• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2010-11-04 13:42:16 följande:
    Var  på VUL idag och det ser bra ut. 2 blåsor på 17mm, 5blåsor på 10-14mm, 4blåsor på 6-9 mm. Och detta efter 5 sprutdagar Menopur och 1 dag Orgalutran  
    Det blir ÄP på måndag....hoppas de små växer till sig så att det finns många att välja på. Tror jag aldrig har fått så fint resultat efter så få sprutdagar.
    Jättebra resultat så långt! Håller tummarna för dig Glad!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 14:07:20 följande:
    Om man är redo mentalt för nästa omgång så har jag förstått att kroppen brukar ställa om sig väldigt fort efter missfall. Jag gjorde själv 1 FET efter MA/skrapning (för några år sedan) då min menscykel repade sig väldigt fort efter skrapningen. Har du gjort den långa eller korta metoden? Om det är den långa så kanske du kan börja att spraya redan under julledigheten (så att du inte förlorar tid). 

Vilken stressig kamp vi för mot rasande AMH-värden och den biologiska klockan! Det känns verkligen som om det handlar om månader. 
    Jag gjorde korta metoden så det blir väl den igen. Jag fick ut 15 ägg på 225 IE Gonal-F och lyckades få 13 befruktade. Undrar så om det kan bli lika bra igen ... svårt att kämpa mot den biologiska klockan! Du har rätt i att det känns som månader har betydelse!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2010-11-04 15:51:56 följande:
    Hej alla,

Ruvdag, eller rättare sagt, 15 dagar från ÄP, och inga symtom........., det bästa är att mensen inte kommit än,,,,
    Oj, och du har inte velat testa än?
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-11-05 09:55:08 följande:

Hej Alla igen!

Här rullar det på. Jag har varit lite borta härifrån sedan minus på sista behandlingen. Nu funderar vi istället hur vi ska vidare. Kanske ett försök till! Det är svårt att veta när man ska lägga av. vi väntar till efter jul för jag har en stor tenta nu och tror inte jag orkar med all press inför en tenta så det blir lite hemma försök.

Eviglängtan: Håller tummarna för dig!
    Fahlvik: Hoppas att du är låghormonare. Hoppet är det sista som överger en.

Inanna68: Du har supervärden och det ser jätte bra ut. samla kraft och sätt igång när ni känner er mogna igen.
    Det är så fruktansvärt när man får äntligen plus och sen blir det ma. Beklagar verkligen. Vi får kämpa tillsammans.

Vinkar till ER ALLA:))))

Tack sushikatten! Vi ska kämpa tillsammans efter jul och förhoppningsvis lyckas båda två! Det är klokt av dig att vänta och koncentrera dig på den stora tentan just nu!
  • Inanna Li

Fahlvik - verkar hoppfullt med plus på stickan Glad!

pp08 - lycka till med ET!

Jag blev skrapad igår eftermiddag. De sista resterna av graviditeten sögs ut under lokalbedövning. Det gjorde sjukt ont (värre än värsta mensvärk jag någonsin känt) så jag fick en stark värktablett och fick ligga kvar en halvtimme med värmedyna efteråt. Skönt att min sambo var med som tröst! Jag har haft lite ont sen dess men det har gått över med Alvedon. Jag blöder ganska måttligt. Det känns bra att vara hemma och vila upp sig efter en traumatisk upplevelse som denna. Vi kommer att försöka igen i januari. Innan dess går ju inte pga att kliniken har julstängt. Det är bara att invänta mens som ska komma om 4-6 veckor.

turlid - hoppas på lyckat hemmaförsök för dig!

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2010-11-11 15:28:05 följande:
    Inanna68: Tänker på dig!
    Tack vännen Solig! Är också extremt orolig för hur länge pengarna kommer räcka. Vi har fruktansvärt dålig ekonomi så det är ju bara mera lånade pengar och ökade skulder som gäller. Men på något sätt får det väl gå ...
  • Inanna Li
    Uppsala2010 skrev 2010-11-11 16:27:47 följande:
    Usch är så ledsen idag.

Jag och min man har försökt att få barn i cirka ett års tid. Gjorde en IVF i sept som misslyckades. Körde hemmaförsök nu i oktober och min mens har precis kommit. Allt känns SKIT! Måste ringa kliniken för att få en tid för FET (har tre fina ägg i frysen). Jag vill inte gå dit! Jag tycker det är så jobbigt psykiskt att vara där. Och snart snart fyller jag 40. Känns som livet bara rinner ifrån mig. Jag vet att jag inte ska klaga, jag har ett barn redan, en tonåring som jag har med en annan man. Och med allt som det innebär så jobbigt att vara tonårsmamma.

Måste köpa ägglossningsstickor och sedan ringa kliniken om någon vecka för FET. Tycker verkligen det känns skitjobbigt!!
    Förstår dig precis! Har också försökt få barn i ett år. Gjorde insättning nr 2 (FET 1) i september, fick plus som slutade i missfall i november. Allt känns verkligen skit. Nu måste jag vänta på att mensen kommer igång igen och pga att kliniken har julstängt kan jag inte göra ett nytt försök förrän i januari på mens 2 efter missfallet. När man är över 40 spelar ju varje månad man får vänta jättestor roll. Hormonvärden kan ju sjunka jättesnabbt om man har otur.

Lycka till med ditt FET. Det är ju jättebra att du har tre finingar i frysen!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-10 13:33:38 följande:
    Många varma kramar till dig Hjärta
    Kan inte föreställa mig hur tungt det måste vara, trots ljusglimten om nytt försök i januari.
    Tack! Det värmer Solig !
  • Inanna Li

Fahlvik - fantastiskt att det lyckades för dig på första försöket!  Tack för din omtanke. Jag får försöka hålla ut till januari även om det känns segt just nu ...

• Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-11-16 15:10:42 följande:
    Hej! Vet inte om ni kommer ihåg mig..var på denna tråden strax efter sommaren.
    Vår 3e o sista ivf misslyckades...
    Men jag är gravid på egen hand{#emotions_dlg.flower},,,är i v.8 nu...

Grattis Fahlvik,,,
    Grattis igen Skruttefia! Vad bra att du fortfrande är gravid! Ska du på VUL snart?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?