• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2011-12-04 20:34:59 följande:
    Imorgon ska jag på vul igen och se om de växt till sig, hoppas nu inte hon kommer avbryta imorgon bara. Har någon av er fått göra det för att äggen varit för små? Det är sprutdag 12 idag. Hon verkade ju inte tycka att det var någon ideé att fortsätta med sprutorna om de inte var helt klara imorgon (det behövde vara 3 helt klara).
    Jag har fått förlänga sprutperioden vid ett par behandlingar, och vid min lyckade behandling hade jag exempelvis 14 sprutdagar. Så för mig är det absolut inte negativt med några fler sprutdagar, tvärtom! Hoppas att allt ser fint ut imorgon, men stå på dig om att få fortsätta och spruta (och kanske sluta med sprayen?) om det visar sig att äggblåsorna inte är tillräckligt stora.  Lycka till, håller tummarna!
  • Fjällsippan

Stort grattis i efterskott, SkyttenHjärta! Hoppas att din kropp spelar dig ett spratt denna ruvardag, och att hoppet och en bra känsla kommer tillbaka imorgon!  

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-30 13:36:12 följande:
    Här är min fd läkare som ansåg att jag hade fått influensa när jag efter ÄP fick en mofinchock och låg med dropp i 4 timmar och som inte besvarar mitt 3-sidiga brev.....

www.villhabarn.se/content/145-Gravplus-med-hj...

Herregud, tänk att han inte ens kan förmå sig att svara! Jag har funderat på hur det fungerar exempelvis med Patientnämnden (gäller förmodligen inte privat vård) och relationen till klinikerna och patienterna. Var ska vi rikta våra klagomål? Att avfärda morfinchock med att påstå att det är influensa är kanske inte livshotande; men ska vi som patient behöva "stå ut" med den här nonchalansen och attityden från klinikernas sida? 

Och nu någon annat; vilka deppiga siffror det är för en 43-årings möjlighet att lyckas med hemmaförsöken (men det är kanske inte din läkarens fel ) - jag hade förträngt att det bara är 0 - 1 % chans att lyckas. Bläääärk! 
  • Fjällsippan

Supergrattis, Inanna!!!!! Wow, det är fantastiskt och jag är så innerligt glad för er skull. Den här gången SKA det gå hela vägen. Stor grattiskram till Dig{#emotions_dlg.flower}!

• Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2011-12-05 17:23:25 följande:
    Nu har de ringt och vi får ÄP på torsdag, så det blev en sprutdag till som jag ville (med 200IE ist f 350). Jag är så glad att jag kommit så här långt, i oktober fick jag ju höra att vi med största säkerhet inte ens skulle få prova ivf och att det inte fanns någon chans att det skulle bli ens 3 ägg. Jag vet att det är långt kvar med många fallgropar, men jag är ändå glad just nu
    Perfekt! Åh vad roligt att du har så många blåsor på g!
  • Fjällsippan
    Maryhe skrev 2011-12-05 14:30:58 följande:
    Förlorade 2 ägg vid upptiningen och 4 har gjort ICSI på. Så det blir ingen blastocystodling. Det blir ET på onsdag med de som befruktats. Får besked imorgon om hur det går med befruktningen. sambons spermaprov var mycket bättre denna gång. Han har gått på Proxeed NF, L-arginin, Pycnogenol och spirulina. Verkar ha gett bra effekt.
    Det är alltid ledsamt när man förlorar i frysprocessen; men att ha 4 ägg kvar är ju ändå bra. Och vad fantastiskt att din mans prov har förbättrats - håller tummarna för fin befruktning! Sätter de in 4 om alla befruktas (eller har jag missuppfattat dig)? 
  • Fjällsippan

Vi 4: ingen av oss 3 som svarat har ordinerats spray samtidigt som ÄL-sprutan, men om du känner dig osäker ska du absolut inte tveka att ringa jouren och fråga.

• Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 20:47:10 följande:
    nu får ni ursäkta mig.. jag är testoman inget tvivel.. testade för att hålla koll på när sprutan gått ur blodet och i fredags fick jag ett klart blankt test... så även i går.. men i dag fick jag ett streck..jäääättesvagt och svårt att tolka men likväl syns det.....kan det vara möjligt..är ju på RD 6. Vill absolut inte få några falska förhoppningar och teststrecket är så pass vagt att det kan vara ett spökstreck men flera har kollat på testet och ser strecket....

Är ändå pessimist...kommer inte tro på något förrän det är äkta testdag
    Det låter lovande , tummarna är påkopplade!
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2011-12-06 21:24:26 följande:
    Fjällis, tack igen, det var som receptionisten sa, att jag skulle spreja i kväll tillsammans med äl-sprutan iaf. Jag ringde nu och pratade med någon Torbjörn Hillensjö som förklarade att det finns enstaka kvinnor som ägglossar innan ÄP annars, så därför gjorde de så.
    Bra att du tog mod till Dig och ringde och frågade; och skönt med trevligt bemötande. Stort lycka till imorgon!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?