• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran jag ha sprutat allt från 10 till 15 dagar. Tänk på att ÄP blir 2 dagar senare än sista spruta o ägglossningsspruta. Jodå jag har haft ÄP på helgen flera gånger tack o lov då prio 1 är att göra ÄP när det är optimalt för äggen och INTE när personalen råkar ha lust att jobba. Men så går jag i Danmark oxå. Vet ej vilka svenska kliniker som plockar på helgen dock.
    Hoppas verkligen du får ÄP när det är bäst för äggen och inget annat. Lycka till!

• Enya70

Glömde förresten att jag aldrig lämnat blodpropp under mina 10 IVF. Däremot täta VUL som indikation på när ÄP är optimalt

• Enya70

Härligt Zin! You go girl!!! Blir så glad att allt går så bra för dig på CFC. Precis som det gjorde för mig. Och dubbelruvning, perfekt! Glädjekramar från mig!

• Enya70

Lillstoran på mina försök på CFC i Danmark fick jag tillbaka 2 st 2 ggr och 3 st 3 ggr. Första gången jag fick 3 tillbaka var på IVF nr 8 och på väg att fylla 41. Så det är absolut inget man gör särskilt lättvindigt ens på CFC.

• Enya70

Tjorven, vad bra att din man ska bli ordentligt utredd nu! Jag håller alla tummar att ni snart ska få goda besked och att bönan i magen växer på sig fint under tiden! Kram

• Enya70

Miss B hoppas ni får ett bra samtal med Svend imorgon!

Vi4- stor kram till dig idag!

• Enya70

Pp är så ledsen att det skulle gå såhär. Massor med omtanke o styrkekramar från mig!

• Enya70

Åh vad glad jag blir Miss B att det blev precis ett så positivt samtal med Svend som jag hoppades på. Han inger verkligen hopp och det bästa är att de får så goda resultat oxå så det är substans bakom orden.
    Och ja vi betalade också för ett försök först och när vi gjorde andra fick vi omvandla till 3-pack pris. Sjysst det med!
    Så kul att du blev glad och fick förnyat hopp!!!

• Enya70

Lillstoran jo jag förstår hur du tänker att det känns privat och kan vara jobbigt att folk på jobbet vet och frågar. Men det kan ju vara så att man inte kommer längre på den klinik man har närmst och efter ett antal försök så prioriterar man klinik efter potential till bäst resultat istället för närhet tro mig.

Jag har gjort 6 försök i Köpenhamn med vistelse där flera dagar i sträck i samband med ÄP och ET och vi bor i Uppsala. Dessutom med samarbetsgyn för alla VUL och så i Stockholm. Det hade aldrig funkat utan en insatt och förstående chef och kollegor. Jag väljer hellre att ta det lilla obehaget med att vara öppen på jobbet om detta och sitta här nu med en liten bebis i magen. Klart värt det!

Klart att många lyckas på den klinik som är närmst och då är det ju enkelt och smidigt men jag tror inte på att välja klinik efter bara de kriterierna om det inte visar sig fungera där efter några försök.

Viktigast är väl att få barn och mindre viktigt med jobbet och vad folk där tycker i tänker.

• Enya70

Jo faktiskt Zin har dom just ändrat rekommendationerna för många allergimediciner däribland Clarityn. Så det är helt ok för gravida. Senaste ok listan hittas på allergi o astma förbundets hemsida eller så kan man ringa Läkemedelsverket o få info. Det kan ta flera år dock innan bipackssedlar och FASS uppdateras så Läkemedelsverket har alltid senaste infinn. Jag är ju höggravid och björkpollenallergiker och går just nu på clarityntabletter, rhinocort Aqua nässpray och Lecrolyn ögondroppar. samt Symbicort astmainhalator pust... Samtliga är godkända preparat för gravida och ammande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?