• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-05-24 19:43:06 följande:
    No Ka Oi: snart TD! Läget..?!
    Humöret pendlar något grymt. Från totalt nojjig, nipprig nervös till lugn. Fastnar ofta med blicken och bara glor på nåt oväsentligt.  Jag har kollat och räknat i kalendern fram och tillbaka, BIM är passerat med marginal. Tuttarna är stora och lite ömma, det pirrar ibland i bröstvårtorna, det drar i ljumskarna emellanåt. Och idag tyckte jag verkligen att maken luktade såå illa!!!

Det är bara imorgon kvar att stå ut..... Undrar hur många gånger jag kommer springa på toa!?!?!

Tack för att ni frågar! Solig
  • No Ka Oi

Tack för alla grattis!

Slemtorsk, det ska gå bra för dig oxå! Kul att du startat en blogg. Modigt! Även om jag kanske berättar lite här är jag inte alls beredd att skriva om allt i en blogg.

Lenafena, hoppas hoppas du oxå får ett plus. Jag tjuvtestade i lördags med RFSU tidiga test. Det läste jag här på FL ska vara ett av de känsligaste men jag fick minus. Och nej jag tar inte prednisolon, vet inte ens vad det är...

Fjällsippan och Inanna, visst var det bra gravsymtom men jag vågade verkligen inte tro på dom... I går kväll mådde jag så illa. Jag visste inte om det var nervositet, graviditet eller om den rökta fisken var dålig. Jag var så fruktansvärt nervös, kunde inte sitta still. Glömde tom bort att det var Greys Anatomy!!!

Tjej38, Grattis!!

Inanna och Mia, grattis till de många äggen!

Zinfandel, det var verkligen värsta rysaren i går kväll och i morse. Jag ville inte testa. Jag tänkte att jag skiter i det och gör det på måndag istället! Vilken lycka det var när maken vände på testet och sken upp som en sol!

En stor kram till alla som behöver det! Hjärta

• No Ka Oi

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

• No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-27 11:41:21 följande:
    Pratade med kliniken och ville ha recept på progresteron, men fick det inte Skrikandes. Det räcker sa dem, men man ska ju fortsätta till v12 sa jag! Men inte det, deras läkare säger att det räcker. Så arg!

Som tur är så har jag kvar lite från förra behandlingen plus ett uttag på 6 paket till från förra gången också, så att det räcker till VUL då jag är i v8 i alla fall. Ena gången fick jag alltså 12 paket, andra bara sex, varför det? Vad säger era läkare hur länge ska man ta proggisarna?

Skulle jag minska dosen till 2ggr om dan då räcker de längre. Vad tycker ni? 2 progresteron är ju bättre än inget alls eller hur. Eller ska jag köra med 3 tills de tar slut? Kan man köpa fler utan recept?
    Jag har kvar proggisar hemma från färskförsöket i vintras. Vet inte hur många... Jag har inte fått order om proggisar nu. Så dom bara ligger kvar därhemma. Vill du ha dom?
  • No Ka Oi
    mamman0301 skrev 2011-05-27 11:59:22 följande:
     ja shit vad nojjig o tramsig jag är.
    Välkommen till klubben! För mig går inte nojjigheten över heller. Det finns alltid nåt att nojja sig över!!!
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-27 12:27:32 följande:
    Nu får ni lugna er Flört Är ju inte på TD ännu ens Flört Och näää BIM är inte helt passerad än.... Återkommer! {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag håller tummarna så hårt så hårt!!!
  • No Ka Oi
    Inanna Li skrev 2011-05-27 12:35:41 följande:
    Tack för alla lyckönskningar! Jag kan ärligt erkänna att det var mycket mer nervöst idag än på ÄP i onsdags. Då hoppades jag på 8-10 ägg och blev glatt överraskad när det blev så många som 13. Idag var jag ju orolig över kvalitén på mina ägg och sambons spermier då vi bara fick 3 av 6 mogna befruktade för två månader sen. Men det gick jättebra idag. Av 13 ägg var 12 mogna att bli injicerade med ICSI. 10 av 12 hade lyckats bli befruktade och alla hade delat sig helt normalt. 4 var av toppkvalité. De övriga 6 var inget av dem dåliga men skulle behöva odlas vidare för att se om de skulle bli bra nog att frysa på dag 5. Så jag ställdes inför dilemmat att frysa 2 st 2-dagars idag och slänga 6 halvbra ägg eller odla vidare 8 ägg tills på måndag. Båda läkarna tyckte att jag skulle frysa de övriga två av toppvalité och kassera resten och inte ta risken att få nada till frysen på måndag. Jag gjorde som de sa men vet inte om jag gjorde rätt. De vägrade också frysa 2 idag och odla vidare 6 tills på måndag för att de aldrig gör så {#emotions_dlg.djavulsk}! Jag vågade inte "gambla" med 8 ägg och riskera att få 0 till frysen men tänk om flera tagit sig och jag fått 2-5 blastisar till frysen på måndag? Hur hade ni gjort? Jag var ensam och kunde inte rådgöra med min sambo och fick ta ett snabbt beslut. Nu har jag i alla fall två toppägg i reserv i frysen!

Det är bara att ruva vidare nu och hoppas att Li och Lo 2.0 får stanna kvar! Jag är dunderförkyld och har ont i halsen och hoppas att immunförsvaret inte orkar stötta bort de små liven!

Kram till alla!
    Sicket jobbigt beslut... konstigt att dom inte ville frysa några och odla vidare på andra... Nu håller jag tummarna att Li och Lo 2.0 (härligt namn!) stannar kvar hos dig!
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-27 13:03:40 följande:
    (nu börjar jag snart kalla dig för Noki ;)
    Det var en bra förkortning!  
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:08:31 följande:
    Spara de så länge, jag hämtar ut resten på mitt gamla recept och det lär ju räcka ett tag. Sen ska vi se. Tack för du vill dela med dig. Hur är det med dina sympton idag?
    Här kommer mina tuttar.
    -
    -
    -
    -
    -
    Och här kommer resten av kroppen. Dvs dom är skitstora och ömma. Och dom är inte direkt små från början heller... Lite molvärk i livmodern och lite drag i ljumskarna, önskar att det vore mer. Lite illamående oxå. Ska köpa tuggummi, det hjälpte mot illamåendet föra gången. Sen är jag otroligt glad (orkar inte oroa mig just nu, det lär börja vilken dag som helst) och kan inte koncenrera mig på jobbet alls!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?