• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Turlid: Lycka till med FET:
    Evighetslängtan o ChippiChoppI: Hoppas ni får stora fina plus på mån.

Det blir korta metoden nästa gång för mig. Den läkare på kliniken jag o sambon var o pratade med i nov sade långa metoden men nu hade samarbetsläkaren här i Stockholm, som jag tagit prover hos nyligen sade korta metoden för det hade hon pratat med en annan läkare på kliniken om ,så nu blir det väl så. Kanske inte skadar att pröve den metoden. Någon som kört korta metoden? Man slipper ju sprayen iallafall o den får man ju bara huvudvärk av.

• hispan

Hejsan

Tror jag skrivit på denna tråd förut. Tänkte lägga in mig på listan. Är 38 år (snart 39) och har gjort ett misslyckat ET och ett misslyckat FET. Startar ny IVF den 18/12.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v50 Huddinge, bor i Norrtälje
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

underverket 06: jag tycker det var mycket bättre med den korta metoden, inget snack om den saken. Resultatet blev det samma. Jag skulle aldrig göra den långametoden om jag finge välja. Varför kör man den långa, jo för det är lättare för klinikerna att planera verksamheten med den långametoden. Men det finns säkert de som tycker att den långa är bättre....

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-08 13:12:14 följande:
    Det är mycket som händer på Luciadagen här i tråden! Två ska testa (och plussa naturligtvis Solig) och två som ska göra FET nästan samtidigt Solig. Må Lucia vaka över oss! Jag ska be för mig själv och för oss alla här i tråden! Allt gott!
    Så spännande! Jag ska tänka på och hoppas för er alla på Luciadagen!
  • Eviglängtan
    ChippiChoppi: oj, vilken effekt Progesteronet har på dig. För mig har det visserligen varit väldigt varierat, mensen kommit 5 dagar efter ET, kommit på testdagen, kommit 14 dagar efter ET - med andra ord, jag vet aldrig när mensen kommer vid ET. Hur som helst, jag har lite på känn att du är gravid vet inte varför, känns så. Hoppas tomten kommer med ett fint fint plus till er.
    Jag har bott i bl a Lund, faktiskt ganska länge, älskar staden. Lite trist på sommaren då det blir ganska folktomt.

• Eviglängtan

Oceanney: låter lovande då. Fast jag har ju varit gravid innan, och då brukar jag känna av det innan själva testdagen, så det känns inte så bra för min del. Klämmer och känner på brösten som en tok, jag vet, jag är inte riktigt klok, men man vill ju så gärna få ett litet tecken. För min del brukar ömma bröst vara ett bra tecken. Nåväl, har ni inhandlat något till bebisen?

• Zinfandel

Hispan - oj vad härligt att du redan är igång igen!!

Eviglängtan & Chippi: nu håller jag alla tummar jag har för er!! Ni ska pluuuuussssssaaaa!!!!! Lucia blir en ritkigt bra dag och en massa Fet-isar och annat, härligt!!

Jag är också totalt mensfri av Proggisarna, tyvärr kanske...

• pp08

ChippiChoppi. Hoppas att det blir  ett stort + till dig!!!  Kram.

Själv blev mensen mycket försenat vid min senaste IVF. RD 16 (18 dagar efter ÄP) fick jag spottings, 2 dagar senare kom mensen (RD18). Hade då /nu alltså svårt att räkna vilken dag som skulle bli CD1, fick utslag på ÄL test mellan CD10-12 (beroende på hur man räknar). Hoppas vi lyckade fånga in ägget då vi myste samma dag som utslaget. Vid mina tidigare IVF fick jag mens mellan RD12 och RD14. När jag blev gravid fick jag dock redan svagt pos.test på RD12.

Som sagt: dags för lite flera positiva besked i tråden

• Skruttefia

Ruvardag 16 idag (15 dagar efter ET). TPA (ToaPappersAnalys) = inga spottings än. Gravidkänsleanalys = känner mig inte gravid. Kommer inte tjuvtesta eftersom jag inte orkar/hinner gå och köpa dyra gravtester

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?