IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tjorven: jag vill vara med och beställa! Inboxar senare.
Tjorven: jag vill vara med och beställa! Inboxar senare.
Skytten: jag tycker att det är konstigt att din samarbetsgyn inte har hört talas om att molvärk som en vanlig biverkning av progesteron. Jag tycker ofta att man hör om just den "känslan" under ruvning med progesteron. Jag har haft ruvningar med och utan molvärk. Vid graviditetsruvningar har det övergått i huggvärk (så att jag stått varit dubbelvikt). En bidragande orsak till molandet kan vara, för vissa, att progesteronet gör att tarmen jobbar långsammare och vid graviditet så kan tarmen saktas ner ytterligare. En annan, mycket tråkigare, orsak till molvärk kan jag få när det är en minusruvning och mensen hindras av progesteronet. Min mens kommer alltid först ett par dagar efter progesteronavslut och då tenderar det mola i rygg och underliv under slutfasen av ruvningen. MEN nu är du på RD 6 (eller 7?) och molande tillsammans med temphöjning tolkar jag som ett mycket positivt tecken. Jag hade blivit glad om jag hade de symptomen , och skulle inte vara ett dugg orolig för infektion.
Skytten: ännu ett gravsymptom ! Så var det för mig även med proggisar, tror att det beror på att livmodertappen intar en låg placering och det blir trängre.
Men åh vilka härliga nyheter man möts av idag !!!
Jättegrattis Ciara! Underbart när det funkar för en 40+ med ett "lägre" AMH! Det sprider verkligen hopp till oss andra!
tjorven, tänk att ni har fixat ett alldeles eget plus efter alla vändor! Det är fantastiskt och sprider också hopp till oss andra! Jättegrattis, vännen!
Skytten: jag plussade på RD 12 med 3-dagars, men plusset hade säkert dykt upp om jag hade testat några dagar tidigare Håller tummarna inför tjuvtestet!!!
Wow, Hemulen, jättegrattis !
Det är verkligen fantastiskt med alla plus i tråden!
Grattis mamman till plusset!
Det är fantastiskt med alla plus i tråden!
Fjällsippan, gick din grav vägen då du testade svagare på testdagen? Jag är sjukt orolig och förpestar min omgivning med sur- och grinighet.[/quote] Det var vid min lyckade graviditet som det blev ett svagare plus på den officiella testdagen. Ska du testa imorgon igen?