• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kalimero och innana: Vilka super resultat! Vad härligt att det blir bätte än vad man har tänkt sig. Nu fortsätter jag hålla tummarna att de ska stanna där en väldigt lång stund! 

Kattenizze: Det är jätte svårt att veta när man ska stoppa med ivf och så länge klinikerna säger att det ser bra ut och man har pengar så få man ta ställning. Jag tror att ha man inte barn innan så töjer man nog på gränserna eller så försöker man hitta olika alternativ.

Jag skrev ett jätte långt inlägg till några här och allt försvann! Tack vare att jag surfar med i- phone och när den tappar nät när jag ska skicka så försvinner allt. Måste lära mig att kopiera innan jag skickar iväg allt. Vill bara ännu en gång säga vad jag är glad att ni starka kvinnor finns här och stöttar och ger tröst. TackHjärta 

• sushikatten

Maryhe: Förstår din frustration och skit att man ska behöva tjata till sig alla tabletter. Jag har haft tur här hemma och läkarna har faktiskt skrivit ut det man vill ha! Kan du inte försöka hos en annan läkare? Eller är husläkare systemet jätte strikt? 

Myran68: Ja det låter jobbigt att behöva åka iväg till varje vul! Tar massa med tid när man vet att det finns hjälp nära.

Själv så går man och är supernervös inför morgondagen! Ruvtiden är det nog den jobbigaste! Sen kommer givetvis oron för allt annat oxå! Hålller med dej innana! Nu är det vi gamlingarnas tur att få ett plus!  

• sushikatten

Hej Alla här!

Underbara nyheter och jag tror nästan inte att det är sant! Jag hade absolut inte förväntat mig det här resultatet?
    Det är PlusPlusPlus idag!  Vad jag är glad och livrädd samtidgt! Ni vet efter alla resor man haft vågar man inte hoppas för mycket men en bra början.  Tack för alla tummarna. ni är helt underbara. Tack för alla meddelanden. Det värmer.
    Ni ska jag försöka njuta och ta det lugnt här ett tag. Jag har inte TD förrän söndag men hoppas givetvis att det ska fortsätta att vara plus. Det känns som en graviditet. Tack tjejer att ni finns här och jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara det här utan ER.

Angående kaffe följer jag livsmedelsverkets rekommendationer, kan inte låta bli att dricka 1 kopp och en dubbel expresso på dagen( Latte) Ha en underbar kaffemaskin! Åhhh vad jag är glad! kramisar igenGladSolig

• sushikatten

Hej Alla! 

Tackar så jätte mycket för alla gratulationer!Hjärta Det är såååååå overkligt! 

Jag har inte TD förrän söndag men mensen brukar komma på dagen även då jag gör ivf. Jag körde korta metoden och fick 5 ägg då endast två befruktades normalt. En var 8 cellig och kanon fin och den andra 5 celligt och lite trögare. Jag satt in båda. Under de här dagarna har nästan känts helt kört. Jag har tänkt jag nu var det sista gången och det blir nog inga bebbisar här inte. Har förberett mig för negativt test så det kändes mycket overkligt. Jag har faktiskt inte känt något alls fram tills nu ruv 12 då har jag börja må lite illa. Inga andra symptom faktiskt! Lite molande och stickningar men det har jag haft alla gånger och det har ändå varit negativt och det har varit så vagt så man tror att man har inbillat sig. Vill bara säga Innana och Kalimero att inte vara oroliga om ni inte känner något för man vet aldrig hur det blir. Jag vet hur lätt det är att man gå och tror att bara för jag inte har några symptom så är jag inte gravid. Nu ska det blir en plusvåg här! Nu håller vi alla tummarna för er som precis börjat ruva. Det här var mitt sjätte försök. En sak har jag lärt mig som jag borde ha tänkt på1 Tyvärr så kollade inte kliniken mitt prolaktin värde på 4 och 5 gången men 6 kollade dem och det var alldeles för högt och jag fick inte börja någon ivf för det inte var någon idé som de. Jag funderar då tänk om jag även hade så högt värde då? Då har det varit helt bortkastat. Så tjejer va noga och be klinikerna göra nya tester om ni är osäkra på några värden. 

Skytten: Härligt att det börjar närma sig med FET! Nu är vi många som är igång!  

• sushikatten

Söte: Näääää vad hände? Överstimulering vad jobbigt! ja du har sagt att du har känt dig konstig imagen men att det skulle sluta så här. Skit att man ska behöva genomgå hella den här resan. Du gör klokt i att be dem att prata med din läkare och jag hade gjort likadant! Nu får vi hålla tummarna att hcg dubblas. Styrkekramar till dig. 

• sushikatten

Söte: Ja håll ut! För det är klart att du är gravid och som de sa att det händer bara om man är gravid. Skönt att du har testat och sett stegring. Måndag så mår du säkert bättre med ett  positivt svar. Massor av styrkekramar

• sushikatten

Söte: Förstår verkligen din oro och det finns inget värre än att ta hcg provet och så nervöst! När jag höll på så fick jag dessutom ta några gånger innan de kunde säga något! Vi får hålla tummarna tills imorgon.

Innana: Jag kände nästan ingenting och det jag kände trodde jag att jag inbillade mig. Jag blev helt chockad när jag fick plus på stickan. Inga bröst känningar och lite och mycket litet känning av molvärk som påminde om mensvärk ibland och det var bara vid några tillfällen. Du vet ox¨å att kroppen kan bete sig hiur som helst. Förra graviditet hade jag oxå känningar på brösten.

Slemtorsk: det är inte ÄL flytningar! Kroppen producerar för mycket östrogen.

Linköping68: Jag helt overkligt och jag som hade gett upp hoppet helt och hållet. Nu två veckor till VUL för att se om hjärtat slår. NERVÖST!

Kalimero: jag vad allt gick smidigt! Alltid en go känsla att hinna med det man har planerat! Ruva lugnt!

• sushikatten

Söte: Underbara nyheter! Härligt att inte behöva tömmas. Det måste kännas som en oerhörd lättnad med hcg stegringen. Nu ska du bara njuta tills VUL kommer och sen tar man sig vidare. Förstår att det är nervöst. Känner det samma för det är så mycket som ska klaffa.

Ego: Idag tog jag ytterliggare ett test och det visade 3 veckor plus., Kul med digitalt. V 49 fredag blir det första VUL och prata om att längta dig och se ett tickande hjärta. Har aldrig kommit så långt så nu får man hoppas. Tar alla mediciner och hoppas att pyret vill stanna där ett tag.  

• sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-21 16:00:41 följande:
    Tusen tack för alla grattis! Jag/vi tar en sak i taget. VUL den 29/11 och då ska man kunna se en hinnsäck. Men hcg måste tydligen vara över 1000 för att det ska vara möjligt. Ett litet pickande hjärta ska jag inte räkna med. En dag i taget! Sushikatten, vad underbart att få +3!!! Jag gjorde också ett digitalt men det blev bara gravid 1-2 i lördags. Du fick väll 2 st embryo tillbaka? Kanske är det små tvillingar?! Underbart!! Tänker på er alla!!
    Åhhhh det blir väldigt spännande att se om det blir tvillingar! Man kan väl lika väl försöka vara lite positiv just nu och bara njuta. Hade du inte TD idag? och ska göra VUL  den 29? CA vill att det ska gått ett tag och jag få vänta tills den 9/12. Åhhh vad jag kommer känna mig orolig? nu får vi hålla tummarna för oss att det ska gå hela vägen! Måste försöka tänka positivt! Skönt att du har kommit hem och kan ta det lugnt! Har du sjukskrivit dig? Det kan väl behövas.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?