• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-01-17 18:58:33 följande:
    Precis, den funkar alltså både upp och ner?! Skumt...... Vilken mirakelgrej i så fall.....!
    Ja, ska du prova? Jag har varit lockad flera gånger...
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2012-01-17 16:04:27 följande:
    Så jag skickade ett mail till IVF-kliniken nyss och ställde frågan om ev. för snabb stimulering och LH-prov och så. Det är ju för sent att utreda det nu, och jag tror inte att BM kan svara, men det hjälpte mig att skyffla över frågan på dem. Att inte gilla läget och visa det är nästan hälften vunnet ibland Får se vad de säger. 
    Bra gjort! Jag är väldigt nyfiken på deras svar. 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-01-17 19:16:56 följande:
    Det tror jag inte på, att de ersätter i efterhand. Då har man ju redan betalt så varför ska de då betala, tänker de väl?! Nä, det vågar jag inte chansa på...
    Nä, chansa inte på det. Det var bara en tanke som for igenom mitt huvud (bland en massa andra konstiga tankar ). Hoppas att det löser sig under morgondagen!
  • Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-01-17 20:06:04 följande:
    Såg att ni diskuterade LH tidigare, kollade mina senaste testresultat o jag hade 4,8. Vet ni om det är normalt?
    Jag hade 4,6 på min fertilitetsutredning - vilket de sa var normalt.
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2012-01-17 20:50:49 följande:
    Fjällis, jag har också skrivit till kliniken. Ni skulle se!!jag skickade med en bild på Tusse med så att läkaren ska få lite kontakt med verkligheten. Jag har börjat med Primolut nor och nästa vecka ska jag prata med läkaren som skrev in mig. Jag tänker att jag ska börja med gonal f när mensen dyker upp. Men ska kolla med läkaren nästa vecka om detaljerna. Jag har fått så mycket hjälp av er och dig för att kunna släppa det som hände igår!! Tack!!
    Instämmer med Zin, bra gjort! 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-01-17 14:08:20 följande:
    Victoria: De utländska klinikerna brukar föredra lägre dos och fler sprutdagar men de det varierar säkert också. Jag har fått en känsla av att Sverige utgår ifrån de största blåsorna och tar dem istället för att spruta lite till, förlora dem och invänta de mindre istället. Hoppas du har fått bra svar idag!
    Nu Syskon skrev 2012-01-17 20:48:57 följande:
    Det jag har fått höra är att kvalitén blir sämre på de kvarvarande äggen när den första ägglossar. Då börjar de andra tillbakabildas, så därför vill man inte vänta för länge och ha så jämna blåsor som möjligt.
    Jag är nyfiken på vad som egentligen gäller här - liksom Syskon nu har jag hört att det inte är optimalt att släppa en större blåsa och invänta de små. Någon läkare sa till och med att det inte är möjligt, när kvinnan får sin LH-topp i samband med att en större blåsa sticker så sticker antingen de andra också, eller så tillbakabildas de. En annan har nämnt att om man inte ta hänsyn till den styrande blåsan så kan man komma i ofas till återföring; livmoderslemhinnan kan agera på den första blåsans avgång och därmed kommer inte den att vara optimal till ET. Men jag vet inte, någon som vet vad det är som gäller?
  • Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2012-01-17 23:36:22 följande:
    Ha ha
    Började precis fundera över mina siffror
    Jag menade 12000kr så halva beloppet
    Ja den skulle alltså hjälpa livmodern att utvecklas och hon menade då att östrogen produktionen kunde öka
    Förstår ff inte riktigt
    Jag inte heller någon koll på det här med massage av de nedre regionerna - var det en rysk gynekolog? 
  • Fjällsippan

Vi 4
    : imorgon (oups vad klockan är mycket, idag menar jag) tänker jag på dig - hoppas så innerligt att allt ser fint ut på VUL!

{#emotions_dlg.flower}

Godnatt mina kära vänner! Ni är fantastiska och jag är så glad att jag har Er! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?