• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • isisisis
    Skruttefia skrev 2010-12-07 13:14:29 följande:
    Hej och tack för infon!

Visst har du gjort ÄD och kanske redan fått ditt (dina?) barn? känner igen ditt nick
    Jovisst.Det tog 6 år av försök och 5 MF.
    Gjorde tillslut immunologiska tester Fragmin och prednisolon ,så gick det vägen.
    Men efter så många år ville jag inte lägga pengar på IVF längre,för små utsikter.
    Då ville ja bara ha barn helt enkelt Så vi gick över till äd
    Mina grabbar är 9 månader nu .
    Jag hänger kvar endel i gamla trådar,för jag tycker jag lärt mig så mycket.
    Kan man så vill man gärna hjälpa andra med info om det behövs.
    Onödigt att gå 6 år som jag

Lycka till alla
  • Skruttefia
    isisisis skrev 2010-12-07 13:32:12 följande:
    Jovisst.Det tog 6 år av försök och 5 MF.
    Gjorde tillslut immunologiska tester Fragmin och prednisolon ,så gick det vägen.
    Men efter så många år ville jag inte lägga pengar på IVF längre,för små utsikter.
    Då ville ja bara ha barn helt enkelt Så vi gick över till äd
    Mina grabbar är 9 månader nu .
    Jag hänger kvar endel i gamla trådar,för jag tycker jag lärt mig så mycket.
    Kan man så vill man gärna hjälpa andra med info om det behövs.
    Onödigt att gå 6 år som jag

Lycka till alla
    Du är uppskattad! och grattis till killarna Solig
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-07 07:25:36 följande:
    Hej tjejer och tack för era stödjande ord. Gissa vad, jag fick en glad gubbe imorse! Det är helt obegripligt, skulle testa för sista gången denna månad och kollade inte ens på displayen. När jag skulle ta ut stickan för att jämföra med gårdagens så var det en smilis på displayen. Hade svårt att tro det så jag tog en gravtest också, men det var inget där. Kollade med en billig äl-test också och det var två sträck där med. Jag är så glad!
    Jipppiee Turlid! Underbart! Så glad för din skull! Nu hoppas jag verkligen det blir FET för Dig!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-07 08:06:50 följande:
    Inanna, missa inte chansen som Fjällsippan säger, jag har också hört att man blir lättare gravid direkt efter missfall. Lycka till, jag håller tummarna! Själv blev jag gravid med sonen direkt efter en skrapning utan att jag fick en riktig mens imellan. Gjorde en abort för 20 år sedan och blev genast gravid igen.
    Låter ju fantastiskt. Trodde liksom inte att man kunde få ÄL före mensen efter missfall. Trodde att mens måste komma först. Men det är väl som med hönan och ägget ...Skrattande!
  • isisisis
    Skruttefia skrev 2010-12-07 14:09:18 följande:
    Du är uppskattad! och grattis till killarna Solig
    Tack choppi
  • Inanna Li

Turlid - vad spännande att det äntligen blir FET för dig på måndag ( tog lite tid att läsa igenom alla trådsidor)!

ChippiChoppi och Eviglängtan! - nu ska det plussas i tråden!

Det blev mys två gånger igår! Kanske det kan bli nåt av det. Min sambo lyckades göra mig gravid (av misstag första gången vi hade sex) för snart 19 år sen men då gjorde vi abort (tråkigt så här i efterhand men kändes nödvändigt då av massor av skäl). Kanske det kan gå igen nu när polyperna är borta och jag nyligen varit gravid även om han har sämre spermakvalité nu vid 38 års ålder än när han var 19. Mirakel kan ju ske och helt infertila är vi ju inte!

• Fahlvik

Turlid: Lycka till även med nytt jobb!
    Inanna: Håller tummarna!

Angående genetiska tester (PGD?) så läste jag i lokalblaskan nyligen att vissa landsting tillåter det, så det beror tydligen var man bor...som så mycket annat...suck.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• oceanney
    Eviglängtan skrev 2010-12-07 13:09:25 följande:
    Ser att det snart närmar sig för Oceanney, inte många månader kvar, hur känner du dig. Vilken lycka.
    Ja, herregud, det är inte långt kvar. Vecka 31 redan! Mår jättebra för det mesta men vissa dagar kan man må rätt så kasst. Borde vara strålande lycklig men har nog varit ganska neutral större delen av graviditeten, tyvärr. Jag tror att, efter mer än 10 års ofrivillig barnlöshet så är det väldigt svårt att slappna av och njuta/glädja sig. Är väldigt rädd för att ta ut någonting i förskott/att någonting ska gå åt helvete. Får nog försöka skärpa till mig de sista veckorna och försöka ändra inställning. 

Hur går det med ruvningen? Såg att du skrev tidigare att du inte kände några symptom. Det gjorde inte jag heller så det behöver inte betyda någonting. Jag hade bara en väldig "mensvärk" från cirka ruvardag 11 och framåt och monster-PMS. :) 

Håller alla tummar och tår!! 
  • pp08

Jag testade med CB digitala ÄL test i dagarna. I måndags ingen glad gubbe, samt bara 1 streck på pinnen. I tisdags glad gubbe  och två starka streck på CD10. Annars brukar jag faktiskt se att streck nr 2 blir starkare ju närmare ÄL jag är. Hur som helst passade vi på att mysa igår kväll. Kanske man har tur att fånga upp ägget som släpper denna månad Även om chansen är vääääldigt liten.

Lite svårt att veta om menscykeln blev påverkat av progesteron och IVF behandlingen, mensen blev ju lite uppskjuten, kanske därför den tidige ÄL omslag på CD10. Har lite progesteron kvar som jag tänker ta 1x dag för att "stödja" kroppen, skadar inte i alla fall

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?