• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-12-22 14:04:59 följande:
    Tack alla rara tjejer för att ni hoppats för mig Hjärta! Jag var på VUL kl 10:45, mitt livs mest nervösa stund. Som tur var så var min sambo med som stöd! Det gick att se ett embryo på ca 8 mm med ett tickande hjärta. Jag är i vecka 7 + 3. Hon  sa att embryot hade rätt storlek men nu börjar jag oroa mig för om det inte är något för litet  för vecka 8. På skärmen gick också att se ev. en gulsäck till och kanske ytterligare ett embryo som var alldeles för litet. Jag ska tillbaka till kliniken 9/1 för ett extra VUL för att se vad som kommer hända med den ev. tvillingen. Det kan vara ett vanishing twin syndrome.
    Åh vad skönt att det fanns ett tickande hjärta där, blir så himla glad!!Hjärta
  • mamman0301

Zin:Åh vad skönt att allt har gått bra i Aten, nu är det ta mig tusan din tur att få plus.

• mamman0301
    Eviglängtan skrev 2012-01-09 09:21:57 följande:
    Hej alla,

Är precis hemkommen från BB med två underbara töser på en bit över 3 kg. Tack alla för allt stöd. Nu är min IVF resa slut och en ny tar vid. Jag kommer att titta in då och då och heja på,

Lycka till dig innan!

Kram från en lycklig mamma
    Stort Grattis!!
  • mamman0301

Inanna: Lycka till idag, tänker på dig och håller alla tummar o tår att allt är bra.

• mamman0301
    Inanna Li skrev 2012-01-09 12:56:33 följande:
    Hej alla och tack för tumhållning och stöd! Det betyder jättemycket Solig! 18 dagars oro är äntligen över. På VUL fick vi se ett lite foster som rörde sig hejvilt och sprattlade med både armar och ben! Det är 33 mm långt och precis rätt i storlek! Av tvillingen syntes inget spår så den har försvunnit! På torsdag ska jag på inskrivning på MVC!

Kram till alla Hjärta
    Underbart!!!HjärtaKram
  • mamman0301

Rensa inte bort mig, jag ligger bara på vänt ca 2 månader tills jag får starta igen.

• mamman0301

Lycka till idag Inanna, jag håller tummarna att du ska sluta blöda nu och bara kunna njuta av din graviditet.

• mamman0301

Välkomna alla nya i tråden:)
    Jag känner mig nästan ny jag med, det är ju så längesen jag skrev här. Men nu har det gått 5 månader sen mitt utomkveds och idag ska jag till gyn för undersökning och förhoppningsvis får jag börja spruta i mars. Känns plötsligt så nervöst att dra igång igen. Bävar för den känslomässiga berg o dalbanan som man går igenom vid en IVF.

• mamman0301
    Maryhe skrev 2012-02-21 10:26:19 följande:
    mamman0301: Välkommen tillbaka! Hur mår du? Härligt att ni är på gång igen!

Lillstoran: IVF behandlingarna är jobbiga och sätter relationen på prov och det bör man ha klart för sig innan.
    Min klinik erbjuder psykologbehandling i direkt anslutning till behandlingarna. Vi har avböjt men visst känner man att man skulle behöva uttnyttja det i mellanåt. Man lär verkligen känna varanda utan och innan när man går igenom en IVF, på gott och ont. Det dyker upp sidor som man inte trodde fanns både hos en själv och partnern. Jag blir tex en elak bitch under ruvningen...

Vi har diskuterat redan hur vi går vidare om det inte fungerar och jag tror att det är bra att ha en plan. Vi är ju tillsammans för att vi tycker om och trivs med varandra, det får vi inte glömma bort under den här resan.
    Tack Maryhe jo då jag mår ganska bra tycker jag, spänd och förväntansfull inför att dra igång igen.Skrattande
    Jag hoppas att det blir en bra vår för alla här och att vi får se många fina plus snart, har varit snålt med plus nu ett tag.
  • mamman0301
    Fjällsippan skrev 2012-02-21 10:37:58 följande:
    mamman0301: välkommen tillbaka! Härligt att höra att du är på g igen{#emotions_dlg.flower}!
    Tack{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?