• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Vi går på Öresund/Malmö som vi egentligen inte är nöjda med. Hade tänkt byta inför nästa försök i januari men det lutar nog mot att vi kör färdigt landstingsförsöken där och byter om vi behöver fortsätta sen....

Tja, det var ju rätt klokt av Dr Åsa.... Det är ju helt sant....

Turild70 - gogogogogogo!!! Tänk om ni skulle lyckas naturligt mitt i all denna cirkus, vilken helt ofattbar lycka det hade varit! Tänk nu positivt, ät en massa frukt & grönt, vakna och somna med ett leende, njut av livet! 

• turlid70

Klockt att ta landstingsförsöken förts Zinfander. Ni kanske inte är helt nöjda med mottagningen och det kan kännas som löpande band, men jag tror att landstingen har nog den bästa utrustningen. Sen är det ju så att man får vara äldre hos privata men inte hos landstingen.  

Har läst noga vad dr Åsa och Claes säger. De säger att man kan få sent utslag då LH-hormonen finns längre kvar i kroppen hos äldre och då har man inte 48 timmar på sig att bli befruktad efter omslaget. 

• Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-12-07 10:52:53 följande:
    Har läst noga vad dr Åsa och Claes säger. De säger att man kan få sent utslag då LH-hormonen finns längre kvar i kroppen hos äldre och då har man inte 48 timmar på sig att bli befruktad efter omslaget. 
    Bra att du hittade infon
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70

Har pratat med kliniken nu igen och allt lutar åt FET på måndag, men imorgon ska jag göra VUL och bestämma säkert om vi gör det då eller redan på fredags med 2-dagars embryot. Yes, yes yes! Solig

Även dem har sagt att man inte får utslag så sent efter ÄL som ett dygn i mitt fall, så att ägget släpper imorgon sa dem och då kollar vi den och bokar FET. Är oerhört glad. Att man kan vara det efter mörkret igår.

Dessutom ska jag på en anställningsintervju på torsdag. Jag var hos rekruteraren i fredags och trodde inte att jag skulle gå vidare, men se där ringde dem från företaget redan imorse och vill träffa mig redan på torsdag, snabba puckar. Är jätte glad för det med Skrattande. Nu måste jag plugga då jag ska göra test på torsdag för att kolla mina grundkunskaper i elektronik, minns inget om det just nu.

Allt gott!

• isisisis
    Skruttefia skrev 2010-12-07 09:16:08 följande:
    Här kommer lite info:

www.minbebis.com/doktor-%C3%A5sa-graviditeten

Doktor Åsas 5 bästa bli gravid tips Ägglossning - Stirra er inte blinda på ägglossningsstickorna. När de väl ger utslag kan det vara sent för att hinna befrukta ägget i äggledaren, man måste även ha sex innan de ger utslag.

FYI - även Claes Gottlieb, IVF-läkare på Sophiahemmet, har uttalat sig om samma sak i media. Går säkert att googla fram (men jag sitter på jobbet och har tyvärr inte tid )

Men - jag tror inte det är någon som helst fara å färde inför ett FET!!!!!

Kram o lycka till!

Jag kan bekräfta detta.
    Har en bekant som inseminerades flera ggr i Köpenhamn.
    Trots att hon åkte ner så fort hon fått stegring på stickorna så hade ägget släppt när hon kom till kliniken.

Själv misstänker jag att jag slösade bort ett par år av försök genom att använda dem.
    Varje gång jag BLEV gravid var det när jag hade fertilt sekret och det kom kanske en 5-6 dagar innan ÄL.
    Så stirra er inte blinda på stickorna,är mitt råd!
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2010-12-07 10:52:53 följande:
    Klockt att ta landstingsförsöken förts Zinfander. Ni kanske inte är helt nöjda med mottagningen och det kan kännas som löpande band, men jag tror att landstingen har nog den bästa utrustningen. Sen är det ju så att man får vara äldre hos privata men inte hos landstingen.  
    Jo, det är en privatklinik som fram till årsskiftet även gör landstingsfinansierade försök. Därefter kommer det enbart att vara en klinik i Malmö som gör landsting. Nåväl, vi får se hur vi gör!

Turild: det verkar vara din tur nu!!!! 
  • Eviglängtan

Grattis Turlid70!!!! kör på så det ryker..., nu är det verklikgen er tur.

Skrev fel, jag har testdag den 13 dec, och jag kommer att vänta på den dagen med skräckblandade känslor. Vill veta, samtidigt som jag är trött på alla minus. Så näst måndag är det dags.

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Ser att det snart närmar sig för Oceanney, inte många månader kvar, hur känner du dig. Vilken lycka.

• Skruttefia
    isisisis skrev 2010-12-07 11:04:54 följande:
    Jag kan bekräfta detta.
    Har en bekant som inseminerades flera ggr i Köpenhamn.
    Trots att hon åkte ner så fort hon fått stegring på stickorna så hade ägget släppt när hon kom till kliniken.

Själv misstänker jag att jag slösade bort ett par år av försök genom att använda dem.
    Varje gång jag BLEV gravid var det när jag hade fertilt sekret och det kom kanske en 5-6 dagar innan ÄL.
    Så stirra er inte blinda på stickorna,är mitt råd!
    Hej och tack för infon!

Visst har du gjort ÄD och kanske redan fått ditt (dina?) barn? känner igen ditt nick
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?