• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Betty Boop skrev 2010-12-22 10:40:14 följande:
    I förra veckan ringde jag till fertilitetsenheten på HS och berättade om vårt missfall. Då kunde de inte garantera att vi får komma tillbaka för ett nytt PGD-försök. Panik! I går ringde de tillbaka och sa att vi FÅR komma tillbaka för ett nytt försök om några månader när min mens har kommit igång igen. Skönt med ett litet ljus i mörkret så här i juletid.
    Trevlig julklapp! Roligt att dem är så medgörliga. Går själv där och tycker dem är kanon, super trevliga, vänliga och glada. Jätte glad för din skull, hoppas verkligen att det går vägen nästa gång. Kram!
  • Skruttefia

turlid - du har ingen skyldighet alls att säga något om att du är gravid! Jag skulle absolut inte gjort det! Tidigast efter 12:e veckan, men du behöver inte säga till då heller om du inte vill

Tekniskt sett räcker det att du säger till 2 månader innan du tänker gå på föräldraledighet, men sannolikt lär det märkas tidigare än så

Kram o lycka till!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-12-21 20:01:46 följande:
    Tack pp08!
    Var på inskrivning idag och det fanns faktiskt ett pyre med tickande hjärta därinne! Vilken lättnad.

Alla prover och inskrivningsfrågor tog över en timma och till slut började jag tveka om det ens skulle bli något ultraljud! Det är ju en privat MVC (för den låg nära jobbet) men hon sa att det kan vi få, om vi vill!!? OM vi vill, tänkte jag, det är därför jag är här, hi, hi...
    Det tog blodprov inför KUB men jag ska vänta på remiss till Östra för att få ultraljudet där. Hoppas det blir inom rimlig tid.
    Vad härligt att allt är bra. Kul att du fortsätter skriva i denna tråden och ger oss andra hopp om att lyckas Solig. Också spännande att få veta vad som ligger framför en när man väl har lyckats. Alla tester och sånt som måste tas.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-22 15:04:44 följande:

Mensen har inte dykt upp än Glad vågar man hoppas lite-lite? Känner fortfarande ingenting i kroppen, lite ömma bröst kanske, men det brukar jag alltid ha innan mens. Sa till min man att jag vill tjuvtesta imorgon, men han vill inte, vill helst vänta till på söndag men gick med att testa på julafton.

Idag ska jag skriva på nya avtalet, men hur blir det om jag får reda på att jag är gravid bara någon dag efter jag skrivit på avtalet. Har jag skyldighet att meddela om det till min nya arbetsgivare innan jag börjar?

Imorgon ska jag säga upp mig. Vilken julklapp till chefen, fast kommer aldrig se hans min för att jag ska ringa då jag tog ledigt imorgon. Har lämnat min uppsägning till facket istället och dem väntar på min signal att överlämna den vidare.

Hoppas för dig allt jag kan! Positivt att mensen inte dykt upp än.

Lycka till med det nya jobbet. Trivselfaktorn är viktigare än lönen.
  • turlid70

Tjuvtestade imorse i allaffall, men fick tyvärr minusRynkar på näsan. Kan vara för tidigt, men har inte så stor hopp faktiskt. Mensen är fortfarande borta, men tycker att jag känner lite mensvärk.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-23 10:07:24 följande:
    Tjuvtestade imorse i allaffall, men fick tyvärr minusRynkar på näsan. Kan vara för tidigt, men har inte så stor hopp faktiskt. Mensen är fortfarande borta, men tycker att jag känner lite mensvärk.
    Neeej, Turlid. Det får inte vara så. Hoppas det var för tidigt att testa.
  • Mamma gås
    linköping68 skrev 2010-12-21 23:58:54 följande:
    Tack alla för stödet!!!!

Vad skönt att ni finns så man kan "prata" med andra som förstår vilken situation man befinner sig i. Inte såna som inte kan förstå att det är svårt att bli gravid och hur mycket det tär på känslorna. Känslomässig berg-och-dalbana hela tiden. Vare sig man är på gång med IVF, är gravid, försöker bli gravid, får missfall eller vad det nu är. Jobbigt är det och man kan och vill inte kliva av åkturen för tidigt heller. Det kan ju finnas lite hopp kvar att det går nästa gång, eller nästa gång, eller nästa.....

Mamma Gås: jag och min man måste bearbeta kliniker för att de tycker jag är för gammal, är 42, och för att jag är för tjock. 178 cm och 115 kg. De vill inte ens träffas och diskutera saken. Detta trots att min dotter på 2 år kom till naturligt, och jag hade samma vikt då som nu. Läkarna hävdar att mina chanser är näst intill lika med noll att bli gravid med IVF.

Kör på för fullt med lite Cambridge och GI för att gå ner i vikt för att ytterligare öka chanserna till graviditet. Men nu har jag lite mer att argumentera med som Innana68 skriver.

Kramar om er alla !!!!!!!
    Tråkigt att det ska behöva vara så krångligt med klinikerna, det är ju påfrestande med att det inte tar sig.. sen att du har argumentet att du blev gravid med tösen på naturlig väg o det är ju faktiskt bara två år sen.. Hoppas verkligen att dom ger er fler chanser!!

Turlid: Det kan fortf finnas chans för ett plus även om det ser mörkt ut nu.. Du har ju inte fått din mens än.. Glad 

Kramar o God Jul till er alla !!
  • turlid70

Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Suck, vad trist! Men jag har inte gett upp hoppet om er  Flört. Jag tror din lycka vänder nu när du börjar ett nytt, bättre jobb där du säkert får mer uppskattning än på det gamla. Jag skulle gärna sett minen på "gubbarna" när de får ditt besked, ha, ha! Skrattar bäst som skrattar sist...

Önskar din familj och er alla 40+ God jul! Tomte
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?