• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket, tänkte på dig idag under ÄP, förmodligen är du klar nu, väntar med spänning rapporten hur det gick.

ChippiChoppi, tänker på dig och håller tummarna att du testar plus imorgon.

Inanna, kan inte låta bli att glädjas med dig för lyckad FET och håller tummarna jätte-jätte-jätte hård att den lilla trivs hos dig och fäster snart.

Oceanney, hur lång har du kommit med din grav? När är det BF? Har du gjort UL och KUBB och fostervattenprov?

• turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-29 22:23:59 följande:
    Turlid70: Konstigt det där med att sätta in 2 ägg. Verkar variera från klinlik till klinik. Oddsen ska ju inte öka med 2 ägg vad jag förstår, för annars skulle de ju alltid sätta in 2 ägg. Det var ju mycket vanligare för 10 år sedan o tidigare ändå att man fick 2 ägg insatta. Jag frågade den IVF vi fick sonen om vi fick sätta in 2 ägg, men det fick vi inte o läkaren sade att chanserna inte ökade med 2 ägg. Vad sade de till er? Fick ni själva bestämma om ni fick sätta in 2 ägg.
    Vi trodde aldrig att vi skulle få två ägg insatta, vi frågade innan men svaret blev nej. Vid insättningen dock frågade läkaren om vi ville gå med på det och dem tillåter det pga vår höga ålder och chansen ökar med 12% med två osv. Det är klart vi gick med på det.

Nu känner jag att kroppen återhämtar sig från behandlingen och jag känner av lite ÄL-värk. Ska försöka få till lite myss i helgen med gubben och sen börjar jag testa med ÄL-stickor och planera för hemma försök. Nu springer jag på Yoga. Ha en bra dag allihopa.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-30 07:41:04 följande:
    Idag är det ÄP. Är nervös. (inte för själva ingreppet utan resultatet). Nu har man ju fött ett barn o det gör ju ONT så smärtan under ÄP är jag inte rädd för. Har aldrig känt något under ÄP. Hur upplevde ni andra ÄP? Nu är jag jättenervös på hur det går idag.
    Hur gick det för dig igår Underverket? Berätta gärna.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-01 06:14:23 följande:
    Tyvärr lyckades inte IVF:en. Vi fortsätter i hemmaverkstaden - det finns ju inga konstaterade "fel" på oss förutom min i fertilitetssammanhang aktningsvärda ålder
    Vad synd! Sänder styrkekramar och önskar lycka till med hemmaförsöken.
  • turlid70

Underverket, tänker på dig och håller tummarna stenhård att du får ett gult äggidag. Jätte lycka till!

• turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-03 20:26:46 följande:
    Hemma igen från landet. ET i lördags gick bra. Ägget vi satte in var av bra kvalitet sade läkaren. Den läkaren som satte in den får man aldrig riktigt några svar av, men han är superbra o är den läkare jag gillar bäst. Frågade vilken chans i procent vi hade att lyckas o frågade om ägget var ett toppägg, men fick bara svävande svar. I och för sig tycker jag det är bra att inte veta om vi har 25& eller 35 % chans att lyckas eller vad det nu kan vara. Blir bara mer stressigt då. Nu väntar pirriga dagar. Jag kommer testa innan testdag, för det gjorde jag med den IVF som resulterade i sonen. Då testade jag på ruvardag 11 o det kommer jag nog göra nu också.
    Roligt att veta att det gick bra på ET för dig Underverket! Hoppas jätte mycket att det är ett guldägg du fick.

Vi blev också ordinerade mikroinjektion, då maken har få och slöa soldater. Men när vi gjorde ÄP så beslutade labbet att dela på befruktningen, hälften befruktades med mikroinjektion och hälften naturligt, det blev lika bra resultat på båda.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-10-03 09:00:37 följande:
    Snart en vecka med Suprecur-sprayning och har inga biverkningar. Är sååå lättad! Eventuellt har jag upp runt magen men jag går upp och ner ändå hela tiden så inte ens det behöver vara pga spray.
    Om en vecka är det dags för kontroll på kliniken! Det har gått fort ändå.

Det känns som tant röd är på gång så där rök sista chansen att få bebis på naturlig väg (innan denna IVF i alla fall).  Hoppet är det sista som lämnar en Tungan ute 
    Skönt Fahlvik att du är på gång nu och inga biverkningar. Började du spraya dag 21 i din cykel eller du annan cykellängd än 28 dagar? Jag fick min mens på spraydag 12, vilket tyckte jag var jobbigt att vänta på. Hoppas du behöver inte vänta lika länge. Lycka till nu med behandlingen!
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-04 14:32:55 följande:
    Jag bor också i Stockholm, i Täby sen ett par månader (fd innerstadsbo )

Blev uppringd av Sophiahemmet i förmiddags som undrade om jag ville medverka i Rapport i kväll eftesom det redan läckt ut i förhand att Noberlpriset i medicin skulle gå till IVF (jag har varit med i SHs tidning o liknande tidigare). Sophiahemmets läkare ska tydligen intervjuas och så ville de ha med någon som fått barn genom dem. Tackade nej eftersom både jag o barnen ärhemma o sjuka.
    Vad häftigt! Ska absolut kolla på rapport i kväll, är 19.30. Är det du på SH hemsida med en liten flicka som det står "Provrörslyckan" om? Går du hos Arthur Anesten (hoppas har stavat rätt honom)?
  • turlid70

Lånar listan från en annan tråd, tycker den är bra. Skriver in det jag vet, korrigera gärna och fyll gärna på :))
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, IVF nr? Sophiahemmet, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök ???????, TD 19/10, bor i Göteborg???
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????

• turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-04 15:50:57 följande:
    Ja, det är jag och Louisa i artikeln. Jag tackade dock nej till att bli intervjuad i Rapport idag. Hade gärna gjort det, men vi är så dåliga så det är inte roligt
    Jag ska kolla på rapport i alla fall!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?