• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2010-11-19 14:57:27 följande:
    Jag då fortfarande inte fått min mens, jag måste ha haft ÄL senare helt enkelt, men hur senare då undrar jag, jag testade ju inte med äl stickor vidare. Om jag hade ÄL mycket senare så knappast troligt att det fanns några soldater kvar, vi fyllde ju inte på senare senare.

Vet inte vad jag ska göra? Ska på företagsfest om några timmar, det är bara två glas vin man får iofs, men man kan ju köpa själv både före och efter och det vill jag, har en sådan lust att dricka mig full och glömma alla bekymer. Vad ska jag göra, dricka mycket eller lite?
    Om du nu skulle vara gravid så är det ju såpass tidigt att det knappast kan göra någon skada för embryot. Innan moderkakan bildats så får ju inte det blivande fostret näring från dig utan är än så länge "självförsörjande". Men om du känner dig osäker kanske du kan dricka lite lagom (varken för mycket eller för lite Glad). Eller ta ett test ...men det kanske blir för tidigt?

Låter kul med fest. Passa på att ha roligt och glöm alla bekymmer för en kväll. Jag skulle gärna göra likadant. Vi ska ut och äta middag med en jättetrevlig arbetskamrat (min favorit som jag kommer att sakna) som snart går i pension nästa vecka och då ska jag nog dricka åtminstone 2 glas vin och tänka på annat för ett tag. Jag som nästan aldrig dricker behöver ju släppa loss för en gångs skull Skrattande ... 
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:48:29 följande:
    Apropå jobb så jobbar jag med tjänstepensioner, ni har väl sett till att ha det via jobbet?!!
    Ja, tjänstepension har jag Glad!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:47:28 följande:
    Hej!
    Kul med så mycket att läsa, ni har varit produktiva ;o)
    Först idag har jag varit så illamående som man kan vara som gravid. Och därmed tänker jag tillbaka på tiden dagarna efter ET, när man tyckte det var ett illavarslande tecken att jag inte mådde riktigt illa. De KAN alltså komma först i vecka 5. Är inte på vippen att få upp nå´n mat eller så men om halsduken trycker det minsta på halsen så kommer det en våg. Ändå är jag hungrig och medan jag äter mår jag bra...
    Idag är det bara 10 dagar kvar tlll ultraljud, har nyligen läst i en tråd om en som inte hade nå´t i livmodern trots positivt gravtest...
    Trevlig fredagkväll på er!
    Jag hade ju inget i livmodern trots posititvt test! Men detta kommer inte hända dig. De flesta får ju se ett embryo på VUL! Ha en bra helg Solig!
  • Inanna Li

Underverket06 - Vad bra odds du fick på CvL. Hoppas verkligen du kommer lyckas efter jul. Jag har också gått på uppföljningssamtal efter misslyckat IVF i maj/juni. Så fort min mens kommer igång nu efter missfallet ska jag ringa min klinik och boka planeringssamtal inför kommande behandling. Antingen gör jag en ny ICSI eller också sätter jag in förhoppningsvis 2 frysta blastocyster om de tillåter detta eftersom jag misslyckats med första FET med ett embryo.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-20 11:23:59 följande:
    Förresten Uppsala2010, har du ÄL-flyttningar som förvarning?

Och hur räknar du/ni första mensdagen? Om jag fick första menskladd igår kväll var det min första mensdag då eller är det idag då mensen satte igång för fullt?
    Om du bara hade "spottings" igår så ska du räkna denna dag som mensens första dag.
  • Inanna Li
    Riita skrev 2010-11-20 11:11:36 följande:
    Turlid70, angående att missa ägglossningen. Jag börjar bli lite nervös. Jag ska göra FET den här månaden (ostimulerat var det tänkt) och har gjort ägglossningstester nu några dagar. Idag är jag på dag 11 och jag började göra testen på dag 7. Fortfarande ingen glad gubbe!! Jag kan väl inte ha börjat testa för sent? Kära nån, mensen hade ju knappt slutat när jag började testa. Eller tänk om jag inte har ägglossning trots att jag alltid har trott att jag har det? Känner hur det gör lite ont i ryggen och så, typiska ägglossningssymptom som jag har varje månad. Min cykel är rätt kort och jag har alltid trott att jag har ägglossning på dag 12. Men då borde det väl ha gett utslag nu?

Någon skrev om ett uppföljningssamtal efter misslyckat IVF. Det har verkligen inte jag och min man  haft efter vårt misslyckade IVF i sept/okt. På kliniken sa de bara att vi skulle vänta en mens sen höra av oss när jag hade ägglossning och få komma upp för FET.

Jag tror jag ska sätta min man på att ringa kliniken på måndag och prata igenom ordentligt. Han kan stå på sig mycket mer än jag.
    Ibland kan en cykel bli lite "knasig". Speciellt om man verkligen ska passa in en ÄL inför ett FET och är lite orolig för det. Du får säkert utslag de närmaste dagarna. Bara du testar samma tidpunkt varje dag så du inte missar det. Håller tummarna för dig!
  • Inanna Li
    Riita skrev 2010-11-20 11:33:46 följande:
    Inanna, alltså jag har inte testat exakt samma tidpunkt, har väl skiljt någon timme då och då. Menar du att det är så viktigt?
    nej, jag menar morgon, eftermiddag eller kväll. Inte timme. Då har du säkert gjort helt rätt. Om du har synliga ÄL-flytningar borde du få omslag närsomhelst.
  • Inanna Li

Sist när jag skulle göra mitt FET hade jag fem dagar med massvis av trådiga  ÄL-flytningar och fick inte utslag förrän dag 4 med ÄL-flytningar så jag var också lite orolig.

• Inanna Li

Jag tror inte att man kan ha ÄL-flytningar utan att ha ägglossning. I alla fall kan det inte vara vanligt. Det var det som lugnade mig förra gången fast jag fick vänta länge.

• Inanna Li

Jag har läst att när man närmar sig och har passerat 40 kanske man inte får ÄL varje månad längre. Det har inte hänt mig än så länge men om det någon gång sker får man väl tänka sig att det är fullt "naturligt". Sist inför FET fick jag ju ÄL på dag 24 och det var senare än nånsin. Jag brukar få ÄL runt dag 18 och mens på dag 30-31. Därför kunde jag inte låta bli att tänka att det var min första månad utan ÄL. Men flytningarna kom och cykeln hade bara blivit förskjuten, förmodligen pga min livmoderpolypoperation i augusti och nervositet/ångest inför hela min barnlösa livssituation.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?