• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Mary73 skrev 2010-12-15 15:34:53 följande:

Hej alla,
    Känner att jag behöver ngt slags forum där man kan ventilera allt man går igenom, och hittade denna tråden.
    Min man och jag har en son som är 8 år, som blev till på naturligt väg. När vi väl bestämde oss för syskon hände ingenting, och efter 4 års försök har vi nu i höst gått igenom vårt första IVF som tyvärr slutade i minus i början av november. Vi har två st 6-dagars odlade embryon kvar i frysen, som vi förhoppningsvis kommer att få tillbaka i början av januari. Det skulle kännas skönt att ha er som stöd och bollplank!

Välkommen hit! Lycka till med FET. Jag undrar också om du får tillbaks båda, Jag är i liknande situation själv med ett misslyckat första försök med två tredagarsembryon och sedan FET med ett femdagarsodlat som ledde till missfall. Om jag fick skulle jag gärna sätta in de två femdagarsodlade jag har kvar i frysen och ev. öka chanserna något. Ska prata med kliniken om detta. Har hört om andra som fått sätta in två blastocyster när de haft misslyckanden bakom sig.
  • Riita

Turlid - hur går det med ruvandet?
    Mitt FET som jag ska få tillbaka är tredagars-odlat.

• turlid70
    linköping68 skrev 2010-12-15 13:58:26 följande:
    Hej alla
    Har varit borta lite....  Börjar med att beklaga att det inte har gått så bra för en del och grattis till er som det gått bra för.

Våra hemmaförsök lyckades efter 1,5 år och stickan visade gravid! Men 2 veckors glädje böts mot sorg idag då jag börjat blöda. Troligt är väl att det lilla/e därinne inte finns kvar. Orken tryter och känslorna svämmar över. Att det inte går......

Ledsen Gråter
    Men vad f-n då, vad är det som händer, varför drabbas vi så hårt för? Så ledsen för din skull linköping68 Gråter. Hoppas ni hittar krafter att fortsätta kämpa vidare med hemförsöken.
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-15 18:21:55 följande:
    Turlid - hur går det med ruvandet?
    Mitt FET som jag ska få tillbaka är tredagars-odlat.
    Jo då, jag ruvar på. Ingen spotting, ingen mens, inget någonting än, eller ju, fick mensvärk ikväll, det är väl min bitch vecka nu. Hoppas att det är bra mensvärk. Tyckte att jag kände stickningar igår också, men jag jämt känner så mycket saker helt onödigt föresten. BIM har jag tidigast på lördag senast på måndag.

Håller tummarna för dig Riita!
  • Mary73
    Inanna Li skrev 2010-12-15 16:42:43 följande:
    Välkommen hit! Lycka till med FET. Jag undrar också om du får tillbaks båda, Jag är i liknande situation själv med ett misslyckat första försök med två tredagarsembryon och sedan FET med ett femdagarsodlat som ledde till missfall. Om jag fick skulle jag gärna sätta in de två femdagarsodlade jag har kvar i frysen och ev. öka chanserna något. Ska prata med kliniken om detta. Har hört om andra som fått sätta in två blastocyster när de haft misslyckanden bakom sig.

Ja, vi är nog också inne på att sätta tillbaka båda ifall vi får och att de klarar upptiningen. Vi är på Carlanderska i Göteborg, och jag vet inte alls hur de ställer sig till att sätta tillbaka 2 blastocyster. Tyvärr tror jag att vi hamnar mitt i deras julledighet, så jag förmodar att vi får vänta till slutet januari. När ska du gör nästa FET?

• Eviglängtan

linköping68: gör ont att höra, skit och åter skit..., varför, varför skall livet vara så orättvist.....? Saknar ord. Känns som det verkligen behöver hända posisitva nyheter på denna sida. Kram till dig eller er.

• Eviglängtan

Välkommen alla nya till denna sida.

• Eviglängtan

turlid70: hoppas så mycket på att du skall vända trenden på denna sida, jag menar så här j-vla illa kan det väl ändå inte vara, någon mer borde få plus och naturligtvis få gå hela vägen till förlossningen. Ruvar på och prata snällt med knoddisarna, för visst var det väl två du fick tillbaka?

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-12-16 19:15:04 följande:
    turlid70: hoppas så mycket på att du skall vända trenden på denna sida, jag menar så här j-vla illa kan det väl ändå inte vara, någon mer borde få plus och naturligtvis få gå hela vägen till förlossningen. Ruvar på och prata snällt med knoddisarna, för visst var det väl två du fick tillbaka?
    Jag ska göra mitt bästa :))

Fick bara en tillbaka, har inte kommit på hur den ska kallas. Några förslag?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?