• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-19 10:17:44 följande:
    Inanna, skönt att kroppen sköter sig trots allt. Hoppas att din ÄL inte krånglar denna gång och dina planer håller. Håller tummarna för det! Kram.
    Tack min vän! Det verkar ju hoppfullt för dig med ruvandet. Symptom kan komma och gå om man är gravid. Mensvärk behöver inte vara negativt. Kram och fortsatt lycka till! Det måste bli plus på självaste julafton!
  • Zinfandel

Turild - kommer du att testa innan eller vänta till julafton om inte mensen dyker upp..?!

• Mamma gås

Vi håller tummarna Turlid att det blir en superfin julklapp detta år Glad Jag är oxå nyfiken på om du kommer tjuvtesta nåt??

• turlid70

Jag kommer att tjuvtesta på julafton om inte mensen dyker upp, officiell TD är ju den 26/12.

Än så länge ingen mens, men jag känner absolut ingenting i kroppen, misstänker det värsta tyvärr.

• turlid70

Imorgon är det 2 veckor sedan äl och fortfarande ingen mens, hoppas hoppas att den uteblir på länge.

På tal om annat så fick jag erbjudandet till ett annat jobb, lite sämre lön men kortare arbetsvecka och närmare hem, sparar minst 1 timme per dag, plus bonus i slutet av året. Är naturligtvis lockad och jag har i princip accepterat erbjudandet , men är det värt att gå ner i lön, vad tycker ni?

• Zinfandel

Jag har gjort det och det ångrar jag inte en sekund. Nu för tiden har jag alltså mindre pengar men betydligt mycket mer egentid, fritid och tid för livet... Jag har en helt annan livskvalitet som jag värdesätter mycket högre. Pengar har inte alls samma värde längre, så länge vi kan betala våra räkningar, njuta av livet och unna oss lite restaurangbesök då och då och en semeterresa någon gång om året. Sen behöver man faktiskt inte mer! Från att ha jobbat otroligt mycket och "gjort karriär" var det ett enkelt val, som jag inte ångrar en sekund. Kör!!!

• sushikatten

Håller med det där med lönen! Funderade ett tag på att byta jobb för högre lön men står faktiskt över. Det är inte alltid värt besväret.

Är inne och kollar forumet men lägger inte in så många kommentarer.

Turlid: Håller tummarna!

hälsar till ER alla starka där ute!

• turlid70
    Zinfandel skrev 2010-12-20 17:56:10 följande:
    Jag har gjort det och det ångrar jag inte en sekund. Nu för tiden har jag alltså mindre pengar men betydligt mycket mer egentid, fritid och tid för livet... Jag har en helt annan livskvalitet som jag värdesätter mycket högre. Pengar har inte alls samma värde längre, så länge vi kan betala våra räkningar, njuta av livet och unna oss lite restaurangbesök då och då och en semeterresa någon gång om året. Sen behöver man faktiskt inte mer! Från att ha jobbat otroligt mycket och "gjort karriär" var det ett enkelt val, som jag inte ångrar en sekund. Kör!!!
    Okej, tack! Jag har också jobbat som en idiot och skulle bevisa till hela världen hur duktig jag var, men ingen har sagt till mig tack för din insats och tack för att du levererat i tid, trots det fick jag löneförhöjning över 1 % mindre än vad facket hade förhandlat. Hade tänkt att gå ner i arbetstid annars och då redan 10% sänkning av arbetstid skulle ge mindre i lön än den lön jag får på nya stället, men jag behöver inte gå ner i arbetstid för att jag får 6 h  extra fritid per vecka och bara det är ju 15%.
  • pp08
    Fahlvik skrev 2010-12-18 18:38:38 följande:
    Jag mår ju illa som vanligt så jag hoppas du har rätt. Kommer in i vecka 10 på måndag och en del av KUB (blodprovet?) bör man göra från v.10 och resten innan vecka 13. Jag får remiss från mvc (i så fall) på tisdag men hur länge jag måste vänta vet jag inte.
    Vet inte hur vi reagerar på ett sämre KUB-värde och jag hoppas att vi inte behöver ta ställning, är ju så svårt...

Var det BIM idag? Håller alla fingrar, inte bara tummar!
    Blodprovet inför KUB kan du oftast göra där och när du vill (efter v.10) och helst 1 vecka innan KUB -UL så att resultatet finns tillgänglig. Har du gjort blodprovet för nära inpå UL får du vänta ett tag på resultatet och det är inte att rekommendera. Hoppas allt ser bra ut!!
  • Inanna Li

Idag har jag talat med min läkare och planen blir FET 2 tidigast 10 januari då labbet på kliniken öppnar igen. Håll tummarna för att jag inte får omslag på ÄL-stickan före 4 januari Tungan ute. Jag får inte sätta in 2 blastocyster då hon menade på att det är stor chans till graviditet på blastocyster och dessutom ökad risk för enäggstvillingar. Hon sa också att det i så fall vore synd om jag blir gravid med 3 eftersom missfallsrisken då blir för stor. Så jag hoppas på det bästa med nästa upptinade lilla blastis. Även om den förra hade kromosomfel behöver ju inte de andra två ha det.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?