• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2010-12-21 11:37:41 följande:
    Blodprovet inför KUB kan du oftast göra där och när du vill (efter v.10) och helst 1 vecka innan KUB -UL så att resultatet finns tillgänglig. Har du gjort blodprovet för nära inpå UL får du vänta ett tag på resultatet och det är inte att rekommendera. Hoppas allt ser bra ut!!
    Tack pp08!
    Var på inskrivning idag och det fanns faktiskt ett pyre med tickande hjärta därinne! Vilken lättnad.

Alla prover och inskrivningsfrågor tog över en timma och till slut började jag tveka om det ens skulle bli något ultraljud! Det är ju en privat MVC (för den låg nära jobbet) men hon sa att det kan vi få, om vi vill!!? OM vi vill, tänkte jag, det är därför jag är här, hi, hi...
    Det tog blodprov inför KUB men jag ska vänta på remiss till Östra för att få ultraljudet där. Hoppas det blir inom rimlig tid.
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-20 21:30:35 följande:
    Okej, tack! Jag har också jobbat som en idiot och skulle bevisa till hela världen hur duktig jag var, men ingen har sagt till mig tack för din insats och tack för att du levererat i tid, trots det fick jag löneförhöjning över 1 % mindre än vad facket hade förhandlat. Hade tänkt att gå ner i arbetstid annars och då redan 10% sänkning av arbetstid skulle ge mindre i lön än den lön jag får på nya stället, men jag behöver inte gå ner i arbetstid för att jag får 6 h  extra fritid per vecka och bara det är ju 15%.
    Sådär hade jag också räknat! Låter väldigt vettigt plus att restiden minskar. Tycker också att tid är värt mer än pengar (om man inte har för ont om pengar förstås).
  • turlid70

Riita, grattis till lyckad FET! Försök låta bli att stressa nu under jul. Lycka till med ruvandet Solig

Inanna, hoppas det blir ett FET i jan!

linköping68, tråkigt att det inte gick vägen, förstår att det suger när ni äntligen lyckades på egen hand. Hoppas verkligen att ni gör det igen och hoppas att kliniken vill hjälpa er. Önskar er jätte lycka till!

• turlid70
    Mamma gås skrev 2010-12-21 15:54:40 följande:
    Turlid: Som flera sagt innan - pengar är inte allt Glad  Härligt att det ser lovande ut med den uteblivna mensen!!
    Tack! Fortfarande ingen mens, är på dag 32 idag, brukar få mensen på dag 29 annars, men som sagd fick ÄL ganska sent förra gången så att mensen kan komma senare också dock senast imorgon tycker jag. Känner fortfarande ingenting i kroppen, fundersam hur det står till egentligen.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-12-21 20:01:46 följande:
    Tack pp08!
    Var på inskrivning idag och det fanns faktiskt ett pyre med tickande hjärta därinne! Vilken lättnad.

Alla prover och inskrivningsfrågor tog över en timma och till slut började jag tveka om det ens skulle bli något ultraljud! Det är ju en privat MVC (för den låg nära jobbet) men hon sa att det kan vi få, om vi vill!!? OM vi vill, tänkte jag, det är därför jag är här, hi, hi...
    Det tog blodprov inför KUB men jag ska vänta på remiss till Östra för att få ultraljudet där. Hoppas det blir inom rimlig tid.
    Oh, vad roligt att det gick så bra på inskrivningen Fahlvik. Vilken tur att du frågade om ultraljudet och så underbart att allting såg fint-fint ut. Hoppas ni får bra svar KUB, ska ni göra fostervattentest sen också?
  • Mamma gås
    Snösport skrev 2010-12-21 16:23:33 följande:
    Mamma Gås:

