• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

BettyBoop: Varför min klink sa att man endast gör PGD i ytterst begränsade fall, som jag sa vid mkt allvarliga genetsikasjukdomar, har jag ingen aning om. Hon sa dessutom att man inte fick göra det i Svergie av andra orsaker, varför vet inte jag. Men jag skall definitivt ta upp det igen, helt klart. Hon sa dessutom att det inte givit bättre reslutat, och det är inget som jag vet något om. Jag tror på PGD, men vad hjälper det om kliniken inte gör det? Lycka till.

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 12/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Ja, nog är det väl vår tur nu, varför skall det vara så förbaskat svårt att bli gravid? Har nu ruvat i 11 dagar (om FET=dag1). Ruvar på två små femdagars filurer. Humle och Dumle får det bli denna gång. Tja vad känner jag, INGENTING. Blir så stressad av alla som känner en massa, ont i brösten, illamående, ont i magen, sura uppstötningar och gud vet vad. Vet att jag inte borde läsa vad alla känner, men jag kan inte låta bli, varför? Skulle så gärna vilja ha ett litet litet litet tecken. Men icke. Visst, man behöver inte känna något, men jag känner min kropp för väl, jag borde känna något nu...., om det skulle vara något. Är inställd på nytt försök i januari. Om det blir FET eller färskförsök är ännu inte bestämt. Tror mer på färskförsöken/ Kram alla.

• Betty Boop
    *VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 12/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-06 17:31:13 följande:
    Tack för era svar tjejer, skönt att ni finns. Ska maila till kliniken och fråga om det finns möjlighet till FET under v1. Mellandagarna har dem ingen åteföring, men kanske redan v1 är det möjligt, då ska jag be om Progynol också.
    Nej, vad synd Turlid! Shit, att altt ska vara så hopplöst ibland! Hoppas du kan komma igång med stimulerad FET redan vecka 1. Kram!
  • Inanna Li

Imorgon är det 4 veckor sen min skrapning. Fick ju MA i november.  Mensen ska enligt uppgift komma igång 4-6 veckor efteråt så det skulle snart kunna vara dags.  Men idag har jag haft världens ÄL-liknande flytningar Flört. Undrar om det är möjligt att de kan vara fertila? Nu är det ju i alla fall "grönt kort" för samlag så det är kanske läge för ett litet försök ikväll ! Sambon har ju käkat lite zink och folsyra en tid nu ...

Känns lite märkligt att inte ha nån som helst koll över min cykel just nu. Men det är väl så när kroppen ska återhämta sig efter ett missfall. Jag tänkte ringa kliniken så fort jag får min mens och vet att kroppen funkar igen så jag kan planera in FET eller ICSI i januari.

Hoppas någon mer av oss får plus snart innan 2010 är slut. Annars får vi ta gemensam sats inför det nya året! Året då vi äntligen lyckas allesammans!

• Fjällsippan

Turild: Usch vad synd att det inte blev något den här månaden. Jag har gjort några stim FET och liksom några andra tjejer här tog jag Progynon f rom mensdag 1 och VUL runt dag 12 -14 för att mäta livmoderslemhinnan och bestämma återföringsdag. På FET-dagen började jag med progesteronet. Hoppas att du får komma igång så snart som möjligt!

Inanna: jag har hört att man kan vara väldigt fertil på första ÄL efter en skrapning - så missa inte chansen!

• turlid70

Hej tjejer och tack för era stödjande ord. Gissa vad, jag fick en glad gubbe imorse! Det är helt obegripligt, skulle testa för sista gången denna månad och kollade inte ens på displayen. När jag skulle ta ut stickan för att jämföra med gårdagens så var det en smilis på displayen. Hade svårt att tro det så jag tog en gravtest också, men det var inget där. Kollade med en billig äl-test också och det var två sträck där med. Jag är så glad!

• turlid70

Inanna, missa inte chansen som Fjällsippan säger, jag har också hört att man blir lättare gravid direkt efter missfall. Lycka till, jag håller tummarna! Själv blev jag gravid med sonen direkt efter en skrapning utan att jag fick en riktig mens imellan. Gjorde en abort för 20 år sedan och blev genast gravid igen.

Eviglängtan, jag tycker det låter bra utan några tecken, oftast så känner man efter alldeles för mycket till ingen nytta. Se bara på Fahlvik, hon kände inget och det bästa hände. Du har ruvat 12 dagar nu på 5 dagars embryot och ingen mens än, det är ju hoppfullt! Snart är det testdag för dig och jag håller tummarna så hård jag kan och hejar på dina Humle och Dumle.

Riita, hoppas det går bra för dig med stimulerad cykel, önskar dig jätte lycka till! Vi blir nog ruvare ganska samtidigt, antingen får jag göra FET nu på fredag eller på måndag. Kul med en ruvarkompis!

Zinfandel, så irriterande att kliniken håller stängt så länge! Hoppas att du matchar in din behandling i alla fall och hoppas att du får grundliga svar av klinikschefen. Är det ett nytt färskförsök du ska göra eller en ny FET?

Kram till er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?