösport hälsar till er alla och lycka till till er som ska göra IVF eller ruvar Håller tummar och tår....själv har jag börjat dejta en kille som har barn och vi tar en dag i taget...jag är lite bränd så känslor är underbaramen samtidigt ger det en liten rädsla undermedvetet tyvärr.

Kramar till ER!!! 
    Hej Snösport SoligHjärta!
    Låter bra att du börjat dejta.
    Massor med kramar!!!
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-12-01 21:51:59 följande:

Ha ha Zin. Vågar nästan påstå att jag är yngst med mina 32 men ligger nog nästan i täten vad gäller antal försök Flört (Har tydligen haft oturen att drabbas av både den ena tabben efter den andra av klinikerna morr).
    Vet att det finns några som har fler  det kan ju bli barn iaf har ju Enya bevisat så nu j-klar ska plusregnet fortsätta nästa å

Absolut så nu inväntar jag plusregnet som jag önskar mig i julklapp från er alla Hjärta
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-12-03 12:29:33 följande:
    I dag fyller jag 40. FYRTIO. 
    Och inte får jag dricka champagne. Bara ruva.
    Hipp hipp hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis! Skål
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?