Zinfandel skrev 2010-12-20 17:56:10 följande:
Jag har gjort det och det ångrar jag inte en sekund. Nu för tiden har jag alltså mindre pengar men betydligt mycket mer egentid, fritid och tid för livet... Jag har en helt annan livskvalitet som jag värdesätter mycket högre. Pengar har inte alls samma värde längre, så länge vi kan betala våra räkningar, njuta av livet och unna oss lite restaurangbesök då och då och en semeterresa någon gång om året. Sen behöver man faktiskt inte mer! Från att ha jobbat otroligt mycket och "gjort karriär" var det ett enkelt val, som jag inte ångrar en sekund. Kör!!!
Okej, tack! Jag har också jobbat som en idiot och skulle bevisa till hela världen hur duktig jag var, men ingen har sagt till mig tack för din insats och tack för att du levererat i tid, trots det fick jag löneförhöjning över 1 % mindre än vad facket hade förhandlat. Hade tänkt att gå ner i arbetstid annars och då redan 10% sänkning av arbetstid skulle ge mindre i lön än den lön jag får på nya stället, men jag behöver inte gå ner i arbetstid för att jag får 6 h extra fritid per vecka och bara det är ju 15%.