IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hur tidigt efter ET fick du dessa symptom? Hur länge använde du vagitorerna, fram till testdag eller längre/kortare?
Hur tidigt efter ET fick du dessa symptom? Hur länge använde du vagitorerna, fram till testdag eller längre/kortare?
Jag började känna illamående och lite yrsel på dag 2 med vagitorer precis som du, känner inte så mycket i brösten, men har mensvärk och magen är svullen. Har också gått upp i vikt under sommaren, men det kanske mest beror på god mat :))
Du börjar närma dig din FET. När kommer det ske?
linköping 68, jag tror inte ni är ett hopplöst fall, du var ju gravid för bara 2 år sedan, du kan inte haft FSH så emormt mycket bättre då. Tråkigt att ingen vill lyssna på er, med ring till Carlanderska som Inanna säger eller skriv ett brev till dem och maila, så att den som får mailet får fråga doktor först istället att avvisa er direkt. Ge inte upp hoppet! Det största misstaget är att sluta försöka, kom ihåg det.
Lycka till med Carlanderska nu och kolla också i Finland, där tar dem emot patienter upp till 43 år hörde jag, men jag vet inte så mycket mer, någon annan här på forumet visste mer om det tror jag.
Försök själva också, gång efter gång, prova med insemination hemma, dvs samla in sperma i en spruta med lång snabel och spruta in direkt i livmoder. Vi har tillverkat en sådan spruta själva, men har inte hinnit använda den än. Man tar vanlig spruta som man doserar medicin med och trär på en slang ca 1 dm lång
Jag är på ruvardag 8 idag. Ömheten i brösten tilltar och jag har kännt stickningar i tjejmage på samma ställe flera gången. Jag hoppas att det inte är PMS bara. Testdag har jag nästa söndag och jag vet inte hur jag ska orka vänta till dess. Gubben säger att vi ska inte testa innan. Vad hände, tidigare var han en riktig testoman, men jag tror att jag ska tjuvtesta ändå, på dag 11 eller 13 kanske.
Innanna har du fått ägglossning än? Nyfiken hur det går för dig.
Nej, jag tror jag testar på dag 10 i så fall:)) Dessa vagitorier gör mig galen!
Vad tråkigt Linköping, det måste kännas jätte tungt för dig, men du har ju ett barn på naturlig väg värför inte försöka igen och kolla med Calanderska också, man vet aldrig. Önskar dig jätte lycka till! Kram.
Sushikatten, hur långt har du i brhandlingen?
Hemtillverkad inseminationsspruta hade vi tänkt att använda för att underlätta för spermierna att ta sig igenom livmodershalsen, det är svårast för simmarna och är de sega som min mans så måste dem få hjälp på traven.
Jätte gratis Capria! Vilken klinik går du på?
Då var det domens dag, tyvärr tyvärr, drömde inatt att det skulle bli så och så blev det. Inget extra streck i fönstret, det är så nedslående så att jag är alldeles svimfärdig, går inte hålla tillbaka tårarna men hur ska man förklara dem till folk runt omkring. Vet inte hur jag skulle kunna samla ihop mig, allt känns så menningslöst nu.
Tack Inanna. Det är verkligen svårt att stå ut. Har pratat med kliniken och dem säger att jag ska vänta och testa igen, har testdag på söndag egentligen, men tror inte att det skulle gå bättre för det. Plågisarna ska jag fortsätta med säger hon ifall att. Men jag testar igen på torsdag och sen slutar jag med dem om inte mensen kommer av sig själv, har bim idag eller imorgon annars och jag tror att den kommer, känns så i hela kroppen
Du har inte så lätt du heller, sänder dig en styrkekram. Hoppas du får simulera cykel nästa månad, håller tummarna för dig stenhård. Och grattis på födelsedagen, INTE domedagen!