linköping68 skrev 2010-12-21 23:58:54 följande:
Tack alla för stödet!!!!
Vad skönt att ni finns så man kan "prata" med andra som förstår vilken situation man befinner sig i. Inte såna som inte kan förstå att det är svårt att bli gravid och hur mycket det tär på känslorna. Känslomässig berg-och-dalbana hela tiden. Vare sig man är på gång med IVF, är gravid, försöker bli gravid, får missfall eller vad det nu är. Jobbigt är det och man kan och vill inte kliva av åkturen för tidigt heller. Det kan ju finnas lite hopp kvar att det går nästa gång, eller nästa gång, eller nästa.....
Mamma Gås: jag och min man måste bearbeta kliniker för att de tycker jag är för gammal, är 42, och för att jag är för tjock. 178 cm och 115 kg. De vill inte ens träffas och diskutera saken. Detta trots att min dotter på 2 år kom till naturligt, och jag hade samma vikt då som nu. Läkarna hävdar att mina chanser är näst intill lika med noll att bli gravid med IVF.
Kör på för fullt med lite Cambridge och GI för att gå ner i vikt för att ytterligare öka chanserna till graviditet. Men nu har jag lite mer att argumentera med som Innana68 skriver.
Kramar om er alla !!!!!!!
Tråkigt att det ska behöva vara så krångligt med klinikerna, det är ju påfrestande med att det inte tar sig.. sen att du har argumentet att du blev gravid med tösen på naturlig väg o det är ju faktiskt bara två år sen.. Hoppas verkligen att dom ger er fler chanser!!
Turlid: Det kan fortf finnas chans för ett plus även om det ser mörkt ut nu.. Du har ju inte fått din mens än..
Kramar o God Jul till er alla !!