IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Åh vad gulligt Katte att du tänkte på mig... Kram på dig! Hoppas ju få uppleva just det där inom kort. 19 dagar till BF...
Åh vad gulligt Katte att du tänkte på mig... Kram på dig! Hoppas ju få uppleva just det där inom kort. 19 dagar till BF...
Från astma o allergiförbundets hemsida:
Produkter som kan rekommenderas vid allergisk rhinit och graviditet.
Antihistamin
Loratadin, t.ex. Clarityn. Cetirizin, t.ex. Zyrlex. Levokabastin, t.ex. Livostin.
Cortisonspray
Budesonid, t.ex. Rhinocort Aqua.
NaÌ?svingevidgare
Nozovent, NaÌ?svid, Breathe Right.
KoksaltskoÌ?ljning
Nasaline.
Du har dock rätt Zin att man ska vara försiktig. Min läkare tyckte inte det var några problem o tydligen inte astma o allergi förbundet heller. Men jag är ju höggravid vilket är lite skillnad mot alldeles i början så jag vågar fortsätta knapra Clarityn
MissB jag fick byta ut Crinonet mot proggisar inga problem. Jag gillade verkligen inte Crinonet usch!
Turlid, jag och mannen hade ett jättebra samtal med läkaren vi även talat med tidigare i graviditeten och vi bestämde vaginal förlossning. Detta efter att hon skrivit in i journalen att pga vår historia vill vi ha kontinuerlig övervakning av lilltjejen från början med skalpelektrod och vid minsta tecken på att hon mår dåligt vill jag bli snittad. Dessutom kommer jag få bli igångsatt efter max en vecka efter BF. Läkaren höll med att jag absolut inte skulle gå över mer än så pga av riskerna med gammal moderkaka osv. Så skönt att bli lyssnad på och tagen på allvar. Känner mig tryggare nu och ser fram emot en vaginal förlossning!
MissB jag fick byta ut Crinonet mot proggisar inga problem. Jag gillade verkligen inte Crinonet usch!
Turlid, jag och mannen hade ett jättebra samtal med läkaren vi även talat med tidigare i graviditeten och vi bestämde vaginal förlossning. Detta efter att hon skrivit in i journalen att pga vår historia vill vi ha kontinuerlig övervakning av lilltjejen från början med skalpelektrod och vid minsta tecken på att hon mår dåligt vill jag bli snittad. Dessutom kommer jag få bli igångsatt efter max en vecka efter BF. Läkaren höll med att jag absolut inte skulle gå över mer än så pga av riskerna med gammal moderkaka osv. Så skönt att bli lyssnad på och tagen på allvar. Känner mig tryggare nu och ser fram emot en vaginal förlossning!
Usch så hemskt mamman. Jag lider verkligen med det har varit med om detta hemska själv för 1.5 år sedan. Styrkekramar!
Jag hade aldrig valt att ta emot ett donerat ägg från någon nära. Det skulle kännas alldeles för märkligt och risken att relationerna skulle påverkas till det sämre är ju väldigt höga. Tänk om syster el vem som nu donerar inte har samma åsikt som du vad gäller något kring barnet... Det är ju deras genetiska barn och det måste nog vara svårt för dem då att inte lägga sig i. Och märkligt för barnet att veta att moster är också genetisk mamma... Min ingifta svägerska var beredd att donera ägg åt oss men vi var helt överrens om att det i så fall skulle vara en korsdonation med okänd part. Tanken är ju fantastiskt fin hur som helst då det ju är ngt svägerskan skulle göra för mig och min mans skull
Katte-suveränt inlägg om embryodonation. Jag tycker precis som du att det är för mycket fokus på det biologiska.
Angående MA så blödde jag ingenting alls den gången det drabbade mig. Det gjorde jag däremot tre dagar innan TD nu när jag är gravid...
Zin - håller alla mina tummar för dig! Hoppas så för er del! Ja 16 dagar till BF . Helt ofattbart häftigt! Längtar sååååå efter lilllflickan.
Väl talat Katte!!!
Bengalen - usch vad tråkigt. Varma kramar till dig!
Slemmis - så härligt med ett plus! Stort grattis! Pass på och njut!