slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-20 06:39:22 följande:
HAN ansåg att jag borde få follikelstimulerande hormoner emellan behandlingarna för att öka på mängd och kvalitet på mina ägg så att vi kunde öka chanserna att lyckas med våra heminseminationer....antar att det är typ gonal-f han menar???
Har läst lite om kvinnor som får det som har dåliga ägglossningar och de tar bara gonal och sen en ägglossningsspruta och sen kör de på
Kanske vore något... men hur bra mår kroppen av det i längden liksom...å andra sidan....ni är ju flera stycken här inne som gjort MASSOR (i mitt tycke) av IVF, hur mår ni?? Har det slitit väldigt hårt på era kroppar med hormonerna eller är den psykiska pressen värst?? Kanske svårt att svara på för det kanske är svårt att hålla i sär.....
Tja jag vet inte heller hur kroppen påverkas naturligtvis men den info jag kan bidra med är att jag i somras i juli tog en Pergotimekur för att stimulera ägglossningen extra månaden efter jag kört Ludmilas bakteriell vaginos behandling. Inget hände dock den månaden utan mensen kom som vanligt.
MEN sedan körde vi en ny IVF i cykeln efter alltså i augusti och för första gången på 10 IVF försök så fick jag ett större antal äggblåsor som dessutom var mycket jämnare i storlek än tidigare.
Det var sådan skillnad att både distansgyn och Svend på CFC i Danmark blev förvånade och kommenterade att nu jäklar händer det grejer.
Och vi plussade ju dessutom
![Solig Solig](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
. Efter detta har jag läst en del läkares utlåtanden att de tror att cykeln i månaden efter en hormonbehandling också blir boostad...
Kan kanske ligga ngt i det. För mig fungerade det iaf