• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-11-28 12:53:05 följande:
    Jaha, plötsligt är inte mitt resultat så pjåkigt SkrattandeSkrattande
    Nämen, ditt resultat ÄR väl inte så pjåkigt! Kikade in till dig för att dubbelkolla , och såg att du tog Folacin vid första försöken. Hur kommer det sig? Jag stod och kollade på syrrans Folacinburk igår och funderade på om jag skulle nopra några (många); har du fått dem ordinerade från läkare?
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2011-12-01 09:29:58 följande:
    Nu är jag tillbaka efter vul på sprutdag 9. Jag hade lite för små ägg, men det var 3 st på höger sida som var 11 mm och 6 st till mindre på den sidan, på vänster sida var det också 3 små på ca 8 mm. Hon sa att det inte är säkert att de växer tillräckligt fort och då avbryter hon på måndag, men om de växt till sig på måndag så kan det nog bli äggplock på onsdag-fredag nästa vecka. Hon hade igen otroligt svårt att hitta vä äggstock och jag är bedrövligt öm där, så jag trodde nog det skulle varit fler på vä sida än på höger av obehaget att bedöma. Jag tycker inte att hon verkar jättebra på att leta för hon trycker mest hårdare på samma ställe och allt går himla fort. Men det är säkert jättesvårt så jag ska inte klaga. Hela läkarbesöket inkl vul varade i nästan 12 minuter. Det går ås ruskigt snabbt och jag hann inte fråga något. Samma dos, 350 puregon fram till måndag.
    Jag är ändå jätteglad över att det var så många ägg, men förstås orolig eftersom hon tyckte de var så små. Försöker komma på hur jag ska få dem att växa snabbt
    Hur ser din ordination på sprayen ut under sprutandet? Min läkare brukar plocka bort sprayen helt på mig eftersom den hindrar blåsornas tillväxt. Härligt att du flera blåsor på gång, Supertummar inför nästa VUL! 
  • Fjällsippan
    MissBoring skrev 2011-12-01 09:44:57 följande:
    Hej. Den här tråden har jag inte sett förut. Jag passar fint in är. Igår satte jag tillbaka mitt första ET på mitt första IVF försök å jag fyllde nyss 40 år. får jag va med?
    Välkommen till oss MissBoring, och grattis till ruvningen !
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-01 12:46:08 följande:
    japp i går   Piff o Puff har flyttat in och jag hoppas de tänker stanna

Söker förbrillt information på nätet om man ska äta något särskilt för att hjälpa till att få dem att stanna men hittar inget direkt, har inte druckit mer än 3 klunkar kaffe sen i söndags så det borde ju vara ett plus

Har bett mannen köpa frukt o grönsaker på vägen hem, vi är lite slarviga med sånt men nu måste jag verkligen se till att äta regelbundet och inte slarva......
    Grattis till ruvningen, Slemmis ! Om jag drar mig rätt till minnes så var det under en period många i tråden som åt färsk ananas (även det hårda i mitten) runt ET, bl a annat trådstartaren Turlid som fick ett fint plus
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2011-12-01 14:16:24 följande:
    Fjällsippan, tack, jag ska ta en dos morgon och en kväll av Synarelan. Kan den blockera alltså? Är det inte risk att det släpper iväg ägg om man tar bort den? Eller att de utvecklas olika fort?
    Jo, Synarelan håller tillbaka tillväxten. Men jag skulle inte våga ändra ordinatioenn på eget bevåg, min läkare har superkoll på äggblåsor, och menar på att nedregleringens effekt håller kvar mycket länge och därför behövs inte sprayen under sprutperioden för bl a svårstimulerade. Jag har kört den metoden flera gånger nu, och äggen har inte släppt i förväg.
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-01 15:16:19 följande:
    fast jag har ju vaginalgel.... inte vagiatorer.. och då ska man absolut inte vila eller vara stilla eftersom då klumpar gelén ihop sig utan man ska vara i rörelse i minst 15 min efteråt.
    Zinfandel skrev 2011-12-01 15:11:46 följande:
    Här har jag sammanfattat allt om Prog eftersom det ofta kommer en massa frågor om dem Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m60984964.html

ska läsa igenom där lite..
    Om det är Crinone du har så ska du ta det vaginalt.
  • Fjällsippan
    pp08 skrev 2011-12-02 12:26:37 följande:
    Ingen ET idag. Oförklarligt enligt läkaren. Lite bortfall kan man räkna med men har aldrig varit så att vi inte fått ngt embryo kvar. Rena oturen

Nästa mens om 2 veckor, sedan efter årskiftet. Planerar kanske nytt försök på mensen därefter, månadskiftet jan/feb. 
    Åh nej vad ledsamt - stor kram till Dig!
  • Fjällsippan
    Maraki73 skrev 2011-12-02 13:28:13 följande:
    Ni som plusat när blev erat streck eller Plus starkare ? Är på RD 14 och det har inte blivit så mycket starkare på plusset/strecket tror ni det är för tidigt ? Testade pluss första gången på RD9 alltså 5 dagar sedan lite starkare har det blivit men inte mycket.
    Mitt plus varierade i styrka- exempelvis var mitt tjuvtest på RD 12 starkare än det på "den-riktiga-testdagen" på RD 16. Sedan blev det jättestarkt igen någon dag senare. Så för mig fanns det ingen rim och reson vad gäller styrka och svaghet på testen.
  • Fjällsippan

Nej, nej, nej, kalimero - är oerhört ledsen för din skull! Det är så grymt, ledsamt och orättvist - jag finner inga vettiga ord...stor kram, vännen!

• Fjällsippan

Vilken sorglig dag i tråden - Sushi, känner så med dig och är oerhört ledsen för er skull! *kramar om*

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?