• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu är jag hemma igen. Glad
    Wow, vilken klinik alltså. Har aldrig varit med om ett mer smidigt äggplock. Det tog totalt ca 2 minuter och kändes inte det minsta. Här var det inte tal om varken sövning som jag tidigare har blivit på Cura eller en massa morfin och värktabletter. En lokalbedövning där nere som jag inte märkte av och sen plockades tydligen äggen ut utan att jag ens förstod att han hade börjat. Döm om min förvåning när han sen säger att jag kan klä på mig igen. Förvånad

Av mina 5 äggblåsor var det tyvärr bara 2 stycken som var något att ha. De andra var omogna eller för små så jag är helt klart lite besviken nu. Rynkar på näsan Jag har ju allt annat än goda erfarenheter av att det ska gå hela vägen till ET. Av våra tidigare 6 äggplock har det bara blivit två ET och ett FET så jag hade ju verkligen hoppats att det skulle finnas lite mer att spela med nu. Samtidigt var det ju bara en mini-IVF vi har gjort och då ska man inte få så många ägg så jag får väl ändå vara nöjd såhär långt...

Nu blir det en jobbig väntan till på måndag om ifall kliniken ringer då på morgonen och meddelar att det inte blir något ET.
    Det var i alla fall inte det minsta svårt att få kortison. Jag frågade bara en sköterska så hon gick iväg och hämtade Medrol utan minsta lilla invändning.

• Bengalen

Tack Victoria! {#emotions_dlg.flower}

En fråga till er som har varit på CFC. Inte behöver väl mannen följa med på ET? Det räcker väl om jag kommer själv? Glömde fråga nu när vi var där. På RMC fick jag en utskällning sist för att jag kom själv men det kan väl inte spela någon roll? Han har ju lämnat sitt bidrag och skrivit under på det.

• Bengalen

Zin: Kul att VUL gick bra. Vi var där kanske samtidigt idag... Jag var också förvånad att jag skulle på VUL med två dagars mellanrum men det var en himla tur för sista gången blev det ju en spruta Orgalutran direkt in i buken. 
    Det har också varit en massa meck med min sambos prover. Varje gång jag har varit där har de frågat efter dessa trots att jag har skickat dem tillsammans med alla andra journaler. Hade som tur var med dem så att de kunde ta en kopia själv.
    I ditt fall verkar det ju vara precis tvärtom. Kan du inte sticka bort till kliniken och hämta provsvaren själv så får du ju dem garanterat i tid?

Linköping: Jag håller nog med Victoria, skippa pulvret och kör med riktig kost istället.

• Bengalen

Det kommer att gå som en dans Zinfandel. Hjärta Jag trodde inte ens Svend hade börjat när det redan var avklarat. Ångrar mig att jag tog ledigt hela dagen från jobbet idag. Hade mycket hellre sluppit att gå och jobba på måndag förmiddag om det kommer ett tråkigt samtal från kliniken. Hatar att behöva bryta ihop inlåst på toa. 

• Bengalen
    Enya70 skrev 2012-04-13 23:04:45 följande:
    Zin då är det ju ingen fara alls för du kommer inte få någonting i armen om du inte explicit begär det. CFC kör numera bara med lokalbedövning. Jag fick en morfinreaktion vid mitt först ÄP på Cfc i maj 2010. Efter det har jag gjort 5 ÄP till där med enbart lokalbedövning och de har gradvis gått över till det för alla som inte ber om annat.

Så du kommer må toppen den här gången!!!
    Precis! Här får man ju bara lite lokalbedövning. Du kan skutta upp ur stolen som om inget hade hänt efteråt. Flört
  • Bengalen

Lycka till på VUL imorgon Ciara och även till er andra, pp08 och Tjorven senare i veckan! Jag håller mina tummar att det ska finnas små hjärtan som slår hos er alla tre.

Armbandet mot illamående heter Sea-Band och kostar 145:-/par på Apoteket. Jag har också hört flera stycken som har blivit hjälpta av det.

