• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel: kom att tänka på en sak som jag måste fråga - visst har du använt Menopur de senaste försöken? Jag vet att du vill ha "naturligt", men har du funderat på Fostimon? 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-12-28 17:19:00 följande:
    Hihi, min läkare, han är för rolig. Han ringde just och var riktigt arg över svensk sjukvård och att det ska vara så svårt att få ta prover, han har stångat sig blodig med min Beer-lista för att ta dem på mig. Han tycker det är för jävligt att vi ska behöva åka utomlands och betala en massa när det går att göra dem här, enligt klinikchefen är proverna inte ur "sjukvårdssynpunkt", trots att infertilitet är klassat som sjukdom.... 

Så nu deklarerade han bestämt "kom hit och knacka på min dörr kl 8 imorrn, bry dig inte om receptionen, kom direkt till mitt rum. Jag raderar allt om infertilitet i dina journaler och jag vet nog hur vi ska ta ett gäng prover, jag är inte bara läkare, jag fattar datorer också Skrattande"! Haha! Men, sa jag, hinner jag få provsvaren till måndag när vi är i Aten?! Du, sa han, det finns mobiltelefoner om jag ska ska ringa ner resultaten till kliniken. Vi fixar detta! Solig Puhh!!!
    Fantastiskt! Vilken läkare! Men det är verkligen anmärkningsvärt att  sjukdomen infertilitet måste raderas ur journalen för att proverna ska kunna tas, och att läkarna själva är "bakbundna" och inte kan agera utan att trixa. Vad spännande att det är dags för Greklandsresan nu; vilket bra sätt att inleda 2012. Det här blir ditt år, Zinfandel!
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2011-12-28 20:52:48 följande:
    Om ni var jag, skulle ni behandla er med doxyferm och Flagyl i förebyggande syfte inför IVF:en nu när jag sprayar, trots jag ej har undersökt mig?

Eller är jag knäpp då?
    Instämmer med Zinfandel, det skulle jag också ha gjort.
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2011-12-29 18:19:40 följande: