• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja så har man haft massor av utvecklingssamtal och är helt slut när man kommer hem.

Låter kanon med ÄP, FET och ET snart! Härligt att vi är så många på G. Det händer massor här hela tiden, Ruvningen hoppas jag går bra för ER, Det är som myran säger så många kloka ord, Tack! 

• sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-29 16:31:48 följande:
    Tack mina vänner!! Det kändes väldigt skönt idag!! :0)
    Åhhh vad glad jag blev när jag läste att allt gick bra! Helt underbart. Njut nu av semester och att du är gravid. Blir inte alls avundsjuk;)))))
  • sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-29 18:13:45 följande:
    Ja, det var fantastiskt! Idag var jag i vecka 5+4 och fick den 4 augusti som datum. Snälla lilla böna, stanna hos mig nu...
    Nämen! Vi är precis i samma dag i alla fall om jag anvånder FL graviditets kalender, 5+4. Här ska det blir bebbisar. 
    Måste tänka positivt! Jag ska inte göra vul förrän nästa vecka fredag! Puhhhhh! 
  • sushikatten

Marakt73: det är samma för mig. Ena stunden så har mår man jätte illa och har molvärk och nästan ingenting. Igår natt blev jag jätte nervös för jag kände massor av molvärk på natten och då blir jag orolig att det är missfall på gång. Idag på dagen har jag nästan inte känt något och nu på kvällen så mår jag jätte illa igen. Brösten känns väldigt lite. Ja man får försöka ta det som det kommer. precis som Söte säger.

• sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-29 18:30:02 följande:
    Sushikatten, det kommer gå bra!! :0) Alltså jag tror själv att jag var på 5+2.., men han var säker.. Stämmer inte riktigt. Gjorde ET den 6/11... Men han räknade på sista mensen... Äh, just nu spelar det ingen roll! Jag är bara lycklig!! Ska på nytt UL den 30/12 då är det v. 10. Om jag kommer så långt.. Kram!
    Det  enda vi kan göra är att hålla tummarna. Kram och ha en superdupersemester!
  • sushikatten

slemmis: samma här! Brukar ha lite ont några dagar efter ÄP som fortsattt även efter ET. Det är nog normalt men säg till.

VI4: jag har tränat och sprungit fram tills samma dag jag ska göra ET och det tror jag bara har varit jätte bra. Dock har jag nu efter insättning tagit det lugnt men nu kör jag nog igen. Jag kommer att ta det lugnt och inte köra på så tungt när det gäller styrketräning. Alla säger och skriver om man har tränat innan ska man fortsätta att göra det och det kan t.o.m vara sämre att inte träna. Lyssna på din kropp och känner du att du är trött så tränar inte men har du krafter tycker jag att du ska köra på!

Maryhe: Det verkar så olika vad man rekommenderar när det gäller pred och jag tog 2ggr 10 vid ET och nu har jag minskat till 1 tablett 10 mg och från v 7 vill läkaren minska dosen ytterliggare. Självklart är jag nervös med dosen och jag ska även kolla TSH nu i veckan. Läkaren sa att det var oerhört viktigt att ha koll på den. Så kolla absolut veckan innan eller nu? Ligg på och säg att du är orolig att läkare på Calanderska trycker på att man helst vid ivf inte ska ha för högt snarare kring 1. Lycka till!  

• sushikatten

vi4: Tror inte helller på att springa men jogga lätt om man inte har ont tror jag är helt ok. Man ska känna efter och prestera därefter. Jag har faktiskt inte tränat sen ET och det var den 4 november enbart gått lite promenader och det känns jätte konstigt. Börjar redan gå upp ivikt för jag är van att äta massor och träna massor. 

• sushikatten
    Maryhe skrev 2011-11-30 13:03:23 följande:
    Det blir då som jag ska ta nu. Nu ska jag ta det som motsvarar 10 och från måndag ska jag ta 20 fördelat på 2 ggr om dagen. Jag tog ju TSH för 12 dagar sedan, så jag skulle vänta till början av nästa vecka och ta ett nytt. Tar även extra jod och selen.
    Jag tror absolut på predinisolon och trombyl tillsammans!
  • sushikatten
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-30 15:15:08 följande:
    Fick dåligt resultat...inga till frysen...av 7 ägg var det bara 5 som var mogna nog...av dem blev de bästa 2 st 3-celliga... Å andra sidan fick jag bägge dem tillbaka...
    Nääää absolut inte dåligt resultat!Nu får vi tänka bara att det kan bli två små. Grattis till RUV. Självklart förstår jag att man blir besviken att det inte blir över till frysen för det är så skönt att slippa alla sprutor och höga kostnader som det blir med ett nytt färsk men nu räknar vi att det inte ska behövas. Grattis ännu en gång!

Innana; Det börjar närma sig. Vad du är grym på att inte tjuvtesta, Det har jag aldrig lyckats med. Nu håller vi allt.

Ego: Mår illa om vartannat med blir glad för då visar det väl att det händer något där inne. Snart bara  
  • sushikatten

bara 10 dagar till VUL och så nervöst!

innana: Så tänkte jag precis som du! Det har gått åt H..... men så förvånade jag blev. Förra graviditet så fick jag ömma bröst ganska direkt och kände faktiskt precis som du att inga ömma bröst ingen graviditet. Håller tummarna! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?