Miss Boring: Precis, Medrol är kortison. Jag bad om Prednisolon eller liknande och fick då Medrol. Det är lite flummigt i Danmark för precis som med Tamoxifenen ligger pillerna direkt i en liten plastpåse. De kostar inte heller något utan man får bara pillerna på kliniken. Tur att inte tullen som har varit med på tåget de senaste gångerna har varit intresserade av att titta vad jag har i min väska. Flört

Lycka till även till dig Zin imorgon. Jag hoppas så att även jag ska få en anledning att åter igen åka över sundet imorgon, bara fjärde gången på en vecka men det gör jag så gärna. Glad

• Bengalen
    Enya70 skrev 2012-04-15 22:51:06 följande:
    Hi hi inte jag heller men fick agera tolk åt mannen min som inte förstod ett smack bitvis
    SkåneEnya med skellefteåmaken
    Samma här, har bara kört på svenska men läkaren och sköterskorna fick sig ett gott skratt när de precis innan äggplocket först frågade mig om jag ville ha barn. Jag svarade såklart ja men när de sen ställde frågan till min sambo svarade han nej. Alla stannade upp och jag fick fråga honom om han inte ville ha barn längre? Han hade missförstått frågan och trodde att de frågade om han hade några barn sedan tidigare.
  • Bengalen

Nu är jag äntligen hemma igen och jag är nu ruvare av ett litet embryo, dock bara 6 celligt så jag är liiiite besviken men glad ändå att vi kom så här långt. Fy vilken pärs det var i morse när jag satt på jobbet och bara väntade på att få det ödesdigra samtalet som aldrig kom som tur var. Glad

ET gick lika snabbt som ÄP men det gjorde grymt ont när Svend plockade fram tången. Hellre 10 äggplock än ett ET säger jag bara. Blödde som en stucken gris efteråt så det blev att tvätta av byxorna och golvet på toan på CFC innan jag kunde bege mig hem igen, tur jag hade en något sånär lång tröja så blöt som jag var i baken. Måste ha sett ut som jag hade kissat på mig. Flört
    Därefter var jag hos min akupunktör som satte nålar för att få blödningen att avta, tycker redan att den i alla fall har ändrat färg så jag hoppas att det slutar snart.

Zin: Jaha, ytterligare ett VUL imorgon. Det var värst. De verkar väldigt noggranna med den biten.

Miss Boring: Håller med Enya om att det är snabba puckar som gäller på CFC. Här informeras verkligen ingenting i onödan så att säga. Jag är väldigt nöjd med bemötandet men jag tror inte jag skulle rekommendera den som en första gångs klinik. Nu har du ju gjort  IVF innan och dessutom är du ju väldigt påläst så det kommer gå galant. Glad Man kan ju annars maila och ställa alla de frågor man glömde att ställa när man var där.  

• Bengalen

Jag kan lugna er med att det brukar alltid bli problem vid ET för mig. Ofta får läkarna mecka hur länge som helst innan det funkar. En gång fick vi göra en paus och jag fick gå ut och dricka 2 liter vatten för att det skulle underlätta med en välfylld urinblåsa.
    Tång användes även sist i Malmö när jag gjorde ÄD-återföring så jag visste vad som skulle komma när Svend bad om tången. Dock fick han embryot på plats i rekordfart om man jämför med alla andra men på bekostnad av mina invärtesorgan. Flört

Så oroa er inte för ET, det är bara jag som är speciell. Det är väl mitt straff för att jag inte kände något överhuvudtaget vid ÄP.

• Bengalen

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC. 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Vi 4, 40 år, IVF nr 1 på Carlanderska gbg blev mf, IVF nr 2 är planerat i maj på CvL.
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, sprutar Menopour 450 ie.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI  försök 2 äggplock vecka 16

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ÄP v 16

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10. Testdag 4/4.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3-  FET 3/4 TD 17/4  

Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC. ÄP 13/4, ET 16/4, testdag 30/4

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?