![Bengalen](/avatar/thumb/bengalen/a2266c760f25bb18898a564a9a15641b.jpg)
-
Är du gravid ska den fortsätta hålla sig hög annars går den ner i samband med att mensen är på väg eller senast ett par dagar efter att blödningen har startat. Är man gravid kan man få en trifasisk kurva, dvs temperaturen går upp ytterligare ett steg efter att embryot har fäst. Detta sker omkring dag 10-12 efter ägglossningen, men det är inte alltid detta sker. Man kan även få en trifasisk kurva utan att vara gravid så det är inget man helt kan gå efter.MissBoring skrev 2012-04-04 08:54:55 följande:När man tempar, hur länge ska tempen va höjd efter äl? och brukar den höja sig ytterligare efter ett par dagar?
-
Trist med mens Vi 4
men snart är du också igång med ett nytt försök!
Kramar -
För min del behöver du verkligen inte be om ursäkt. Jag förstår precis hur du känner det.MissBoring skrev 2012-04-06 10:15:45 följande:Vill passa på å be om ursäkt för gårdagens inlägg om det gjort någon illa till mods. Känns bättre idag.
trevlig påsk till er alla
Skönt att höra att det känns lite bättre idag.
Kramar -
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg.
Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 1 IVF försök, mens RD 14.
Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012
Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
***SÄNGHALMSLIGAN***
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D
Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC
***ÄP/ET/FET***
mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
Skytten, 40, Stockholm, CvL, 1 IVF, 1 FET, FET 2 23/3
Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET 2 eller 3 april
***RUVARE OCH TESTDAG***
Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10. Testdag 4/4.
***GRAVIDA***
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. -
Vad tråkigt skytten! Varma kramar till dig.
Ja, det extra progesteronet gör så att mensen skjuts upp. Kontrollstrecket finns inte från början. Det kommer ju upp för att indikera på att testet är utfört korrekt. -
Jag håller med. Kolla med kliniken först innan du slutar med Lutinus. Utomlands är det vanligt att man inte får lov att sluta med några mediciner förrän man har tagit HCG-blodprov för att säkert fastställa att det är negativt.
Nu ska jag på dop hos en av mina kära FL-vänner som har fått tvillingar. -
Yes, jag har ett par stycken goda vänner numera som jag har lärt känna härifrån "tack vare" våra fertilitetsproblem. Det är väl det positiva med hela denna skiten om man säger så.MissBoring skrev 2012-04-07 11:55:11 följande:Har ni blivit vänner irl från att träffats här från början?
Finafina: Jag ska kolla med honom nästa gång jag är där. -
Grattis till sprutstart Tuvalina!
Själv bär det över till Dronningens hovedstad i eftermiddag för VUL. Börjar bli riktigt nervös nu, har inga bra erfarenheter av den biten. Tänk om om där inte finns några äggblåsor överhuvudtaget men det blir väl som vanligt, där finns en liten stackare. -
Tack för era lyckönskningar, det hjälpte!
Det fanns 5 stycken folliklar vilket är rekord för mig. Helt galet när jag nu bara gör mini-IVF/japanen där man max ska få ut 3-5 ägg. Tänk att när jag nu bara tar 150 ie varannan dag så har jag fler folliklar än när jag tog 300 ie varje dag, dessutom var det 2,5 år sedan sist och man har ju inte blivit yngre direkt.
Det är nog bara att tacka TCM:n och all örtmedicin jag har hällt i mig de senaste åren. Min akupunktör har ju bestämt hävdat att får vi bara ner FSH-värdet ska det nog inte vara några problem att få till lite ägg.
Nytt VUL på onsdagsmorgon och sen troligen ÄP på fredag. Många turer till DK blir det...
Maryhe: Kramp kan även bero på magnesiumbrist. Prova att äta bananer och se om det blir bättre.
Slemtorsk: Som sagt, du kan hämta ut medicinerna i Sverige med utländska recept, dock beroende på vilket land det gäller men du får betala fullpris för medicinerna. -
Vi bor strax utanför Malmö så det är bara att ta tåget över och sen buss till kliniken, men visst det blir ett himla farande fram och tillbaka. Jag hade egentligen tänkt att jag kunde göra VUL:en här hemma men det har liksom inte varit tal om det när vi väl är på kliniken så det är väl bäst att göra som de säger...Ciara skrev 2012-04-09 19:34:00 följande:
Bengalen: stort grattis till äggblåsorna!!
Blir så nyfiken på om du har nära till Danmark och att det är därför du kan resa dit så ofta (och smidigt?)? Vi gjorde enbart ÄP och ET där, med 3 sammanhängande nätter på hotell och hade gyn i Sverige, så jag blir nyfiken på hur andra kan göra.
En annan sak var lite märklig. Min slemhinna var redan mer än 13 mm tjock och jag är bara på stimuleringsdag 7 idag. Har aldrig haft en så tjock slemhinna innan. Nu börjar man ju nästan nojja över att den är för tjock och hinner släppa innan det väl är dags för embryot att fästa (om vi nu kommer så långt dvs.)
Slemtorsk: Det är ingen risk att du boostar den ena sidan bara, men se till så att ni inte sticker på exakt samma ställe hela tiden.