• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-12-07 19:39:01 följande:
    Hej!
    Tillbaka efter en turbulent dag där jag tillslut fick ta mig hem kollektivt. Kliniken var flera timmar försenad och sambon fick åka hem och ta hand om mina dagbarn. (Han var helt slut, men det är bra träning) Kom hem klockan 19.

Det blev två 4-celliga tillbaka. testdag den 21/12. Kliniken godtar bara hcg test, men jag åker ju till Sverige då så jag får väl testa en dag tidigare. Nu mat, Clexane spruta och soffläge! I morgon är det helg i Italien, inga dagbarn mer denna vecka då det är klämdag på fredag. Så jag ska bara plugga o vila. skönt!
    Grattis Maryhe till ruvarstatus av två små finigar!
    Nu är det din tur minsann! Kramar 
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-12-09 07:13:00 följande:
    Så var det över. Igår övergick den bruna blödningen i knallrött jätteblödande. RD 11, dag 28. Vaknat nu och har så fruktansvärt ont. FET 2. Fail.
    Skit oxå! Det är så tungt så tungt när det inte vill fungera. Tillåt dig gråta och sörja så kommer du igen om ett litet tag. Kram
  • Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:07:35 följande:
    RD9 och jag har börjat blöda... små blodblandade flytningar.. mest brunt.. men nog är det kört tror jag.
    Nej vad tråkigt. Har du fortsatt att testa? Har det varit svaga positiva streck ngn mer dag?
  • Enya70
    MissBoring skrev 2011-12-09 12:45:04 följande:
    Har sett ni nämner Ludmilla ibland... bor ni i norr?? eller har ni åkt till henne iaf? 
    Jag tog tåget från Uppsala till Sundsvall och jag tror Fjällis åkte dit från Stockholm
  • Enya70
    sushikatten skrev 2011-12-09 17:20:45 följande:
    slemtorsk: Man vet aldrig vad det är för typ av  blödning. Det är bara att vänta o det behöver inte betyda att det är kört. Blödde en annan gång och det blev plus även om det tyvärr det inte gick vidare. Håller tummarna.

Ego:Jag är helt chockad  och vet inte vad man ska tro. Var idag hur min läkare och ville bara få det bekräftat att det var mf men fick ingen enkel svar tillbaks. Jag hade två hinnsäck, det ena var tom men den andra var det en lite blödning men inte självklart att det inte fanns något där. Han vill absolut inte utesluta att det fortfarande fanns en graviditet. Jag kommer att se det som ett mirakel om det är kvar men lite hoppas jag givetvis. Jag som hade tänkt supa till i helgen får vänta en helg till. Vi får se  torsdag får jag besked.  Jagt känner mig nämligen superillamående och det brukar går över för mig och inatt kissade jag typ minst tio gånger. Ja ja! Nu måste jag äta. Går in sen mer.
    Men oj! Hoppas såååå att det finns en liten kvar därinne å. Ska du kolla igen om ngn vecka?
    Kramar
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-12-10 08:27:52 följande:
    EGO: Gjorde ett tjuvtest i onsdags, dvs 1 dag före BIM med testa-tidigt test som var minus. Tappade hoppet och slutade då med progesteron och igår kom det lite lite ljusbrun flytning och jag var övertygad att mensen var på gång och att det var slut för denna gången. På kvällen igår kom min man hem och vi tog var sin konjak efter maten (jag tog en minimal för jag var så extremt övertygad att det var kört eftersom jag testat och inte hade minsta symptom, men ändå så urbota korkat... För sedan igår kväll började jag få en konstig känsla av att jag var gravid...  Jag stoppade snabbt in en ny progesteron igår kväll och fick ångest över att jag slutat med dessa och druckit lite,lite alkohol.

Nu testade jag imorse och fick ett jättestarkt plus... (BIM +2) Testdag är på tisdag, kanske håller det dit denna gången. Ett steg i taget.

Kram på er alla!
    Men så häftigt med plus. Stort stort grattis! Och du den där minimala konjaken spelar ingen som helst roll. Embryot får sin näring från gulesäcken ett tag till och inte från dig. Så glöm den.
    Kramar och GRATTIS till Plus
  • Enya70

Slemmis - när har du officiell TD? Sluta inte med progesteronet innan dess trots blödning. Man kan mycket väl plussa trots blödning och klinikerna vill INTE att man slutar med medicineringen innan dess. Tänk 
    OM du skulle få plus vilken ångest du skulle få om du slutat med progesteronet.

Det tar iaf flera dagar för progesteronet att gå ur kroppen då man väl slutar med det. Jag har mått illa och haft ömma bröst i ett par tre dagar efter  proggisstopp

Kramar till dig! 

• Enya70
    Skytten skrev 2011-12-12 16:45:17 följande:
    Nu har jag pratat med kliniken och det var ett fantastiskt bra samtal. Nu har vi gjort en plan för mig och nästa FET och de tar mina funderingar om autoimmunitet på allvar och det ska undersökas. Inte hos dem men på annat vis. Däremot är de skeptiska mot mina svamp- och uvi-problem men sa inte klart nej utan tyckte att det också kan undersökas så att jag inte har dolda bakterier.
    Klart är i alla fall att nästa gång ska jag ha progesteronstöd (sådana som man kan ta i ändtarmen för att inte reta igång mig uretrit, vilket hände under första försöket) och äta en kvarts albyl. Och man ska inte plocka bort progesteronet för tidigt.
    Vi hade också ett bra snack om själen och välmåendets inverkan och framför allt det faktum att jag som annars har menscykler på 30-32 dagar plötsligt får 28-dagarscykler när jag väl genomgår en behandling. Så det finns en hel del att fundera på vad det här triggar hos mig.
    Jag ångrar att jag inte tog upp det här innan första FET, men jaja så är det.

Fantastiskt bra att du fick sådan respons Skytten! Härligt. Nu du ska du se att det kommer att hända grejer.
    Synd bara att man själv ska behöva vara sin egen läkare och komma med förslagen till behandling själv.
  • Enya70

Hönan - men vad fick du ett plus mitt i störfloden??? I värsta fall får du tänka att det fäste i alla fall trots senare missfall. I bästa fall finns det ett litet litet pyre kvar därinne. Håll oss uppdaterade hur det fortlöper.
    Självklart vill jag som Zin skriver peppa dig att vända dig till CFC i Köpenhamn. Du vet ju hur jag blev uppmanad av svenska läkare att lägga ner det här med IVF efter 4 urdåliga försök på Ackis i Uppsala.
    Nu är jag gravid i 18e veckan. Made in Denmark! Det kan definitivt fungera för dig också.

Ego:  Idag var vi på det utökade rutinultraljudet med organscreening som vi blev lovade när vi valde att hoppa över fostervattensprov el moderkaksprov pga missfallsrisken.
    En timme och en kvart fick vi följa vår lillskrutt på skärmen snurrandes som en elvisp och viftandes och sparkandes medan läkaren granskade allt  från topp till tå så gott hon hann med i svängarna.
    Vi är sååååå otroligt glada för allt var helt perfekt. Inte minsta lilla avvikelse trots den noggranna granskningen.
    Phew! Nu kan vi andas ut och tro på bebis i maj. Är sååååå glad Solig 

Önskar er alla kämpare var ni än är i processen att ni ska få uppleva detta underbara.

Katte, Katte, Katte nu vill vi nyfikna höra om twinsen kommit till världen... 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?