• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Blottlägga testiklarna lät ju inte som nån höjdare... Det har jag missat att man kan/ibland måste göra.

Jag tycker bara det låter så hemskt med den där "apparaten" och att nån annan ska vara med och "fixa"... Min man hade tillräckligt med ångest att runka själv i en burk hemma. 

• No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-19 13:35:14 följande:
    Alltså, att jämföra med blodprov är höjden av okänslighet och jag tycker inte ni ska ge med er på något som helst villkor - även om det är en avgörande bit i resan mot barn. Det är era kroppar och era viljor som bestämmer, punkt slut. Du ska absolut inte behöva förklara anledningen till det, utan bara att ni tänker vara två om det hela vägen. Så funkar det liksom att göra barn, även om det är på klinik & labb. Det kommer att vara otroligt viktigt att ni har gjort allt inför öppen ridå för varandra och att ni har gjort allt tillsammans. Är denna sköterska fortfarande inte medgörlig så gå till hennes läkare. Ni ska inte ge med er!!
    *tummenupp* Ord och inga visor och jag kan bara hålla med!
  • No Ka Oi

Vad är det där för apparat egentligen?? Du behöver inte svara om du inte vill, jag kanske är påflugen men din situation är så (för mig) annorlunda och jag är så nyfiken av mig.

• No Ka Oi
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 15:03:08 följande:
    du får fråga huur mycket du vill.. hela den här grejen har fått mig att bestämma mig vad jag vill arbeta med när jag är färdig med skolan (också det påbörjat på gamla dar).. så det är bra övning för mig

-
    -
    -
    Denna apparat ska då hjälpa till...den finns att beskåda på www.spicymate.se/ferticare-personal-p-785-c-2...

Fråga gärna mer om det är okej för övriga i tråden.. vi har ju alla våra olika historier.
    Alltså det är så skit med IVF men det är så härligt att läsa att något gott kan komma från det oxå.

Jag är bra nyfiken men jag tror jag klickar på den länken hemma istället för på jobbet!!!! Cool
  • No Ka Oi
    Snösport skrev 2011-05-19 15:24:21 följande:
    No Ka Oi: ha ha ha tänkte samma för annars spärras väl min dator helt..kommer ju knappt in på gymmets hemsida för det är ju eventuellt spelsida då det är sport.....  
    Vad betyder ditt nick på svenska?
    No Ka Oi är språket (vad nu det heter...) dom pratar på Hawaii och betyder ungerfär "det bästa". Vi var där för att glömma (vilket knappast lyckades...) vår barnlängtan. Skulle käka pizza och en av pizzorna kallades No Ka Oi, servitrisen förklarade att det var deras bästa pizza. Och jag tänkte väl på nåt sätt att utfallet av allt det jobbiga med IVF blir ju "det bästa".

Varför du kallar dig Snösport är det väl ingen tvekan om!!! Flört
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-19 15:46:15 följande:
    Haha, nämen nu är jag vansinnigt full i skratt - tack vare att du är det muskolösa Slemmis!! Snacka om att ta den bittra verkligheten med (någotsånär) skratt. Tänk vad mycket man inte vet! Och vilken tur att det finns såna mojänger!! Men att testa en sån apparat låter ju som att låna nåns dildo FlörtSkrattande Och vi som klagar och tycker det är jobbigt.... Som tur är bor vi nära kliniken så mannen kan göra det hemma - han skulle aldrig fixa det på kliniken... Första gången vi kom med burken till kliniken var jag lagom nervös och sprang omkring på p-platsen för att fixa biljett som en yr höna (!) varpå jag hör min ytterst lugne man säga "älskling, du kanske inte ska springa omkring med burken i högsta hugg, du kanske ska stoppa ner den i väskan...." Haha, jag bar den som det dyrbaraste jag hade Tungan ute
    Det här är den mest komiska IVF-tråd som finns!!!

Eh, Ja, jag vet att jag skrev att jag inte skulle skriva så mycket här. Men ja, jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Ja, jag är ruvare. Ja, jag är som alla andra som ruvar, totalt nojjig, okoncentrerad, analyserar allt och på gränsen till galen.
  • No Ka Oi

För övrigt gillar jag inte ordet ruvar. Men jag vet inget bättre ord.

*knäpp*

• No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-19 16:10:47 följande:
    No Ka Oi: men då kan vi ju börja rabbla upp alla "symptom" då i värsta nojjigheten.....  Flört Då säger vi att vi PUPOar istället, alltså puppar Skrattande
    Jag hade symton redan innan jag fick tillbaka embryot så jag litar inte ett dugg på min kropp och vad jag känner just nu!!!
  • No Ka Oi

Nu har jag spanat på den omtalade "apparaten". Den såg ju inte så farlig ut! Hade väntat mig nåt monster. Kunde ju inte låta bli att titta på lite annat oxå...

Ha en bra kväll! Håller tummar till dom som behöver!!! 

• No Ka Oi
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5                                      

***ÄP***
     Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?