tjorven01 skrev 2011-11-26 14:43:49 följande:
Tillbaka på hotellet efter hysteron
En tung sten har släppt från mitt hjärta
Det var inga allvarligare fel men de avlägsnade lite små polyper och död vävnad och putsade rent i livmodern
Fick se allt på film efteråt
Sedan ville Peny höra om våra fertilitetsbehandlingar och hon blev helt bestört dels av icsin där läkarna måste ha tabbat sig vilket enligt henne var enda anledningen till våra multinukleära embryon
Hon beordrade mig dessutom att INTE göra fler Ivf förrän om tidigast 8 mån och ville att vi skulle försöka på naturlig väg
Hon sa att hon inte ens skulle ta emot mig själv innan dess eftersom hon menade att Ivf bara stressade min kropp och hon ville att den skulle få vila och att det inte fanns några som helst skäl till att jag inte kunde bli naturligt gravid
Och sedan OM vi skulle gå på Ivf igen så skulle vi enl henne gå på en betydligt lägre non aggressive dos som hon beskrev det och helst göra Ivf i naturlig cykel eller insem
Så from nästa månad så blir det sänghalmsligan för mig
Ville bara skriva av mig
Kram
Välkommen till sänghalmsligan
! Penny verka ha ett väldigt sunt tänk - jag skulle också vilja gå till henne! Vet du vad "död vävnad" i livmodern beror på? Är det för att man inte blöder ut allt vid mens? Mycket intressant med hennes förklaring till multinukleära embryon, det här borde du verkligen konfrontera CvL med, tycker jag! Jag har en väninna som kompenserades vid försök i Falun då läkarna var osäkra på om något misstag hade begåtts av embryologen, kanske det finns utrymme för det även på CvL. Jag har fått förklarat för mig att när äggen befruktas av flera spermier vid vanlig IVF så beror det oftast på att ägget är omoget (sagt på kliniken i Falun); men vid ICSI har de sagt (på CvL) att ägget inte befruktades p g a det var omoget. Rörigt att förstå vad som gäller egentligen.
Som du kanske redan har upptäckt så verkar inte Inofolic säljas i Grekland. Inositol verkar vara ett kosttillskott som säljs även på svenska hälsobutiker. Intressant med kombinationen Folsyra - var det något som apoteket i Grekland rekommenderade ur fertilitetssynpunkt?