• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Calimero: Här är det också skakigt oavsett cysta eller ej. Folliklar växer inte direkt på träd här heller. Flört

Jag tror inte att vanliga gyn punkterar cystor utan det verkar bara vara sjukhus och IVF-kliniker. Det vanligaste är väl ändå att man blöder ut skitet så vi vår väl hoppas och tro att du kommer att göra det.

• Bengalen

Calimero: Det har verkligen gått undan för dig. Tänk vi gjorde priming samma dag, dag 21 och jag har inte fått min mens ännu och du är redan framme vid ÄP.

Håller med MissBoring, kräksjuka ligger i tiden och så slipper du jobba mer denna veckan. Flört

• Bengalen

Åååh Callimero, fy vad tråkigt att det skulle bli såhär. Gråter Lider så med dig och vet hur jobbigt det är när det inte blir något ET. Ännu värre nu när du dessutom har gjort primingen.

• Bengalen
    callimero skrev 2012-12-15 10:59:16 följande:
    Bengalen - hur har det gått för dig efter priming och allt?

Jag fick mens idag, på cd 19! Känns som allt blev helt upp-och-ner efter alla turer.
    Tja, vad ska jag säga. Det sket sig kapitalt. Väntade ju först på mensen som aldrig ville komma. När den så till slut kom kände jag mig tveksam till var jag egentligen var i cykeln så jag åkte in till CFC förra lördagen och gjorde ett VUL. Trodde och hoppades att jag var på cykeldag 3 men det första läkaren sa var att du är inte på cykeldag 3, det syns på slemhinnan. Han gjorde en gyn-undersökning och kunde konstatera att jag skulle ha ägglossning inom ett par dagar. Det fanns även en follikel på 20 mm.
    Så jag hade alltså ägglossning och mens samtidigt. Helt underbart! Frågade om primingen men den var givetvis till råttorna. Helt utkastad!
    Nu inväntar jag en ny mens om 1,5 veckor ungefär. Ska på återbesök på CFC på fredag för att kolla hur allt står till.

Kan ju onekligen inte annat än att börja fundera på om primingen kan sätta cykeln ur spel med tanke på både ditt och mitt resultat efteråt.
  • Bengalen

Läkaren började mest prata om att man ju kan få en blödning i samband med ägglossning , men det avfärdade jag direkt. Helt orimligt i mitt fall. Han hade väl inte en blekaste aning om hur det kunde ha blivit så med tanke på att han ville att jag skulle komma på återbesök två veckor senare.

Håller med om att det känns surt att primingen var helt förgäves och i ditt fall blir det ju dessutom ännu mer kostnader med alla flygbiljetter.  

• Bengalen

Myran: Vet inte vad jag ska skriva, men jag förstår hur otroligt jobbigt ni måste ha det nu.  Så fruktansvärt ledsamt att behöva gå igenom nåt sånt efter allt kämpande.Gråter
    Varma, varma kramar

• Bengalen

Åååh stort grattis Mamma gås! Hjärta

Bambi2: Du kommer inte att få ägglossning när du tar Progynon så du kan glömma allt vad ÄL-tester heter. Klinikerna brukar vela att man gör först ett VUL i samband med Progynon-start och sen åtminstone ett till för att se så att slemhinnan har vuxit som den ska. Därefter får du ett datum för återföringen.

• Bengalen

Glömde skriva att det tar max ett par timmar att tina ett fruset embryo. Vet många där de har tinat upp ett som sen inte har klarat sig och då tagit fram ett nytt ur frysen.

• Bengalen
    Bambi2 skrev 2013-02-11 20:27:20 följande:
    Tack för svar! Oj! Inte ägglossning vid progynon?? Det hade varit skönt om kliniken hade sagt det. Vad är det som avgör om man blir stimulerad med Progynon eller inte inför FET? Trodde alla vi lite äldre blev stimulerade.
    Numera blir det vanligare och vanligare att man gör ostimulerade FET men det är bara de som har regelbundna  cykler som får göra det, för vanskligt annars.
    Vid stimulerat FET spelar återföringsdagen inte lika stor roll som vid ostimulerat. 
  • Bengalen
    Bambi2 skrev 2013-02-11 21:25:13 följande:
    Sunseed! Ingen fara, jag är så tacksam för svar! Borde ha googlat Progynon innan.. det kommer upp "ägglossning trots Progynon" som främsta sökträff. Så redan där hade jag kunnat förstå att ÄL ska utebli vid progynon. Men jag förstår åndå inte varför ni som gör FET i ostimulerad cykel måste få ägglossning för att kunna göra FET. Räcker det inte om slemhinan är tillräckligt tjock? Det är väl det som är avgörande?
    När man gör ostimulerat måste man ligga i rätt fas med sin egen cykel annars kommer det aldrig att funka. Man kan ju inte få en egen ägglossning efter man har återfört ett embryo och man måste ju även se till så att det inte återförs för många dagar efter den egna ägglossningen för då hinner det ju inte att fästa innan nästa mens kommer.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?