• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-04-17 12:11:11 följande:
    Nu är det bestämt att det blir ÄP på torsdag Glad Godingarna är nu 16-20 mm så det var rätt beslut att spruta en dag till och ett vul extra, en noggrannhet jag aldrig skådat i Sverige, en stor eloge! Nu hoppas vi på att ET går att genomföra på söndag istället för lördag eftersom jag tyvärr har ett stort jobb då... Vi håller tummarna! 
    Härligt Zin!!! Verkar lovande det här. Jag kommer att hålla tummarna på torsdag. Kl 9 eller?
    Kram Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2012-04-17 16:30:37 följande:
    Jag sa till dem idag på kliniken att jag är imponerad över deras noggrannhet och att jag aldrig fått mer än 2 vul i Malmö, då svarade läkaren helt lugnt "ja, kör man samma protokoll på alla så lyckas man ändå med 50-60% men vi vill lyckas med resten och det gör vi... Kvinnokroppar är nämligen alla olika så det är ett precisionsarbete.." Hör på den!! Värt att föreviga Flört
    Ha ha obetalbart bra!!!
    Vi borde trycka upp det där och dela ut till Sveriges alla kliniker Flört
  • Enya70
    pp08 skrev 2012-04-17 16:47:00 följande:
    Ingen bra vul 7+0. För litet embryo och låg hjärtakt. Hinnsäck o guleaäck syntes. Öven liten hinnsäck nr 2. Inga stora förhoppningar. Nytt vul senare
    Usch nej vad tråkigt Gråter. Vet ju tyvärr precis hur det där känns... för jävligt!
    Men som de andra skriver, håll ut bara liiite till och se hur det utvecklar sig. Vi håller alla tummar under tiden.
    Kramar!
  • Enya70
    Bengalen skrev 2012-04-17 18:01:25 följande:
    I så fall kan du nog börja hålla dem redan vid tio i. Flört Här är det aldrig tal om att de är försenade utan snarare tvärtom (med råge).
    Precis och så att jag hinner med att hålla dem överhuvudtaget innan Zin studsat ur stolen igen med massor med ägg i inkubatorn Skrattande
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2012-04-18 13:58:51 följande:
    Nu till en superlöjlig fråga från en nojjig tjorv utan ngn som helst sunt förnuft.
    Funderar på om ni tror att det är farligt att flyga innan v12?
    Tänkte flyga upp till mina föräldrar i norr och min mamma frågade om jag verkligen skulle flyga innan v 12 pga att trycket ökar i kroppen.

Grannens dotter hade  tydligen gjort ivf och då hade de sagt att hon skulle undvika flygresor innan v 12. Kan det verkligen stämma??????
    Hrmmmm jag bor ju i Uppsala och har gjort IVFer på CFC i Köpenhamn och jag har INTE kört bil dit Flört.

Har tom mailat fram och tillbaka med Svend angående om hormonsprutorna ev kan bli påverkade av flygröntgenutrustningen (då vissa proteiner spjälkas av strålning) då jag ju liksom fått ta med dem i handbagaget på flyget ner. Men Svend har då inte sagt ngt om att inte få flyga och så kan jag meddela att han intygar att hormonerna tål röntgen dessutom Skrattande.

Så jag flög alltså tillbaka till Uppsala två dagar efter ET. Sedan flög jag till Bryssel på jobbresa i v.13 samt till Dresden i v. 18 och till Skellefteå i v.22. Efter det har jag hållit mig på marken.

Men marsch iväg till apoteket och köp stödstrumpor så du inte får en blodpropp i benet när du är ute och flyger.

Kram Hjärta
  • Enya70

Åh Zin vad härligt att det gick så smidigt!!! Precis vad jag hoppades på för dig

• Enya70

Men what... Resten av inlägget bara försvann???
    Nåja så himla gött att det gick precis så smidigt som vi önskade och som vi andra upplevt och att du slapp må sådär dåligt.
    Körde du med enbart lokalbedövning?
    Och så 6 fina ägg också
    Vila nu ordentligt resten sv dagen fina du

• Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-20 06:39:22 följande:
    HAN ansåg att jag borde få follikelstimulerande hormoner emellan behandlingarna för att öka på mängd och kvalitet på mina ägg så att vi kunde öka chanserna att lyckas med våra heminseminationer....antar att det är typ gonal-f han menar???

Har läst lite om kvinnor som får det som har dåliga ägglossningar och de tar bara gonal och sen en ägglossningsspruta och sen kör de på

Kanske vore något... men hur bra mår kroppen av det i längden liksom...å andra sidan....ni är ju flera stycken här inne som gjort MASSOR (i mitt tycke) av IVF, hur mår ni?? Har det slitit väldigt hårt på era kroppar med hormonerna eller är den psykiska pressen värst?? Kanske svårt att svara på för det kanske är svårt att hålla i sär.....
    Tja jag vet inte heller hur kroppen påverkas naturligtvis men den info jag kan bidra med är att jag i somras i juli tog en Pergotimekur för att stimulera ägglossningen extra månaden efter jag kört Ludmilas bakteriell vaginos behandling. Inget hände dock den månaden utan mensen kom som vanligt.

MEN sedan körde vi en ny IVF i cykeln efter alltså i augusti och för första gången på 10 IVF försök så fick jag ett större antal äggblåsor som dessutom var mycket jämnare i storlek än tidigare.
    Det var sådan skillnad att både distansgyn och Svend på CFC i Danmark blev förvånade och kommenterade att nu jäklar händer det grejer.

Och vi plussade ju dessutom Solig. Efter detta har jag läst en del läkares utlåtanden att de tror att cykeln i månaden efter en hormonbehandling också blir boostad...

Kan kanske ligga ngt i det. För mig fungerade det iaf
  • Enya70

Jag har svårt att råda egentligen men om du själv känner för att köra dubbel så testa det.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?