Mej känner du väl igen Kyss

även om jag inte behövt bearbeta min klinik så är födelseåret -68 så är et inte alla kliniker som vill ha en där längre tror jag hon menar. Jag är också -68 men hade som sagt fina ägg och alla försök tror jag har TSH värdet gått upp så de vill gärna att jag testar ingen korta metoden även om jag underar om det går så ska vi testa.    Så alla kliniker är olika och även beroende på bakgrund hos pacienten , antal försök  mm.
    Hihi.., ja absolut känner jag igen dig Glad Trevligt att vi följs åt här oxå Flört Är allt bra med dig?
    Hur är det på Falun, kan de tänka sig att behandla även efter 42? Hur har de kollat dina ägg? Vi pratade med läkaren sist vi var på CvL men jag fattade det som att det inte riktigt gick att kolla.. Annars fattade jag fel el så kollar dom inte sånt där.. Men det känns som det är en ganska viktig sak att kanske behöva veta, om det kanske är därför det inte tar sig.. Mm, känner att jag funderar mer o mer både på gott o ont. Jag blir ju mer medveten o kan fråga mer.
    Men nu är det snart jul o tid att njuta o ta hand om varandra!! Hoppas verkligen din kropp hämtar sig bra!! Jag har börjat gått till en människa som jag har stora förhoppningar till att han kan hjälpa oss el rättare sagt min kropp att komma i balans.

Kram kram Solig Ps. Hur kallt har ni idag?? 
  • linköping68

Tack alla för stödet!!!!

Vad skönt att ni finns så man kan "prata" med andra som förstår vilken situation man befinner sig i. Inte såna som inte kan förstå att det är svårt att bli gravid och hur mycket det tär på känslorna. Känslomässig berg-och-dalbana hela tiden. Vare sig man är på gång med IVF, är gravid, försöker bli gravid, får missfall eller vad det nu är. Jobbigt är det och man kan och vill inte kliva av åkturen för tidigt heller. Det kan ju finnas lite hopp kvar att det går nästa gång, eller nästa gång, eller nästa.....

Mamma Gås: jag och min man måste bearbeta kliniker för att de tycker jag är för gammal, är 42, och för att jag är för tjock. 178 cm och 115 kg. De vill inte ens träffas och diskutera saken. Detta trots att min dotter på 2 år kom till naturligt, och jag hade samma vikt då som nu. Läkarna hävdar att mina chanser är näst intill lika med noll att bli gravid med IVF.

Kör på för fullt med lite Cambridge och GI för att gå ner i vikt för att ytterligare öka chanserna till graviditet. Men nu har jag lite mer att argumentera med som Innana68 skriver.

Kramar om er alla !!!!!!!

• Betty Boop

I förra veckan ringde jag till fertilitetsenheten på HS och berättade om vårt missfall. Då kunde de inte garantera att vi får komma tillbaka för ett nytt PGD-försök. Panik! I går ringde de tillbaka och sa att vi FÅR komma tillbaka för ett nytt försök om några månader när min mens har kommit igång igen. Skönt med ett litet ljus i mörkret så här i juletid.

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-21 20:25:14 följande:
    Oh, vad roligt att det gick så bra på inskrivningen Fahlvik. Vilken tur att du frågade om ultraljudet och så underbart att allting såg fint-fint ut. Hoppas ni får bra svar KUB, ska ni göra fostervattentest sen också?
    Ja, så otroligt skönt!
    Vill absolut inte göra fostervattensprov! Har gjort det en gång och det finns knappt något värre för en sprutfobiker! Nu har jag ju gått i terapi mot spruträdslan och kan ta sprutor och blodprov (och akupunktur) utan vidare men vet inte om jag klarar den sortens nål än...
    Om KUB visar riskabla värden så får vi bestämma oss utifrån det, tänkte jag. Och om vi ska behålla barnet så spelar fostervattensprovet ingen roll.

Kommer att hänga här på julafton också för att se om det kommer ett positivt inlägg från dig ;o) På juldagen åker vi mot Dalarna, utan dator...
  • turlid70

Mensen har inte dykt upp än Glad vågar man hoppas lite-lite? Känner fortfarande ingenting i kroppen, lite ömma bröst kanske, men det brukar jag alltid ha innan mens. Sa till min man att jag vill tjuvtesta imorgon, men han vill inte, vill helst vänta till på söndag men gick med att testa på julafton.

Idag ska jag skriva på nya avtalet, men hur blir det om jag får reda på att jag är gravid bara någon dag efter jag skrivit på avtalet. Har jag skyldighet att meddela om det till min nya arbetsgivare innan jag börjar?

Imorgon ska jag säga upp mig. Vilken julklapp till chefen, fast kommer aldrig se hans min för att jag ska ringa då jag tog ledigt imorgon. Har lämnat min uppsägning till facket istället och dem väntar på min signal att överlämna den vidare.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?