• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag testade tidigt i morse. Det blev bara ett streck. Gråter lite och hoppas ändå.

• No Ka Oi
    Mia69 skrev 2011-05-21 16:46:56 följande:
    Det finns naturligtvis ingen fördel med totalfrys. Färskförsök ger ju högre chans till graviditet än frysta embryon utöver risken för att frysta embryon inte klarar upptining.

Jag vill protestera lite. När det inte lyckades på mitt första färkförsök (2005, långa metoden) sa läkaren att vissa har lättare att bli gravid med frysta för då görs det (oftast) i en helt naturlig cykel och då är inte kroppen så uppochner av alla hormoner man stoppat i sig. Och än så länge stämmer det för mig. Jag har gjort två färskförsök som blivit minus. Ett FET som blivit minus. Och två FET som blivit plus! Det ger mig hopp och kanske någon mer.

Snösport, Grattis!!! Underbart att lyckas sponatant när man är inställd på IVF. Grattis igen!!!

Fruttan, Neej... Så tråkigt. Vi skulle ju lusa ner tråden med plus...

Ego, har inte testat igen, ingen mens. Jag hoppas och hoppas och hoppas. Har varit alldeles disträ i helgen.

• No Ka Oi
    Mia69 skrev 2011-05-23 08:50:07 följande:
    Det var inte meningen att ta bort hopp från de som genomgår FET!
    Nej, det gjorde du inte!!! Då skulle man ju inte göra FET. Jag ville bara förmedla vad min läkare sa till mig. För övrigt är det nog inte så lätt att brt det minsta lilla hopp för en IVF:are. Jag triggar på minsta lilla hopp!!!
  • No Ka Oi
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 14:47:48 följande:
     Jag kan konstatera att man aldrig blir expert på att vara ruvare, även om den är femtonde gången för mig så känner jag mig ändå som en nybörjare. Varje gång!

Enya: CvL ordinerar vaggisar 3 ggr/dag. I Falun var det 2 ggr/dag, så när sonen blev till hade jag bara 2 ggr/dag och det funkade utmärkt. Men jag tar seden dit jag kommer och tar 3 ggr/dag nu när jag går på CvL. 
    15 gånger! Jag är impad att du orkar. Fast vill man verkligen nånting så...

Det här med Progestteron... Jag har bara fått det vid mina färskförsök. Inte vid FET. Är det för att ni andra har gjort så många försök som ni tar varje gång? Eller är det så olika från klinik till klinik? Inte för att jag saknar dom jag bara undrar lite. 
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-23 18:37:16 följande:
    Embryot trillar aldrig "ut", det löses upp i så fall och ja, det kan det göra redan första dagen utan blödning. Så krass är verkligheten. Men det kan naturligtvis också vara kvar! Många kvinnors ägg blir sannolikt befruktade utan att man vet om det men det fäster aldrig och mensen kommer därför som vanligt. Det är en fördel för oss som gör IVF att vi vet om att vi har ett embryo inom oss!
    Det är så fräckt att veta att jag är så nära gravid man kan vara!

Har läst nångång här på FL att en läkare hade sagt till en tjej som var orolig att embryot kunde trilla ut att embryot var som ett dammkorn mellan två pannkakor!! 
  • No Ka Oi
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 18:52:28 följande:
    Tack chichisita för pepp ! Ja, det är helt lönlöst att försöka förstå sin kropp när den är så progesteronstimulerad, du har rätt. Hamnade ändå i någon slags desperation idag, en riktig ruvarsvacka redan. 
    Åh, det hade jag i fredags och även i helgen... Det är så tungt. Idag mår jag bättre. Hoppas det går över snart för dig oxå!!!
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-23 19:36:45 följande:
    Testet idag visade starkare streck än sist, så jag vågar flytta mig ner på listan Solig. Samtidigt tar jag mig friheten och rensa lite i den. Ta inte illa upp utan fixa gärna tillbaka istället om jag gjort fel Flört
    Då får jag säga det officiella grattiset nu då! Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Bra med rensning av listan, blir lättare att läsa.

Ego, jag har fått magknip och svullen mage... Riktigt ont gör det emellanåt... 
  • No Ka Oi

Ego, jag vet inte om jag har feber men temperaturen varierar upp och ner hela dagen. Ofta känner jag mig väldigt varm. hoppas hoppas det är ett bra tecken.

Märtaros, min cykel blev några dar längre efter hormonerna i vintras.

Boe, ingen aning om det där med färga håret. Jag var oxå dålig i magen när jag gjorde IVF:en i vintras. Jag blev orolig och ringde kliniken. Hon avfärdade det direkt. hade det varit överstimulering hade det funnits fler symtom.

Zinfandel, tidigare har jag inte heller velat testa. Vill på nåt sätt hellre ha mens än ett negativt test.

Nina, det är ju snart dax!!!

Dagens mantra: Jag ska göra gravidlistan längre!

• No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-24 11:44:30 följande:
    Min mage är inte lika svullen idag som igår och det känns att den är på väg till normalt läge. Tyvärr känner jag inga andra symptom och det gör mig så oerhört orolig. Förra gången när jag fick MA så försvan plötsligt alla mina grav symptom en dag och jag visste att något gick fel, den känsla har jag just nu och jag är på gränsen till en psykisk kollaps. Vet inte hur jag ska överleva dagen....
    Åh... Kram! Jag hoppas så att det bara går lite upp och ner bland symtomen. Håller tummarna hårt för dig och ditt lilla embryo!
    Inanna Li skrev 2011-05-24 11:22:28 följande:
    Spännande med alla er som har TD snart! Nu bestämmer vi att ni ska plussa den ena efter den andra! Så det så Skrattande!
    Japp och du ska snart följa efter!! Stort lycka till på ÄP i morgon!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?