• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för snön igår! Jag slängde in lunch + friskvårdstimme mitt på dagen och skottade snö för brinnande livet i strålande sol, under knallblå himmel, och så gick jag 45 minuters promenad i morse i 1 dm nysnö). Både bra motion och D-vitaminer! Nu jäklar ska jag piggas till och fräschas upp fram tills i maj (FET). -2 kg hittills!

Ha en underbar helg ni fantastiska tjejer! {#emotions_dlg.flower} 

• Sunseed

... piggas till och fräschas upp?
    ... piggas upp och fräschas till ska det väl vara. Skrattande Jag skyller på vårkänslorna. Solig 

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-03-11 16:25:52 följande:
    Ha en underbar helg! Nästa vecka kommer våren till vårt land {#emotions_dlg.flower}!
    Menar du allvar??? Hjärta
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-03-11 17:00:11 följande:
    Enligt Aftonbladet igårFlört ! I Göteborg har det snöat idag men jag hoppas på vår nästa vecka!
    Här ska det bli kring -11 i veckan... Gråter
  • Sunseed

Sitter och trycker i mig ett kinesiskt te, Mood for Love.... Undrar vad som händer! Skrattande

• Sunseed

Ett tips om en nystartad sluten grupp på Facebook startad av en tjej här på FL.
    www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_141658355899623

(man får kopiera länken och klistra in i webbläsaren). 

• Sunseed
    turlid70 skrev 2011-03-17 21:20:49 följande:
    Det suger att cheferna inte uppmuntrar istället utan känns som att man blir straffat så fort man intte presterar till 100%. De fattar inte att alla behöver återhämtning ibland. Rätt tänkt att lägga allt sånt åt sidan ett tag och det är klart att din tur kommer för eller senare, men nu är det annan prio, glöm inte det. Kram.
    Jag har lite svårt för den här hårda atmosfären som verkar ta över mer och mer. Man ska armbåga sig fram och inte bry sig om medmänniskor och allt handlar om prestationer och att ligga på topp. Jag har haft tur på min arbetsplats med kollegor och chefer som förstår, men jag ser ju vad som händer runt omkring mig i samhället. Jag vill tro och hoppas att trenden kommer att vända någon gång, för någonstans måste man snart se att prestation handlar om att må BRA på jobbet och fritiden. Om man får, då ger man. Den som bara ger och ger utan att få, den stupar till slut och det är inte speciellt lönsamt eller bra för någon... 

Jag hoppas verkligen på er tjejer och håller fortfarande en massa tummar även om jag inte skriver mest i hela världen.  {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Hönan skrev 2011-03-18 16:46:54 följande:
    Tack Fjällsippan!

Alla 5 blev befruktade dock bara två som delade sig vidare och då fick jag båda vilket jag aldrig trodde jag skulle få! Känner att jag skulle vilja gå i ide och vakna upp om 18 dagar när det är testdag... Men som läkaren sa; det finns inget nu som du kan påverka om du blir gravid eller ej. Nu bestämmer naturen och att avstå från saker blir bara trams då det i detta skede inte påverkar överhuvudtaget. Jag tror ganska mycket på att leva som vanligt även om jag inte tänker supa skallen i bitar
    Grattis och ett stort lycka till!
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-18 18:20:07 följande:
    Sunseed skrev 2011-03-18 16:53:08 följande:
    Jahapp, då vet man vad Zinfandel och Snösport pysslar med idag... Kyss
    Japp men inte tillsammans haha Tungan ute då blir´e inga barn gjorda Skrattande
    Nej,, det kan fasen bli lite småknepigt faktiskt....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?