• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Innana8:  Helt underbart! Jätte grattisar å vad du har varit duktig å väntat så länge.  kul med tvillingar:)
    härligt att det visar sig att det går fastän åldern. Ser framemot september för då ska det köras igång igen. Jätte grattisar igen! hippi hurra!PlusSolig

• sushikatten

Hej Alla!
    ja det var ett tag sen o jag känner att efter den sista ivf och - så behöver jag en paus men kan inte låta bli att titta in och lägga några kommentarer då och då. Tänker på ER starka kvinnor varje dag. Förstår all press vi går igenom o spännande med alla historier o råd. Det är härligt att se att det går bra för vissa och mycket sorgligt när det går dåligt.  jag blir så ledsen när jag hör att det blir komplikationer för vissa av ER.  Skönt att ha er här. Just nu tar jag en paus o kan inte bestämma mig om det blir flera ivf till hösten. Det sker så mycket i mitt liv just nu så det är mycket att tänka på.

Kalimero: Jag håller tummarna o spännande att prova något annat. Du är tuff och jag hoppas innerligt att det ska gå bra för Er snart.

Snösport! Beklagar det som hänt! Du verkar stark o går vidare på ett bra sätt.

Slemtorsk i din bralla. Kul namn:))) Vad använder du för ÄL test? funderar att prova det igen.

Turlid: Ja mycket att tänka på men vad roligt! Bra att ha funderat på ordentligt vad man står innan NUPP.

Ha en jätte härlig dag alla!

• sushikatten
    Snösport skrev 2011-07-12 23:04:39 följande:
    Sushikatten: hmm, du berättade ju vad som hände ovan...bra.. jo som sagt jag skulle ju hålla mej borta härifrån just för att ta semester  från detta lite och inte fokusera förään det är dax men här sitter jag och surfar hela nätterna för det är för varmt i huset och läser på om det ena och det andra ...så nu vet jag massor Tyst

Förstår dej, känner också viss fundering och livet snurrar med massor med frågor man inte tänkt på innan just för man vet det börjar närman sej IVf slutet och hoppas det kan lyckas eller spontant så det är lite annorlunda i hjärta och hjärna för mej med denna gången ..även om jag känner att jag nog inte går ner för räkning vad som än händer...känner mej stark som en klippa men kroppen är lite i gungning som vanligt känns det som...otroligt vad den verkar påverkas av olika saker, mediciner, hormoner , mm
    ja livet ter sig olika men ja vad ska man göra. Känner mig vilsen ibland å vet faktiskt inte vad jag ska göra. Ett försök till? bortkastade pengar? jag läste här innan att ivf kliniker är vinst drivande så är de tillräckligt etiskà? Många tankar å det är väl bra det. känner mig o¨xå stark men har ibland mina dows när alla tankarna dyker upp. försöker ta en dag i sänder å hitta på massa roliga saker. Festar en del med gamla kompisar å är lite ute i svängen. skönt för att slippa tänka på allt. Styrke kramar till dig å alla  som kämpar här<3
  • sushikatten

Tack alla för svaren! Håller med att det kan behövas en paus. Nog övar vi hemma:)))) men det händer så mycket för tillfället att jag inte tänka på allt vad ivf innebär.  ja vet att tiden går men kliniken har ändå stängt här nu. Agusti ska jag dit igen å se vad de har tänkt. Nya prov ska till i alla fall som det var mer än 3 år sen vi gjorde de gamla.

Ja läser alla kommentarer ibland men orkar faktiskt inte kommentera. Ser att mycket spännande saker händer å följer er givetvis. Styrkekramar Till ALLA starka kvinnor här.

• sushikatten

Håller tummarna för alla ruvare och lider mer er, för det finns ingen tid som är mer upp och ner än vid ruvningen, ,men den som väntar på något gott...... 

Enya 70. Gratulerar här oxå!

Inana! vad duktig du är som inte testar.  

mamma030: Beklagar djupeligen. Det är så fruktansvärt att behöva gå igenom det ni gör. Massa styrkekramar 

• sushikatten

Inanna; ja hoppas allt går väl med dig,

Mammagås; låter alldeles jätte lovande,

Annalinn; jag tycker absolut att du ska besöka läkaren imorron om inte för att bli av med oron.

• sushikatten

Hej Alla! 
    ja det där med att kunna se sig själv utan barn är lite förvirrande. Ena dagen så tänker man att vi klarar oss utan barn och vi har ett underbart liv men några minuter senare så sköljer en våg över en och man får panik. Ska jag bli barnlös? Det är klart att det går upp och ner för oss alla! Känner mig kluven och tänker att nu ska det vara sista försöket och nästa stund funderar jag på äggdonation. Man blir ju inte klokare precis. Förstår att man kan känna olika men att det är ändå något man får förankra hos sig själv. Själv försöker jag intala mig själv att vi kommer att klara oss utan barn men jag tror att det kommer att kännas väldigt tungt. När vet man att det är dags att lägga av? Jag har säker många frågor som ni! Dock så tycker CA att det är oviktigt med alla värden när det gäller IVF, huvudsaken är resultatet vid behandling. Jag tjatade på min läkare att göra nya prover och han sa : vad har det för betydelse om du har ett lågt AMH när du ändå får ut helt ok med ägg och kvalitén är helt ok. Ska du hoppa över behandlingen då?  Fick mig att inse att det är resultatet som räknas och blir det för få ägg så får vi avbryta. 

Själlv har jag precis varit och gjort ett nytt prolaktin prov och hoppas på att värdet sjunker så att jag kan börja med nästa behandling snart. 

Håller tummarna för er som ruvar nu! 

• sushikatten

Håller med myran, kändes som mer äkta än det andra programmet.Dock hade jag velat veta mer om det paret som gjorde ivf. Mysigt med adpotionen med. 

Innana_ Håller allt jag kan"

Mia: underbart med plus. Grattis 

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-10-07 19:28:58 följande:
    Hej alla! Tack för att ni tänker på mig! Kände mig bombsäker på att jag var gravid när jag kom hem men hade fått en mörk flytning i trosorna. Bestämde mig då för att testa genast. Och det blev tyvärr minus på testet Gråter. Tyvärr har mensen inte kommit igång än. Jag har lite magsmärtor och känner mig helt förstörd då jag varit så förväntansfull i flera dar. Hoppas nu på förmodligen sista färskförsöket i november! Men det börjar kännas alltmer hopplöst Rynkar på näsan!

Kram till alla 
    Oerhört tråkigt och det finns inga ord! Vad besviken man blir och tom. Bra inställning att ni kör en till i november och ni har haft välidigt bra resultat så hoppas och hoppas. Va ledsen och sörj för det är en process man måste ta sig igenom.Tänker på er och massa styrkekramar

mamman030: styrke kramar till dig med, 
  • sushikatten

underverket 06: även jag funderar på assisted hatching och ska nu ligga i på denna gången. Kliniken har haft som motivering att de endast gör det om det märker att skalet är för hård. Börjar spruta imorgon och kommer att prata med kliniken denna gången. Såg på tv 3 att det gjorde hatching så varför inte? Många motiverar det med att man ska göra så lite som möjligt med embryot om det inte behövs. Puhhh vad mycket man har att tänka på! Alla mediciner man ska ta och allt omkring. Känner mig alltid stressad för vet inte om man har läst på tillräckligt.  Det skulle vara spännande att höra om någon har gjort det?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?