• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-07 07:47:36 följande:

Hurra o grattis till glad buiibe, turlid
    Vilken cykeldag är det nu?

Tack! Är på dag 18 idag. Hade värsta ont i magen och mina bröst igår natt kl 4 och då trodde jag att det var min ÄL då, men fick ingen glad gubbe igår eller förigår ju. Nu känner jag ingenting i kroppen och får en glad gubbe istället. Kroppen är märklig sak, det kan man lungt säga. Fick lite mys med gubben igår kväll, men vi måste fylla på med soldater ikväll också eller senast imorgon på morgonen, hoppas bara att det hinner bildas några färska och livliga.

Hur går det för dig med ruvningen?
  • Skruttefia

turlid, du kanske hade ÄL igår kväll/inatt. Har läst att LH-stegringen kan komma väldigt sent och att man faktiskt kan "missa" ÄL om man bara kör på stickor och sätter igång "verkstan" först efter stegringen

Jag ruvar på. 14 dagar sedan ÄP idag. Känner inte så mycket och proggisarna skjuter alltid upp min mens, så utebliven mens är tyvärr inget symptom. Lite hoppfull är jag ändå

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-07 08:33:07 följande:

turlid, du kanske hade ÄL igår kväll/inatt. Har läst att LH-stegringen kan komma väldigt sent och att man faktiskt kan "missa" ÄL om man bara kör på stickor och sätter igång "verkstan" först efter stegringen

Jag ruvar på. 14 dagar sedan ÄP idag. Känner inte så mycket och proggisarna skjuter alltid upp min mens, så utebliven mens är tyvärr inget symptom. Lite hoppfull är jag ändå

Men herregud, varför måste allting vara så komplicerad? Om LH-stegring kommer efter äl då blir det ju missräkning inför FET. Måste prata med kliniken om det här. Tur att jag har sjukskrivit mig igår och idag så att jag kan hålla på och ringa.

Håller tummarna att din mens inte kommer alls på länge.
  • Zinfandel
    ChippiChoppi: Vet du vad tjejen, det ÄR din tur denna gången!! Jag bara känner det. När tänker du testa?

turlid70: Härligt!! Jag brukar också ha värsta ÄL-känningar ena dagen och utslag andra dagen. Ha en riktigt mysig kväll Tungan ute

Det gör inte så mycket för min del att de håller stängt eftersom jag sätter igång ändå. Det blir förhoppningsvis lagom med VUL tills de öppnar igen. Japp, det blir nytt färsk. 

Nu har hormonerna gått ur kroppen och det underbart att få slippa all värk nu när det inte blev något. Redan ett dygn efter avslutad kur mår jag bra igen och det är en lättnad.

Idag ska jag ha egodag och gå och bli stylad & fotograferad - en julklapp till min älskade man Kyss
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-12-07 09:08:29 följande:
    Men herregud, varför måste allting vara så komplicerad? Om LH-stegring kommer efter äl då blir det ju missräkning inför FET. Måste prata med kliniken om det här. Tur att jag har sjukskrivit mig igår och idag så att jag kan hålla på och ringa.

Håller tummarna att din mens inte kommer alls på länge.
    Här kommer lite info:

http://www.minbebis.com/doktor-%C3%A5sa-graviditeten

Doktor Åsas 5 bästa bli gravid tips Ägglossning - Stirra er inte blinda på ägglossningsstickorna. När de väl ger utslag kan det vara sent för att hinna befrukta ägget i äggledaren, man måste även ha sex innan de ger utslag.

FYI - även Claes Gottlieb, IVF-läkare på Sophiahemmet, har uttalat sig om samma sak i media. Går säkert att googla fram (men jag sitter på jobbet och har tyvärr inte tid )

Men - jag tror inte det är någon som helst fara å färde inför ett FET!!!!!

Kram o lycka till!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Zinfandel skrev 2010-12-07 09:08:34 följande:
    ChippiChoppi: Vet du vad tjejen, det ÄR din tur denna gången!! Jag bara känner det. När tänker du testa?
    Tack! Hoppas det Solig

Om jag tjuvtestar så gör jag nog det på torsdag, då är det 16 dagar sen ÄP (och 14 sen ET)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Zinfandel - Så skönt att ha nästa steg att se fram emot! Blir säkert jättebra med nytt färskförsök!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-07 09:16:08 följande:
    Här kommer lite info:

www.minbebis.com/doktor-%C3%A5sa-graviditeten

Doktor Åsas 5 bästa bli gravid tips Ägglossning - Stirra er inte blinda på ägglossningsstickorna. När de väl ger utslag kan det vara sent för att hinna befrukta ägget i äggledaren, man måste även ha sex innan de ger utslag.

FYI - även Claes Gottlieb, IVF-läkare på Sophiahemmet, har uttalat sig om samma sak i media. Går säkert att googla fram (men jag sitter på jobbet och har tyvärr inte tid )

Men - jag tror inte det är någon som helst fara å färde inför ett FET!!!!!

Kram o lycka till!

Tack Chippi! Som tur var så myste vi på även lördag em och igår kväll som sagt, sen låg jag med kudde under rumpan i en timme, dock kunde inte somna så och tog bort kudden till slut. Hoppas att vi prickat ägget.

Enligt kliniken så kan det vara sämre att göra FET när jag fick så sent utslag. Labbet ska ringa mig under dagen och då bestämmer vi hur vi går vidare. Vill så gärna att det blir av med FET på fredag.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2010-12-07 09:08:34 följande:

turlid70: Härligt!! Jag brukar också ha värsta ÄL-känningar ena dagen och utslag andra dagen. Ha en riktigt mysig kväll Tungan ute

Det gör inte så mycket för min del att de håller stängt eftersom jag sätter igång ändå. Det blir förhoppningsvis lagom med VUL tills de öppnar igen. Japp, det blir nytt färsk. 

Nu har hormonerna gått ur kroppen och det underbart att få slippa all värk nu när det inte blev något. Redan ett dygn efter avslutad kur mår jag bra igen och det är en lättnad.

Idag ska jag ha egodag och gå och bli stylad & fotograferad - en julklapp till min älskade man Kyss
    Oh, vilken härlig julklapp till maken!

Skönt att det passar in med behandlingen i alla fall trots att kliniken är stängd. Vilken klinik går du på förresten?

Minns att jag hade så tidigare, först värsta ÄL-värken sen utslag på stickan, men betyder det verkligen att man fick ÄL innan man fick utslag? Kan det vara så att då man får utslaget kan vara alldeles för nära själva ÄL och då hinner man inte befrukta ägget?
  • Snösport
    *VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 12/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?