IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack för tumhållning!
Maryhe, när jag hade ÄL efter min misslyckade IVF i vintras kände jag av foglossning. Så visst kan kroppen vara upp och ner efter alla hormoner. Kalimero, så himla tråkigt att ditt välplanerade försök inte blev som det var tänkt. Underverket, när jag var gravid med nr 1 flög jag över Atlanten två gånger. Först i v 18 och sen i vecka 26. Håll bara koll på vad din försäkring tillåter. Och det kanske inte är så roligt i början av graviditeten med alla främmande lukter. Denna grav är jag dock glad över att vi inte ska flyga och fara. I går fick jag träffa läkare och han sjukskrev mig på halvtid pga sammandragningar. Gossen mår bara fint. Hej alla nya!
Ska sluta skriva från min iPhone... Den skiter i radbrytningar.
Fjällsippan, jag är så imponerad av alla dina försök! Att du har orkat! Jag håller tummarna stenhårt för embryo nr 27 och 28!! Turlid, härligt att höra att du mår bra. Jag mår bra men upplever denna grav som tung och jobbig. Även om jag vill och det behövs har jag verkligen inte en tanke på att kratta löv. Inanna, min bm har forskat på stress och ivf. Sök på Lisbeth andersheim och ivf. Jag hoppas att du tar dug igenom din livskris med ett plus i bagaget. En stor kram till alla fina kämpare!
Hej Hopp alla goa kämpare!
Söndagen 29 januari föddes min son! Det var en okomplicerad och mycket bra förlossning. Vi åkte hem dagen efter och alla mår bara bra! Jag är mycket lycklig! Just nu sover underverket och har gjort det en bra stund. Det är lite skönt att få en stund själv men jag saknar honom i min famn.
Jag försökte uppdatera listan men lyckades inte... Är någon snäll och lägger in följade:
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan, son 29/1
Jag är ledsen över att jag lämnade er i höstas. Jag blev sjukskriven pga sammandragningar och så här efteråt tror jag att jag gick in i nån depression av något slag. Satt bara och glodde på TV och var ledsen över att graviditeten inte blev som jag tänkt mig. Kändes ju inte riktigt aktuellt att vara i denna tråd och klaga på en graviditet... Nu känns allt toppen igen! Det började vända efter nyår.
Jag har läst lite då och då i tråden. Men för att inte riskera glömma någon skriver jag så här:
En stor kram till er som kämpar. Jag slutar aldrig hålla tummarna för er, ni goa, kunniga, härliga kämpare!
Grattis till er som blivit gravida!!!
Grattis till er som fått era efterlängtade barn! Ett litet extra grattis till dig Turlid, vår härliga trådstartare!