• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lycka till idag, Miss Boring!

• Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-06-27 21:08:38 följande:
    En fråga till er vänner, jag har ett pkt pergotime och en orgalutran hemma kvar efter vi gjorde inseminationer. Tänkte va lite busig och bättra på hemmaförsöken, men när ska jag ta orgalutran? Kommer ju inte kunna göra VUL som man brukar. Någon som vet??
    Orgalutranen är väl ägglossningshämmare/reglerande, och ska tas tillsammans med Ovitrelle (om jag har förstått rätt). Eller tog du Orgalutran utan Ovitrelle vid inseminationen? Jag har aldrig provat själv, men pergo dag 5-9 och sedan testa med äl-test för att identifiera ägglossning är ju inte så busigt , det skulle jag absolut testa! Jag har "självstimulerat" med Puregon och sedan tagit ÄL-test, blev inget plus men det känns ändå bra att prova något på egen hand. 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-06-27 13:33:09 följande:
    Ego: vul idag, ljuvligt vacker slemhinna Solig, irap-injektion och transfer på måndag Gravid
    Vad underbart att höra att din slemhinna har vuxit sig ljuvlig och vacker ! Har du tips på hur man pratar till sig en IRAP-injektion på CFC (för det är väl där som du får den)?
  • Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2012-06-27 09:11:15 följande:
    Förlåt jag vet att detta inte är en gravidtråd men jag har inte vågat gå med i någon
    Ni som varit gravida tidigare när kände nu barnet första gången
    Är i v 17 och känner inte ett smack orolig som tusan
    RUL imorgon bävar faktiskt lite :-/ (läs mycket)
    Jag kände inte rörelse innan RUL, och jag var helhispig och tvingade min BM att få lyssna på hjärtljuden titt som tätt. Tänk att du "redan" är i v 17 och att det är dags för RUL, vad fantastiskt! 
  • Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-06-27 22:54:00 följande:
    Fjällsippan, jag tog pergotime och orgalutran vid insemination. Det är ju en äggmognadsspruta.

När du självmedicinerade med puregon vad tog du då för dos? Jag har lite menopur kvar, kanske skulle testa?!
    Enligt min läkare är inte Orgalutran en äggmognadspruta, och han var därför försiktig med att sätta in den på mig vid korta metoden för att inte riskera att äggtillväxten hämmandes (läste nu på FASS där ”anti-gonadotropinfrisättande hormoner” och ska hindra spontan LH-stegring vid IVF. Någon annan i tråden som vet?

Jag körde 200 IE Puregon,  började på CD 2 och fick ÄL-omslag någon dag tidigare "än vanligt". 
  • Fjällsippan
    myran6801 skrev 2012-06-28 16:04:48 följande:
    Zin, ja mkt att fundera på men jag är så innerligt tacksam att vi kan hjälpas åt och att man får olika syn och vinklingar. Hjärte, sa som du om man inte är säker på att man verkligen får ÄL så tyckte hon man skulle ta sprutan. Kom inte riktigt ihåg men jag tror mig minnas att när vi gjorde insemination var äggblåsan lite trög och ville inte släppa trots spruta. Hm det lutar åt spruta vid ÄL stegring.
    Jag skulle ta Ovitrelle vid ÄL-omslag - jag gjorde en sådan variant fast vid FET för att ge kroppen en extra skjuts.
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2012-06-28 18:29:33 följande:
    Planerade nästa Ivf med vår läkare idag. För att få bättre koll på cykeln och ffa veta när mensens dag 1 är (jag har ju spottings före mens för det mesta o vet aldrig riktigt när blödningen eg börjar), ska jag börja med ppiller i juli. Den hade jag aldrig hört förut ... Nån som varit med om det? Det använde man tydligen förr när klinikerna inte hade öppet helg och man behövde styra sprutstart. Det har tydligen kommit en stor studie nyss som inte visar att beh m ppiller skulle ha någon negativ inverkan på Ivf. Nån som vet nåt om detta?

Kram till er alla
    Om jag minns rätt så fick Kalimero (saknar digHjärta) p-piller inför IVF på CFC för att styra upp cykeln. Jag har aldrig hört om negativa effekter, men en second opinion (som Zin föreslår) skulle jag nog också ha gjort.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?