• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2010-11-02 18:48:21 följande:
    Inanna: Jag har också läst om flera fall där hjärtslag har "dykt upp" någon vecka senare -  tankar och tummar till Dig inför morgondagen {#emotions_dlg.flower}.
    Tack! Jag har ett litet hopp om än inte så jättestort. Hinnsäck och gulesäck fanns där förra måndagen och en liten prick som förmodligen var ett embryo men betydligt mindre än de 5 mm som behövs för att hjärtslag ska kunna ses.
  • Inanna Li

Hej alla! Tyvärr har jag fått MA konstaterat. Tid för skrapning i nästa vecka. Sen inför att mensen ska komma igång igen ska jag planera för framtiden. Nu lutar det nog åt att jag sparar frysisarna och gör en ny full IVF innan jag blir jättegammal (dvs minst 43 Flört). Det vore bra att få ett nytt lager till frysen och ev nya långtidsodlade embryon. Jag får ju bara hoppas på att mitt AMH inte sjunkit sen i april. Vore bra att kunna komma igång med sprutor redan i december.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2010-11-03 12:23:32 följande:
    Här i Malmö får man tyvärr inte välja om det är landstingsfinansierade försök, här måste man ta frysisarna först (även om jag vet att en del fuskar där) pga lagerhållningen. 
    Jag är så "gammal" Flört så jag måste betala allt själv så för mig är det är inga problem! Det var min läkare som föreslog att jag ska göra så pga min ålder.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-03 12:38:05 följande:
    Oh vad tråkigt, kramar om dig vännen. Det är svårt hitta ord som tröstar, men jag känner med dig och tänker på dig. Ta den tid du behöver att sörja och läka, men det är skönt att veta att du inte ger upp och vill komma igång snarast möjligt. Jag hoppas så mycket att du lyckas nästa gång. Kolla med läkaren också vad ditt MA kunde bero på, en släckting fick t.ex blodförtunnande och klarade nästa graviditeten mycket bra. Varma kramar.
    Tack kära du för alla kramar! Jag vill inte ge upp efter två försök så länge jag har bra värden och får bra resultat. Det känns svårt att tänka på att missfallet kan ha att göra med min ålder. Man kan ju faktiskt få missfall i alla åldrar även om risken är högre för 40+ . Bara inte alla framtida embryon kommer att ha kromosomfel på grund av att alla guldägg redan är utvärpta.

Tyvärr måste jag jobba idag och imorgon, bita ihop och stå ut. Nästa vecka ska jag sjukskriva mig och vila upp mig fysiskt och själsligt efter allt som hänt. Så hemskt att ett Plus på stickan inte är en garanti för att det inte blir missfall.
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-03 13:16:40 följande:
    Så ledsen för din skull inanna. Låter som en klok plan att göra en full IVF som nästa steg och låta eskimåerna vila i ro ett tag till. Många många kramar
    Tack ChippiChoppi! Min plan är att försöka få ut de sista guldäggen ur mina "gamla"  äggstockar innan jag ger upp. Färskförsök ger ju lite bättre chans! .
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 13:08:09 följande:
    Fahlvik: Ruvardag 8 är kanske lite tidigt för de klassiska gravsymptomen, så ge inte upp hoppet! Tummar till Dig!

Idag är jag på cykeldag 12 och fick stegring på äl-testet. Har varit och mätt livmoderslemhinnan och allt såg bra ut. Hade till och med 2 äggblåsor på g, och det känns nästan synd att lämna dem ifred i väntan på FET. Nu är jag i alla fall inbokad på FET på onsdag .
     Lycka till på onsdag Glad!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-03 19:02:22 följande:
    Tackar som frågar! Jag hade äggplock måndag den 25/10 så jag är på ruvardag 8 (?).
    Det låter ju betryggande att man inte kan överdosera. Har inga symptom på graviditet, tyvärr, är inte ens trött...

Turlid: Låter hemskt med kli i bena, har haft jätetorra ben ibland på vintrarna och på nätterna har jag ibland rivsår. Det har faktiskt blivit bättre nu när jag behandlas med Levaxin.

Inanna: Sååå synd, hade verkligen hoppats på att det var er tur nu...
    Efter ett års försök som barnlös 42-åring hade jag ju hoppats att jag skulle få turen nu men än har jag inte gett upp ...

Kanske för tidigt för symptom om de är 2-dagarsodlade. Hoppas du kommer känna av något de närmaste dagarna. Men man kan vara tidigt gravid utan symptom också.
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-11-03 22:43:38 följande:
    Beklagar verkligen att det inte gick vägen. Gråter

Låter som en jättebra idé ett göra en ny IVF nu och få lite fler till frysen medan du nu har så bra resultat! Hoppas du kommer igång snart!!
    Tack! Det känns ofattbart tragiskt men jag tänker inte ge upp!

Det är nog lika bra att en gammal höna som jag får superovulera åtminstone en gång till innan alla hormonvärden sjunker ...
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 13:30:51 följande:
    Tack Inanna . Jag har också tänkt i dina banor när det gäller att prioritera en full IVF innan FET. Men nu kändes det rätt att lägga in 1 FET, och jag har fått något bättre resultat på IVF'erna när min kropp har fått vila ett par månader emellan (gjorde en hel IVF i augusti/september).
    Vilandet har jag inte tänkt på. Intressant aspekt. Jag gjorde min första och hittills enda IVF/ICSI i maj/juni så det var ju ett tag sen men kroppen kanske behöver återhämta sig även efter ett missfall. Förmodligen kommer jag nog ändå inte igång förrän i januari på grund av klinikens ev. julledighet men jag vill ju få ut så många ägg som möjligt i hopp om att mitt AMH inte hunnit sjunka så mycket sen april. Jag får höra vad min läkare tycker om saken.
  • Inanna Li
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP v43, bor i Göteborg

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4, FET 10 november, Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Sushi IVF 4 ET 13/10 TD 27/10
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?